2023-05-26, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är dum i huvudet, du kan inte tänka i två steg. Kissa i byxan är varmt och skönt i din värld.

strandraggaren kan tänka i två steg.

1. Vi sätter åt gäddan ordentligt. Krossar hans liv. Förstör allt för honom. Han blir av med heder, jobb, bostad och familj. På grund av sitt sexuella begär.

2. Vad händer sen?

Allt han har kvar är ju egentligen det sexuella begäret. Det farligaste som finns är en man med sjuka begär som inte har något kvar att förlora. Sen tror jag att de flesta gäddor i grunden är för snälla för att göra något riktigt dumt. Men några har säkert den kapaciteten.

Precis det jag menar. Man har tagit ifrån en man allting och förnedrat honom offentligt samtidigt sett till att hans närstående får massa skit. Dumpen tror att de räddar någon, fast var de egentligen gör är att skapa en mycket farligare individ.

Nu har han all tid i världen att göra vad som krävs för att få till en träff. Söka sig till likasinnade med mera. Det som förvånar mig är att ingen hittills har sökt hämd. Just det Sara fick ju skyddad identitet..sara rädd
Citera
2023-05-26, 10:33
Medlem
BeachBobs avatar
Tycker Patrik gjorde ett bra arbete tidigare som belyste problemet inom idrotten. Men frågan är om allmänheten tog det så allvarligt. Googlade bilder på fotbollslag tjejer. I stort sett alla bilder innehöll en eller flera manliga tränare. Här borde dumpen belysa problemet för allmänheten och riktlinjer borde gå ut från förbunden att tjejlag bör ha en kvinnlig tränare. Då minimerar vi en källa för övergrepp. Så Dumpen belys detta problemet så gör ni stor nytta.
https://i.imgur.com/UQM4PnS.jpeg
https://i.imgur.com/nM6DZ9v.jpeg
Citera
2023-05-26, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Det som förvånar mig är att ingen hittills har sökt hämnd. Just det Sara fick ju skyddad identitet..sara rädd
Inget hindrar väl sju miljoner vuxna, 200 gäddor och kanske tusen anhöriga i Sverige eller inhyrda att medvetet gå i dumpens fälla, som en fälla i valfritt syfte? Det borde gå att genomföras slugt och ganska riskfritt.
Citera
2023-05-26, 12:26
Medlem
Benny98s avatar
Dumpen är en modern form av gladiatorspel. Det finns en fantasieggande njutning i att se gubbarna få sina liv krossade framför kameran, i det anonyma skyddet bakom skärmen.

Man kan alltid hävda att ändamålet helgar medlen, men som affärsidé kommer Dumpen att leva vidare även med en lagändring.
Citera
2023-05-26, 14:04
Medlem
BeachBobs avatar
Det märkliga är att den svenska staten tillåter detta skådespel som driver folk till självmord och drabbar anhöriga oerhört hårt. Skall vi tillåta att vi profiterar på personer som begår moraliskt felaktiga saker då är det ett samhälle som åtminstone jag inte vill delta i. Det har gått så långt att ingen vågar opponera sig eller klandra dumpen och det är oerhört allvarligt i en demokrati. Sara Nilsson är en domptör som hetsar sina 163 tusen medlemmar på Facebook mot den som vågar kritisera dumpen eller henne. Frågan är hur länge det här sjuka skådespelet skall få fortgå och hur många liv behöver offras till innan myndigheterna vaknar upp.
Citera
2023-05-26, 16:16
Bannlyst
Folk frågar om inte dumpen hade funnits vad hade det funnits för alternativ som är bättre? Om jag hade fått bestämma så hade organisationer som dumpen förbjudits och varit brottsligt då pöbel mentalitet inte är någonting som hör hemma i Sverige.

Hade sedan velat se mer tid läggas ner på forskning inom just Pedofili. Prioritering nummer ett skulle vara att ha som mål att bota kliniska pedofiler. Jag tror att med mer pengar till forskningen och genom att lägga mer fokus på ämnet så är detta möjligt.

Gällande de som hängts ut på dumpen som försökt komma i kontakt med unga tonårstjejer via nätet, så tycke jag att det är bättre att utbilda barn ifrån 12 års ålder i skolan om farorna på nätet och förklara hur viktigt det är att de är försiktiga och lära dem vad de ska göra och hur de ska handskas med ”fula gubben på nätet ”

Jag tycker också att det är viktigt att vi som ett samhälle inte ska vara så hatiska och försöka förstå vad som är naturligt och inte. Attraktionen till tonårstjejer är naturligt, oavsett vad dagens moral säger så måste man acceptera att det är så. Det enda de uthängda på dumpen egentligen behöver är att lära sig vett & etikett.

Jag tycker att vi som sanhälle borde jobba tillsammans för att lösa problemen långsiktigt istället för att hata på varandra och hänga ut folk till vänster och höger. Vill man ha en lösning på problemen och inte bara någon underhållning så är det denna vägen man ska gå.

Sedan så har jag andra åsikter gällande sexuellt umgänge med samtycke. Jag tycker att om man är mogen nog att utforska sin sexualitet så tycker jag att man själv ska få bestämma med vem så länge det finns 100 % garanti att det är via samtycke. Här tycker jag samhället ska finna en viss acceptans till kärlek oavsett ålder så länge det inte handlar om kliniska pedofiler.

Det är dumpen gör är att splittra familjer och se till att anhöriga drabbas som är helt oskyldiga. Jag tycker inte att man ska bli av med jobbet och stötas bort ifrån samhället för att man har försökt att träffa en ung tjej på nätet. Om vi alla kan komma överens om något utan att sprida hat så har vi kommit långt.
Senast redigerad av 60minuter 2023-05-26 kl. 16:21.
Citera
2023-05-26, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Dumpen är en modern form av gladiatorspel. Det finns en fantasieggande njutning i att se gubbarna få sina liv krossade framför kameran, i det anonyma skyddet bakom skärmen.

Man kan alltid hävda att ändamålet helgar medlen, men som affärsidé kommer Dumpen att leva vidare även med en lagändring.
Vilken lagändring menar du? Självklart kommer Dumpen och kanske även konkurrenter fortsätta och uppstå även om det blir rättsväsendets uppgift att groma igång tänkbara brottsscenarier i maskinell skala och göra dem brottsliga.
Förberedelse till att såga ner Eiffeltornet i Stockholm, spränga Akropolis i Göteborg eller att klottra på ringmuren i Kiruna... Eller frågan om kniv på allmän plats ska innebära förberedelse till mord eller om en färgburk innebär innebär förberedelse till graffiti eller klotter.
Men inte om lagen ändras så att den tvingar alla med utgivningsbevis att förhålla sig till förutbestämda regler. Jag tror att det är relativt nära pressetiken som gränsen för förtal går.

Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det märkliga är att den svenska staten tillåter detta skådespel som driver folk till självmord och drabbar anhöriga oerhört hårt. Skall vi tillåta att vi profiterar på personer som begår moraliskt felaktiga saker då är det ett samhälle som åtminstone jag inte vill delta i. Det har gått så långt att ingen vågar opponera sig eller klandra dumpen och det är oerhört allvarligt i en demokrati. Sara Nilsson är en domptör som hetsar sina 163 tusen medlemmar på Facebook mot den som vågar kritisera dumpen eller henne. Frågan är hur länge det här sjuka skådespelet skall få fortgå och hur många liv behöver offras till innan myndigheterna vaknar upp.
Sverige kan vittna om hur länge det tog och vad som krävdes innan folk ens började undra varför enorma mängder fulla flyktingarlass kommer till Sverige utan att behöva strömma så långt för att undgå krig och när det inte råder arbetsbrist.

Det är nog bara om Europa sätter stopp för svensk idioti att skapa polariserat inbördeskrig och kaos som det slutar. Sedan urminnes medialt monopol har Sverige lidit för att därefter explodera i allsköns hat när skallige Kenf Ekeroth, Bönna Söder och övriga bajspackare öppnade Avpixlat som sedan bytte namn till Samnytt med Nöffnöff till ansvarig utgivare.
Med utgivningsbevis (varför det egentligen ska behövas) som alla ska kunna ha i ett demokratiskt land måste skyldighet och lika stort ansvar följa.
Alla som inte tycker sig förlora på Dumpen och ser juridiken kring journalistiken snävt och mycket kortsiktigt respektive förtal känner sig som vinnare att se andra nerstampade i smutsen.

Utgivningsbevis motsvarar i dagens samhälle att privatpersoner för några tusenlappar kan köpa sig maskingevär med rätt att döda för dagsböter om någon avliden mot förmodan skulle kunna driva egen rättprocess mot ett hav av blodtörstiga hundar. Det är en liten grön giftorm som krävs för att förlama och skingra hela flocken av vildhundar.
Frågan är varför det är så sjukt. Jag tror att anledningen till varför hatet inte stoppas är att tillräckligt många får orgasm till förnedringen. Känslorna av njutning att se andras förnedras går före förnuft och allt annat.
Mobbning alltid har förkommit men aldrig har varit brottsförebyggande.
Senast redigerad av DumpenMediaGroupAB 2023-05-26 kl. 16:59.
Citera
2023-05-26, 17:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Pressetiken är ett trubbigt verktyg. Avsiktligt. Alla förstår att det inte kan få kommuniceras vad som helst. Nu fungerar det så att media får publicera nästan vad som helst. Men får bannor. Det är bra.

Om man tydligt kommunicerar vad som inte får publiceras så kan det bli odemokratiskt. Då uthängning kan vara motiverat mot en företeelse- grupp, medan det kan vara olämpligt mot ex. v. en person. Ex v. en person slavat med skatten, mot ett parti som slarvat. Det gör vårt system bra. Men det förutsätter att media tar till sig de bannor de får.

Om media inte lyssnar på bannor, kan det leda till ett förändrat pressystem, vilket jag tror är dåligt.
Citera
2023-05-26, 18:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Strandraggaren kan tänka i två steg.

1. Vi sätter åt gäddan ordentligt. Krossar hans liv. Förstör allt för honom. Han blir av med heder, jobb, bostad och familj. På grund av sitt sexuella begär.

2. Vad händer sen?

Allt han har kvar är ju egentligen det sexuella begäret. Det farligaste som finns är en man med sjuka begär som inte har något kvar att förlora. Sen tror jag att de flesta gäddor i grunden är för snälla för att göra något riktigt dumt. Men några har säkert den kapaciteten.
Tror inte som Dumpen att det finns så många fler än de som de fångat, då de fiskar så intensivt tar de flesta. Några kanske avstår då de blivit varse risken.

Det som kan få de att tänka på annat är att öka deras självförtroende, och därmed tränga undan tankar på sex och barn. En uthängning får inte de att tänka på självförtroendehöjande tankar.
Citera
2023-05-26, 19:13
Avslutad
Dumpen tar nog alla chanser till de som de anser troliga till att dyka upp på plats även om dessa ställen skulle vara på Treriksröset eller mitt i natten på Gotska Sandöns nationalpark.

Frågan är hur stort problemet med naiv groming och blåögda boomers med trippelhakor är som aldrig lyckades groma upp minderåriga respektive den andel av gäddorna som har eller kommer att förvandlas till sexualsadistiska bestar, eller något helt annat då saken att tex massmörda kanske kan kvitta för folk som ändå redan förlorat livet men som fortfarande lever och går fullt lösa i samhället.

Det vore bäst att låta pedofiler förbli naiva tills polisen tog dem och satte LRV/LPT/SUP på åtminstone återfallsgromarna. Men eventuell vinning med förändrat gromingmönster ska viktas mot risken för att bara en enda eller några enstaka blir seriemonster som kanske pågår just nu i samhället pga Dumpen men utan att vi vet.

Allmänhetens njutning kan filosofiskt väga jämnt mot förnedringen som drabbar gäddorna, barnen och anhöriga. Ena gruppen njuter/vinner medan andra sidan lider/förlorar så summan kanske blir noll... Skammen och den sociala hackordningen är alltid ett nollsummespel.
Senast redigerad av DumpenMediaGroupAB 2023-05-26 kl. 19:24.
Citera
2023-05-26, 19:32
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Tycker Patrik gjorde ett bra arbete tidigare som belyste problemet inom idrotten. Men frågan är om allmänheten tog det så allvarligt. Googlade bilder på fotbollslag tjejer. I stort sett alla bilder innehöll en eller flera manliga tränare. Här borde dumpen belysa problemet för allmänheten och riktlinjer borde gå ut från förbunden att tjejlag bör ha en kvinnlig tränare. Då minimerar vi en källa för övergrepp. Så Dumpen belys detta problemet så gör ni stor nytta.
https://i.imgur.com/UQM4PnS.jpeg
https://i.imgur.com/nM6DZ9v.jpeg
Är du seriös? Om tjejlag bara skulle ha kvinnliga tränare så skulle det inte existera någon tjejfotboll då det är tjejernas farsor som är tränare och som arbetar ideellt.
Jag har själv varit tränare i knattefotboll för min son men om någon av mina tjejer hade spelat fotboll kanske jag hade tränat dem. Helt sjukt att tänka i termer som du gör. För mig låter det sjukare att googla på fotbollslag med tjejer.

En liten fråga. Blev Patrik antastad av en kvinnlig eller manlig pedofil?
Citera
2023-05-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Är du seriös? Om tjejlag bara skulle ha kvinnliga tränare så skulle det inte existera någon tjejfotboll då det är tjejernas farsor som är tränare och som arbetar ideellt.
Jag har själv varit tränare i knattefotboll för min son men om någon av mina tjejer hade spelat fotboll kanske jag hade tränat dem. Helt sjukt att tänka i termer som du gör. För mig låter det sjukare att googla på fotbollslag med tjejer.

En liten fråga. Blev Patrik antastad av en kvinnlig eller manlig pedofil?
Ska man tro Dumpen med anhängare borde inte män få vara i närheten av barn under 15 alls. Inte egna, inte andras.
Läst en hel del inlägg och kommentarer i gruppen på facebook där föräldrar har dödsångest över att släppa ungar utanför dörren, andra som övervakar tobåringar frenetiskt. Stackars ungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in