2023-05-25, 23:41
Medlem
Vet någon här om Swedbank rapporterar saker dom anser är "fel" till Skatteverket när man går igenom en utökad kundkännedom?
Om så är fallet får man då veta att dom gjort en rapportering eller är dom bara tysta ?
Det handlar om typ 260K in och 160K ut i hobby som jag inte deklarerat.
Nu vet jag dock hur jag ska göra i framtiden. Men att försöka gå bakåt... Jag vet inte själv vad som är vad.
Swedbank svarar ju inte på någonting när man frågar utan begär bara underlag vilket jag givet dom.
Tacksam om någon vet och som råkat ut för det själv ?
Vad jag hört rapporterar inte banken till Skatteverket utan bara till Finanspolisen om dom anser något olagligt skett?

Tack på förhand!
Citera
2023-05-26, 01:59
Medlem
Japp dom rapporterar till Skatteverket.

Men i ditt fall där du inte kommer ihåg vad du spenderat hundratusentals kronor på så borde dom se mellan fingrarna, då du vanligtvis borde röra dig med dessa transaktioner på daglig basis för att inte komma ihåg dom.
Citera
2023-05-26, 02:49
Medlem
Aha. Har du själv råkat ut för det ?
Säger dom något till mig om detta eller kommer jag bara få ett brev från skatteverket sen?
Känns ju som man får gå i ångest i evigheter om dom inte ens säger till mig vad dom gör.
Finns det inte fall där dom inte skickar in till skattemyndigheterna då ?

Jag förstår ju vad jag gjort för pengarna men jag kan inte komma ihåg vilken transaktion som är kopplad till vilken sak osv. =/
Citera
2023-05-26, 03:08
Medlem
Skatteverket kommer att granska dina affärer och du kommer att behöva svara på frågor...
Citera
2023-05-26, 03:14
Medlem
Ok. Men vad är bäst? Att kontakta skatteverket själv och säga som det är eller att låta dom kontakta mig? Jag vet ju inte ens vad banken kommer rapportera och om dom rapporterar?
Har ni själva varit med om detta eller är det bara gissningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in