2023-05-26, 01:01
Medlem
Masingas avatar
Vad finns det för bra Suv om man bortser från de bättre dyra märkena? Vilka tillverkare gör bra bilar men som inte kostar skjortan både i pris och drift?
Citera
2023-05-26, 01:07
Medlem
Enkelhet: Lada Niva, Suzuki 413
Lyx: Mitsubishi Pajero, Toyota Landcruiser
Mellanting: Nissan Pathfinder
Citera
2023-05-26, 01:40
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500dollar
Landcruiser va riktigt fin, påminde mig lite om en Escalade. Priset va också saftigt. Övriga du nämner tyckte jag va rätt fula. Vad vet du om Nissan Murano, något bra att ha?
Citera
2023-05-26, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 500dollar

Hahaha "Lyx"

Bortse från det tramset.

Är det Lyx du vill ha, så är det Mercedes, BMW, Audi, Bentley eller liknande.

Vill du ha pondus, och synas och höras men ändå ha lyx som slår tyskarna, så ska du titta efter Cadillac Escalade, Chevrolet (Suburban) eller någon jänkare. Dessa ligger i samma prisklasser som premiumbilarna från Tyskland. Ska du ha en fullutrustad Escalade i Sverige från firma, får du räkna med 1.7-1.9 miljoner.

Mitsubishi Pajero...hahahahaha
Citera
2023-05-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryReed
Hahaha "Lyx"

Bortse från det tramset.

Vill du ha pondus, och synas och höras men ändå ha lyx som slår tyskarna, så ska du titta efter Cadillac Escalade, Chevrolet (Suburban) eller någon jänkare. Dessa ligger i samma prisklasser som premiumbilarna från Tyskland. Ska du ha en fullutrustad Escalade i Sverige från firma, får du räkna med 1.7-1.9 miljoner.

Jag har haft en Pajero 2 gen short wheel base med V6:an. Det är en underbar bil för off road, kört genom Amazonas och den tar sig fram överallt och lagas väldigt enkelt.. Den ska inte underskattas. Dock inget att rekommendera för svenska vägar och de nyare modellerna står sig inte mot en land cruiser eller patriot såklart.
Citera
2023-05-26, 02:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Hahaha "Lyx"

Bortse från det tramset.

Damn är Escan så dyr? Måste nog bli en rappare då😂 Jag har ögonen på Ford Edge, är det något bra?
Citera
2023-05-26, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Jag har haft en Pajero 2 gen short wheel base med V6:an. Det är en underbar bil för off road, kört genom Amazonas och den tar sig fram överallt och lagas väldigt enkelt.. Den ska inte underskattas. Dock inget att rekommendera för svenska vägar och de nyare modellerna står sig inte mot en land cruiser eller patriot såklart.

Ja, den är säkert jättebra på sketvägar. Det jag skrattade åt, va dumröven som titulerade Mitsubishi Pajero som en "lyxbil"...
Citera
2023-05-26, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Damn är Escan så dyr? Måste nog bli en rappare då😂 Jag har ögonen på Ford Edge, är det något bra?

Riktig tramsbil.

Ska du ha en SUV, så kör på något tyskt. Eller amerikanskt. Fullsize. Annars kan det lika gärna va!

Pickup, är dock mer i min smak. Men där är det 100% jänkare som gäller. Kolla RAM. Du kan få en riktigt schysst, bättre begagnad för 4-500k. Men en ny, börjar på runt miljonen. Och ska du ha en värsting, eller en 2500 diesel, så är du uppe på runt 2 miljoner även där.

Jänkare är riktiga premium/statusbilar nu för tiden. Inte billiga! Riktigt lyxiga, och stora. En riktig nagel i ögat på vänsterfikusar/miljöfjollor. Och det kan det ju vara värt
Citera
2023-05-26, 02:37
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Riktig tramsbil.

Ska du ha en SUV, så kör på något tyskt. Eller amerikanskt. Fullsize. Annars kan det lika gärna va!

Pickup, är dock mer i min smak. Men där är det 100% jänkare som gäller. Kolla RAM. Du kan få en riktigt schysst, bättre begagnad för 4-500k. Men en ny, börjar på runt miljonen. Och ska du ha en värsting, eller en 2500 diesel, så är du uppe på runt 2 miljoner även där.

Jänkare är riktiga premium/statusbilar nu för tiden. Inte billiga! Riktigt lyxiga, och stora. En riktig nagel i ögat på vänsterfikusar/miljöfjollor. Och det kan det ju vara värt
Gillar Raptorn som fan, egentligen är det en sån jag vill ha mest, RAM är också jävligt fet. Om vi skulle leka med tanken att hitta något som är samma typ men billigare är Navarra något?
Citera
2023-05-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ja, den är säkert jättebra på sketvägar. Det jag skrattade åt, va dumröven som titulerade Mitsubishi Pajero som en "lyxbil"...
Ja nån lyxbil är det absolut inte. Lyx är bentega, urus, Range Rover, Dbx och kanske några till. De tyska räknar jag till premium-segmentet, inte lyx-segmentet.
Citera
2023-05-26, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Gillar Raptorn som fan, egentligen är det en sån jag vill ha mest, RAM är också jävligt fet. Om vi skulle leka med tanken att hitta något som är samma typ men billigare är Navarra något?

Att jämföra en Raptor/RAM TRX med Navara är som att jämföra Mila Kunis/Beyonce med en ful shemale.
Citera
2023-05-26, 03:32
Medlem
Porrstjarnas avatar
Kör fullutrustad VW touareg med fetaste v8:a dieseln och appstyrd KCR-typ box.
408 provbromsade hk och 1004 Nm vrid om man vill, luftfjädring, höj/sänkbar,
glastak, öppningsbart, läder och ädelträpanel all round. Finns ej mer utrustning!
Konstant, datorstyrd 4-hjulsdrift som verkligen (!) får ner vridet i backen.

Hästkrafter är bara kul i toppregistret, vridmomentet bestämmer vem som knäcker vem hehe
I terräng = suv-verän (även skogsbilväg i fjällen)
I stan = hysteriskt kul att dra alla småturkar i BMW (som trimmat med häftig ljuddämpare--woooooo) och de flesta snikigare elbilar inkl. Teslor vid varje rödljus.

TILLÄGG: Ägde för 16 år sedan en Mustang MACH1 -70, löjligt kul bil men komfort, ax och väghållning inte ens på samma planet. Allt över 140 i Mussen och man var livrädd hahaha
Senast redigerad av Porrstjarna 2023-05-26 kl. 03:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in