2023-05-25, 14:31
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Jag säger att fattiga och arbetslösa som grupp har lägre IQ. Jag är tillräckligt intelligent.

Vad har du för bevis på att personer som är arbetslösa har lägre IQ?
Vilken IQ har du?

Vad har det med mat att göra?
Du anser alltså att barn måste få subventionerad kost så att de klarar sig och får hög IQ såklart.
Citera
2023-05-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Lena Andersson måste väl bara ha något form av aspergers? Hennes sätt och framtoning i gårdagens Aktuellt får mig verkligen att tro det. Då inte konstigt att det blir något av en debatt eftersom att hon är rätt fyrkantig.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Lena Andersson är en motbjudande person som sannolikt har någon form diagnos, typ i autismspektrum. Hon saknar kognitiv förmåga. Det framgår tydligt av en av hennnes böcker där hon berättade om sitt stalkande av en man som inte ville ha henne trots att de hade legat en gång. Om hon som en barnlös och välbärgad äldre kvinna velat argumentera hur barn kan överleva med havre, ris och bönor samt ge råd till till barnfamiljer som har det svårt att få pengarna räcka till mat för barnen så hade hon kunnat göra det på ett annat sätt. Men det kunde hon inte, tölpaktig som hon är.
Jag har också tänkt att hon framstår som lite autistisk både i hur hon resonerar och hur hon framträder, men jag tror att det är helt fel att säga att hon saknar kognitiv förmåga. Men jag tror att det skapas friktion när hennes autistiska resonemang ska tas emot av personer som inte tänker lika sakligt och rationellt (och okänsligt) som hon själv.
Citera
2023-05-25, 14:37
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Det är inte bara barnbidrag föräldrar får. Som ensamstående är det dessutom ett par tusen i underhåll, och om du har låg lön/bidrag så får du dessutom bidrag till hyra. Se bara tråden om den somaliska sexbarnsmamman som får ut över 30 000 i månaden.

Rasism mättar inga magar. Så enkelt är det.
Det hela handlar om Lena och havregryn. Hur många kilo havregryn får dom i månaden?
Citera
2023-05-25, 14:37
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Oj råkade jag stava "Haninge kommun" fel, vilken tur att du påpekade det.
Insatsen dom gör är dock kvar.
Varför anser du inte att fokus i skolan ska vara på resultat i form av att elever ska prestera sitt allra bästa och bli produktiva medborgare?
Varför anser du att det är bättre att snåla in på 7 kr och få elever som presterar sämre och blir mindre produktiva i framtiden?

Vart har jag påstått att vi ska "snåla in" på offentliga frukostar?

Det jag vill framföra är att problemet inte ligger i att vi serverar offentliga frukostar till barn som har inkompetenta föräldrar, utan problemet ligger i att föräldrarna prioriterar helt fel saker i ekonomin och i livet.

Du svarar aldrig på någon annans frågor, utan kräver att folk ska mata dig med källor och information som du sedan blundar för och kommer med nya, orelevanta frågeställningar som inte har med ämnet att göra.

Anser du att problemet med "hungriga barn" löses genom att vi pumpar in pengar i skolsystemet, som i sin tur ska laga frukost åt dessa barn? Kanske vi ska ge barnen kvällsfika också? Och varför inte en sovplats, så föräldrarna slipper umgås med sina barn öht.

Anser du att problemet med undermåligt föräldraskap löses genom att servera frukostar på skolan?

Jag anser att man inte släcker en eld genom att hälla bensin på den.

Jag anser att man löser detta genom att sluta dalta med tiktok-föräldrar och människor som anser sig vara berättigade till andras pengar bara för att dom hade "oturen" att födas. Det är ingen fantasivärld vi lever i, naturens lagar gäller. Den som är stark överlever medans den som är svag får bevitta undergången. Det du och dina vänstervänner måste inse är att det finns ett individuellt ansvar i att frambringa sitt eget välmående, ingen annan kommer göra det åt er. Ledsen att behöva riva av plåstret åt dig, du har klart och tydligt vuxit upp med slappt föräldraskap där du blivit itutad att någon annan kommer ta hand om alla dina problem.

Självklart ska vi ha ett system som hjälper till när det går på tok, om man blir sjuk eller oväntat arbetslös. Men detta system skall inte finnas tillgängligt för dem som aktivt väljer att inte ens försöka arbeta och bygga upp egen kompetens och ett eget välmående. Parasiter kommer alltid finnas, men vi ska inte uppmuntra folk att söka sig till den gruppen.
Citera
2023-05-25, 14:43
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
...särskilt irriterande att det dyker upp i alla statliga nyhetskanaler, samtidigt.....
Suveränt att vår journalistkår sätter strålkastarna på landets verkliga problem.
Här gör SVT helt rätt-man drar ned byxorna på den oansvariga Regeringen.

Hur kan Regeringen alls sova på nätterna när Sveriges barn går hungriga?

Än en gång visar vår oberoende journalistkår sin vassa granskning av makten.

Dags att höja Presstödet!
Öka budgeten till SVT & SR som är helt oberoende och skyddat från påtryckningar.
Citera
2023-05-25, 14:52
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Vad har du för bevis på att personer som är arbetslösa har lägre IQ?
Vilken IQ har du?

Vad har det med mat att göra?
Du anser alltså att barn måste få subventionerad kost så att de klarar sig och får hög IQ såklart.

https://www.proquest.com/docview/1383142557?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true

Säger att det inte går att göra så mycket åt. Att ha jobb, barn, ett hem som ska skötas, fritidsaktiviteter, planera och organisera sig kräver en viss iq. Finns en korrelation mellan arbetslöshet och iq. Folk som inte får till det så barnen får mat kommer alltid att finns således..
Senast redigerad av slutaleta 2023-05-25 kl. 14:58.
Citera
2023-05-25, 14:53
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Det är ju inte bara maten som kostar, det är dessutom massa kostnader för personal som ska göra iordning frukost, som föräldrar ska stå för, när de får så mycket bidrag per barn, och skolan är kostnadsfri.

Jo det är enbart maten som kostar då personal ändå är där på plats för att laga skollunch.
Varför anser du att 7 kr per barn och dag är en ofantlig kostnad?
Citera
2023-05-25, 14:59
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Vart har jag påstått att vi ska "snåla in" på offentliga frukostar?

Det jag vill framföra är att problemet inte ligger i att vi serverar offentliga frukostar till barn som har inkompetenta föräldrar, utan problemet ligger i att föräldrarna prioriterar helt fel saker i ekonomin och i livet.

Du svarar aldrig på någon annans frågor, utan kräver att folk ska mata dig med källor och information som du sedan blundar för och kommer med nya, orelevanta frågeställningar som inte har med ämnet att göra.

Anser du att problemet med "hungriga barn" löses genom att vi pumpar in pengar i skolsystemet, som i sin tur ska laga frukost åt dessa barn? Kanske vi ska ge barnen kvällsfika också? Och varför inte en sovplats, så föräldrarna slipper umgås med sina barn öht.

Anser du att problemet med undermåligt föräldraskap löses genom att servera frukostar på skolan?

Jag anser att man inte släcker en eld genom att hälla bensin på den.

Jag anser att man löser detta genom att sluta dalta med tiktok-föräldrar och människor som anser sig vara berättigade till andras pengar bara för att dom hade "oturen" att födas. Det är ingen fantasivärld vi lever i, naturens lagar gäller. Den som är stark överlever medans den som är svag får bevitta undergången. Det du och dina vänstervänner måste inse är att det finns ett individuellt ansvar i att frambringa sitt eget välmående, ingen annan kommer göra det åt er. Ledsen att behöva riva av plåstret åt dig, du har klart och tydligt vuxit upp med slappt föräldraskap där du blivit itutad att någon annan kommer ta hand om alla dina problem.

Självklart ska vi ha ett system som hjälper till när det går på tok, om man blir sjuk eller oväntat arbetslös. Men detta system skall inte finnas tillgängligt för dem som aktivt väljer att inte ens försöka arbeta och bygga upp egen kompetens och ett eget välmående. Parasiter kommer alltid finnas, men vi ska inte uppmuntra folk att söka sig till den gruppen.

Det är en kommun i STH området som kom fram till att kostnaden för frukost är 7 kr då personal och allt annat är på plats.
Att servera skolfrukost handlar om att investera i barnens lärande och därmed i framtiden.
Det blir alltså en billig kostnad som på sikt blir lönsamt för hela samhället.
Varför ska vi inte investera i våra barns framtid?
Citera
2023-05-25, 15:03
Medlem
Hanif Bali driver med klagande journalist...
https://youtu.be/s2UonDAg2yA
Citera
2023-05-25, 15:05
Medlem
Citat:
Hur många 15 barnsfamiljer finns det vars föräldrar lever på bidrag?

Tråden handlar om att det finns barn som faktiskt inte får mat överhuvudtaget eller i värsta fall dålig mat. Att tro att ris och havregryn är bra mat visar på en total verklighetsflykt, kunskapsförakt och förakt gentemot andra människor. Varför resonerar ni så?
Du missar helt poängen. Även fem eller sju är åt helvete för många när du förväntar dig att staten försörjer livet ut. Skit inte ut ungar DU inte har råd att försörja. Ni kommunister uppmuntrar ett fruktansvärt destruktivt beteende.
Citera
2023-05-25, 15:16
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Fast om man redan innan levde på existensminimum, var och vad ska man då spara in på?
Och soc? Försörjningsstödet har inte höjts trots inflationen och att matpriserna har ökat med 40%.

Det är tydligt att du är den okunniga här.
Börja jobba, kör mindre, använd mindre el och ät ris och gröt.
Citera
2023-05-25, 15:31
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Indier är 1,990,000,000 fler än svenskar vars huvudsakliga kolhydratkälla är en rot som hämtades från Sydamerika.

Ris däremot är civiliserad mat som har tusenåriga traditioner.

Är mycket ris så du orkar knulla fram barn, Svensson.

Du blir kinesfet och närsynt av ris, ät rött kött och potatis, svenne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in