Citat:
Ursprungligen postat av
Iifyousayso
Oj råkade jag stava "Haninge kommun" fel, vilken tur att du påpekade det.
Insatsen dom gör är dock kvar.
Varför anser du inte att fokus i skolan ska vara på resultat i form av att elever ska prestera sitt allra bästa och bli produktiva medborgare?
Varför anser du att det är bättre att snåla in på 7 kr och få elever som presterar sämre och blir mindre produktiva i framtiden?
Vart har jag påstått att vi ska "snåla in" på offentliga frukostar?
Det jag vill framföra är att problemet inte ligger i att vi serverar offentliga frukostar till barn som har inkompetenta föräldrar, utan problemet ligger i att föräldrarna prioriterar helt fel saker i ekonomin och i livet.
Du svarar aldrig på någon annans frågor, utan kräver att folk ska mata dig med källor och information som du sedan blundar för och kommer med nya, orelevanta frågeställningar som inte har med ämnet att göra.
Anser du att problemet med "hungriga barn" löses genom att vi pumpar in pengar i skolsystemet, som i sin tur ska laga frukost åt dessa barn? Kanske vi ska ge barnen kvällsfika också? Och varför inte en sovplats, så föräldrarna slipper umgås med sina barn öht.
Anser du att problemet med undermåligt föräldraskap löses genom att servera frukostar på skolan?
Jag anser att man inte släcker en eld genom att hälla bensin på den.
Jag anser att man löser detta genom att sluta dalta med tiktok-föräldrar och människor som anser sig vara berättigade till andras pengar bara för att dom hade "oturen" att födas. Det är ingen fantasivärld vi lever i, naturens lagar gäller. Den som är stark överlever medans den som är svag får bevitta undergången. Det du och dina vänstervänner måste inse är att det finns ett individuellt ansvar i att frambringa sitt eget välmående, ingen annan kommer göra det åt er. Ledsen att behöva riva av plåstret åt dig, du har klart och tydligt vuxit upp med slappt föräldraskap där du blivit itutad att någon annan kommer ta hand om alla dina problem.
Självklart ska vi ha ett system som hjälper till när det går på tok, om man blir sjuk eller oväntat arbetslös. Men detta system skall inte finnas tillgängligt för dem som aktivt väljer att inte ens försöka arbeta och bygga upp egen kompetens och ett eget välmående. Parasiter kommer alltid finnas, men vi ska inte uppmuntra folk att söka sig till den gruppen.