2023-05-24, 21:28
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Det är infantilt att tro att Ukraina har en chans. De kan orsaka stor skada och det har de sannerligen gjort men överlag är Ukrainas ansträngning ett fiasko med tanke på all teknik de har fått hittills.

Om vi vänder på det. Hur kan Ryssland förlora?

Tja det räcker med denna länken samt ett enkelt påstående att döda män är ett dåligt avelsmatrial ( var särskilt uppmärksam på mäns levnadsålder samt barnafödandet ) https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rysslands_demografi
Citera
2023-05-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hur känns segern i f.d. Bakhmut nu. Man förlorade en stad och vann en hög med grus.

Pinnpellen ljuger så hans inlägg tas bort....

https://www.rferl.org/a/russia-wagner-prigozhin-failure/32425650.html
Citera
2023-05-24, 21:34
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Yevgeny "släggan från Murmansk" Prigozhin i en intervju kommer med dystra nyheter (för NAFO)..

https://t.me/the_Right_People/17821

❗️Prigozhin in his latest interview statement:❗️

Prigozhin declares the figures of losses of the AFU 50,000 irretrievable. They practically coincide with the calculations of the War Tears project, which, according to its methodology, gave 55,000 AFU losses, based on the calculation of the established losses of the AFU units noted in Artemovsk and regional obituaries.

Wagner's losses amounted to up to 20% of the total killed and up to 20% wounded.

At the peak, the number of PMCs "Wagner" reached up to 50 000, according to Prigozhin.

The AFU group defending Artemovsk numbered up to 82 000 people. (which coincides with the estimates that estimated the AFU grouping in the Artemovsk area was at 75-85 000 people.

Prigozhin main statements from the interview:

▪️We fought in Bakhmut against superior forces, destroyed about 50,000 military APU and wounded up to 70,000

▪️The Wagner PMCs had 3.2 times fewer dead than the AFU, and about 2 times fewer wounded.

▪️The PMCs in Artemovsk had 50,000 people at the best moments, and the APU had 82,000, and the ratio for the assault should be 3 to 1 for the stormers.

▪️ During the operation, I selected 50,000 prisoners, 20% of them died, another 20% were injured.

▪️The goal of Artemovsk was not Artemovsk itself, but the "Bakhmut meat grinder". And in Artemovsk, we destroyed everyone we were supposed to destroy, completed the task.

▪️The task was completed due to the highest level of organization.

▪️ And we have our own: planes, helicopters, air defense, artillery, MLRS, reconnaissance and even our own satellite reconnaissance.

En privat armé krossade en reguljär armé, har det någonsin hänt förut?
Varför klippte de bort delarna där han hyllade Ukrainska armén och medgav att Ryssland i stort sett misslyckats med de uttalande målen för sin SVO?

Hans uppskattningar om motståndarens förluster är svår bedömda - klart de rent teoretiskt skulle kunna stämma men det är väldigt osannolikt att den försvarande sidan i en strid i bebyggelse skulle förlora fler soldater än den anfallande. Märk väl dessutom att han bara talar om dem egna styrkans förluster - han nämner inte förluster i den reguljära armén eller den milis som också deltagit.
Citera
2023-05-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tja det räcker med denna länken samt ett enkelt påstående att döda män är ett dåligt avelsmatrial ( var särskilt uppmärksam på mäns levnadsålder samt barnafödandet ) https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rysslands_demografi

Driver du med mig? Jag rekommenderar en sida vid sida jämförelse i demografisk utveckling Ukraina vs Ryssland. För visst ställde jag en rak fråga tidigare?
Citera
2023-05-24, 21:36
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Folk dör i tusental varje vecka. Varför hejar du på som någon slags cheerleader? Hur är det med ditt psyke?

Egentligen är det ju meningslöst att diskutera med dig, Vatnik.

Men att du som sitter här och försvarar ett angrepp på ett demokratiskt land i Europa 2023, där civila mördas och kvinnor och barn våldtas, när någon som ifrägasätter det undrar du hur det är med deras psyke.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när ni Vatniks svamlar om att Ukraina ska acceptera att styras av ett gäng grottmongoler.

Men som tur är får grottmongolerna just nu svar på det ända språk de förstår våld.

Men vi med normalt psyke kommer fortsätta se på när Ukraina blir starkare dag för dag med väst material samtidigt som ryssen tömmer sina museum på T-55.
Citera
2023-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
Det är infantilt att tro att Ukraina har en chans. De kan orsaka stor skada och det har de sannerligen gjort men överlag är Ukrainas ansträngning ett fiasko med tanke på all teknik de har fått hittills.

Det är Ryssland som orsakar skada. Och hur Ryssland kan förlora? Enkelt. Kriget blir för kostsamt för dem. Putin kan inte offra allt sitt material i Ukraina.
Citera
2023-05-24, 21:37
Medlem
Citat:

Hade han och du vetat något om det så hade ni inte listat så patetiska "slutsatser".
Citera
2023-05-24, 21:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Folk dör i tusental varje vecka. Varför hejar du på som någon slags cheerleader? Hur är det med ditt psyke?

Mitt psyke är bra tack.
Jag frågade bara hur i hela friden man kan vara Pro-Ryss som du och Mearsheimer. Men fick aldrig något svar på det.
Har du inte fattat att Ryssen startat ett krig som omfattningsvis med personal och krigsmateriel inte har setts sedan 2:a världskriget ?
Den naturliga sidan av en cheerledningssida borde vara självklart, om man inte står på fel sida förstås. Det är inget att diskutera om, ni håller på och försöker kasta grus i maskineriet och diskussionen på något vis, men det är bara slöseri med tid. Inget jag skulle göra . Hänga här hela dagarna som dig och inte komma någon vart, om det inte var för att du fått betalt ?
Citera
2023-05-24, 21:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har ryktats länge nu om ryssens svar på britternas långdistansanka och nu är den äntligen här. Ja ser ut som VK2 teknologi ungefär faktiskt haha.

Citat:
The Ukrainian military began to record that the Russians were using wooden drones.

https://t.me/operativnoZSU/97785
Citera
2023-05-24, 21:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har ryktats länge nu om ryssens svar på britternas långdistansanka och nu är den äntligen här. Ja ser ut som VK2 teknologi ungefär faktiskt haha.

https://t.me/operativnoZSU/97785

Hehe...

Sant eller inte. Så verkar varenda Shahed -drone plockats ner (varenda en av dom ) den senaste veckan. Vad har vi mer ? Kinzhal tydligen inte är det mördarvapnet som ryssjävlarna påstått.
Vad mer har ryssjävlarna att komma med ? Om U.S. inte hade varit säkra att ryssjävlarna kan tryckas tillbaka, så hade de aldrig skickat vapen och understöd till UA
Med lite fler attackflyg samt duktig med ammunition till Himars samt Stormshadow och tyska Leopard, så är det bara en tidsfråga innan Ryssjäveln fär kräla tillbaka innanför sitt eget territorium. Här ska fan Mongolerna bombas ...
Citera
2023-05-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Mitt psyke är bra tack.
Jag frågade bara hur i hela friden man kan vara Pro-Ryss som du och Mearsheimer. Men fick aldrig något svar på det.
Har du inte fattat att Ryssen startat ett krig som omfattningsvis med personal och krigsmateriel inte har setts sedan 2:a världskriget ?
Den naturliga sidan av en cheerledningssida borde vara självklart, om man inte står på fel sida förstås. Det är inget att diskutera om, ni håller på och försöker kasta grus i maskineriet och diskussionen på något vis, men det är bara slöseri med tid. Inget jag skulle göra . Hänga här hela dagarna som dig och inte komma någon vart, om det inte var för att du fått betalt ?

Och där har vi det. Du har valt sida.

Därför kallar du mig och Maersheimer för "Pro-Ryss". Och undrar självklart hur folk är funtade. Du måste, annars finns det risk att du framstår som opartisk, och så kan vi inte ha det. Och det i ett blodigt krig som du inte verkar ha en aning om, varken om historiska triggers eller nuvarande politik som har lett till det.
Citera
2023-05-24, 22:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Första gången i denna ryska pratshowen som jag ser två stycken på Z-sidan vara oense om hur starka UAF är. På temat verkligheten knackar på dörren.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1661461998486319107
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in