Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Ja, inte förväntade jag mig något mer ifrån dig som svar. Det du rapar ur dig är lika förutsägbart som manuskriptet i en porrfilm.
I din matematik glömmer du även medvetet bort flera minus på den ryska sidan. Det hela är uthugget i sten i dig (det är ju även vad du hoppas på). Men nej, det är det inte. För om det hela hade vart som "Amen i Kyrkan", så skulle det hela vart över sedan ett år tillbaka.
Men likaväl, så har det i det närmaste vart tyst vid fronten de sista sex månaderna. Initiativet har Putin tappat, och sin egna framtid har han i bästa fall förändrat synen på sig ifrån statsman till despot på den globala scenen. Själva Rysslands framtid lämnar jag osvarad i denna post, säger bara : Det blir dystert !
Jag lägger in en sista sak : Putin bör även vara hatad av många utav sina egna topp-generaler vid detta laget även. Bara att se följande : Mera Nato att försvara sig mot, urusla förberedelser inför invasionen där det var ytterst få som hade kännedom om den. Det sista får ju själva armen att se ut som idioter, när det i sak var Putins beslut. Respekten för den ryska armen är bortblåst.
Men snälla du försök att ta till dig att detta är ett attritionskrig. Alla talar om det. Har du missat det? Ryssland har i klara verba förklarat vad som är målen. Ska det behövas upprepas?
Amilitarisering och avnazifiering av Ukraina.
Avvärja det som de uppfattar som existentiella hot.
Sörja för säkerheten hos etnisk ryska befolkningen i Ukraina.
När de målen har uppnåtts har man "vunnit" kriget. Det även om fronten står stilla under hela kriget eller med stora förluster faktiskt. Det tråkiga är att detta hade kunnat uppnås i andra format som Minskavtalaet alltså utan krig.
Det finns alltid hökar som vill gå hårdare fram. Många finns nog i Washington och naturligtvis även i Kreml. Dina spekulationer att många ryska generaler vill krossa Ukraina och inte ser på saken som de stipulerade målen anger får du behålla för dig själv.
Däremot kan man tänka sig att de som vill gå hårdare fram skulle vädra morgonluft och få sin vilja igenom om Putin blev avsatt. Fundera på det.