2023-05-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tchad oklar mängd barfotasoldater hälsade på twitter
Syrien 40 000 frivilliga våldtäktsmän var på väg
NK 100 000 frivilliga erbjöds

Jag gissar att de är på plats jämte de 560 000 ryska soldater och 15000 stridsvagnar som står redo att krossa Ukraina så fort mobiks nöt ner ordentligt.
Afrikanerna och syrierna ville ha betalt i USD i förskott, så det rann ut i sanden. Mordkoreanerna lär knappast få tillgång till någon mekaniserad transport, så de marscherar väl västerut någonstans i yttre Mongoliet just nu. Det tog Vitus Bering 2 år att promenera till Stilla Havet, undernärda mordkoreanska "frivilliga" utan dragdjur lär ta ännu längre tid på sig.
Citera
2023-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ledare för Wagnergruppen är
Dimitrij "Wagner" Utkin.
Hans sista källverifierade uttalande var den 10 mars i år, då han sa att de inte använder ryska fångar i kriget. Se länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.wionews.com/videos/wagner-to-not-recruit-prisoners-to-fight-in-ukraine-says-founder-dmitriy-utkin-560466&ved=2ahUKEwjtsfyWt43_AhUYafEDHQJcDh4Qo7QBeg QICBAB&usg=AOvVaw0P293BCKTNwBv4oSaYCitR
Utkin är grundare, Prigozjin är väl nuvarande ledare? Iallafall verkar det vara vad han hävdar.
Citera
2023-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Putins regim kollapsar när RAF lämnar Ukraina. Den nya ledningen hävdar att de inte har något ansvar eller skadestånds skyldighet för vad Putin gjorde.

Inte så mycket att förhandla om efter det.

Alla nödvändiga avtal är redan signerade. Det är bara en fråga om att respektera dem.

Jag lovar att med den nya regimen kommer förhandla och Ukraina kommer förhandla med dem. Det finns massor med frågor att lösa.

Ex

Finns det avtal om krigsfångar och kriminella? Tror du Ukraina går med på att inte något skadestånd? Hur ska man få tillbaks ukrainare som finns i Ryssland?
Citera
2023-05-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nästan alla krig i historien har slutat med förhandlingar. Hur tänkte du att kriget skulle sluta?

som det 3dje puniska kriget givetvis
Citera
2023-05-24, 09:49
Medlem
Konstantin skriver nu på morgonen om en samlad budgetuppföljning som presenterats av ryska finansministeriet (staten, regionerna och kommunerna) för årets 2 första månader. Inkomsterna rasar med över 60% och utgifterna ökar med mer än 40%

"For the first 2 months of 2023 the consolidated budget deficit is 6.1 trillion rubles (compared to 3,4 trillion rubles deficit of the federal budget). The revenue of the consolidated budget has fallen by 62,7% and the spending has grown 41,8%, comparing on year to year basis. "

https://www.youtube.com/@INSIDERUSSIA
Citera
2023-05-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
som det 3dje puniska kriget givetvis

Nu är ju den risken förhoppningsvis liten. Då det skulle troligen innebära att Ryssland i sina dödsryckningar skickar sina kärnvapen. Och det vill vi alla undvika.

Vi ska även försöka undvika att kriget blir riktigt populärt i Ryssland, som får hela befolkningen att försvara moder Ryssland (Ex Napoleon och WWII). Det finns ju uppenbar risk för det om kriget ska sluta som 3:e puniska kriget. Vad jag vet vill i princip ingen ledare det.

Därför är den senaste attacken in i Ryssland både bra men den innebär risker. För rysk media kan nu bröla ut till sin befolkning att Moder Ryssland har blivit anfallet av barbarer och vi behöver alla att ställa upp. Och ingen rysk arbetstagare bråkar då när de inför 6 dagars arbetsvecka för öka produktionen av vapen. Fördelen med attacken är det får Ryssland att skicka resurser till ställen där de inte kan skada Ukraina.
Citera
2023-05-24, 10:02
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Jag lovar att med den nya regimen kommer förhandla och Ukraina kommer förhandla med dem. Det finns massor med frågor att lösa.

Ex

Finns det avtal om krigsfångar och kriminella? Tror du Ukraina går med på att inte något skadestånd? Hur ska man få tillbaks ukrainare som finns i Ryssland?
När Ukraina får ut alla ryssar så tror jag de är ganska nöjda utan att fortsätta sparka på den döda björnen.

Fångarna släpps bara ut och kan åka hem.

Om tex Freedom legion tar över Ryssland så är jag skeptiskt till att Ukraina kommer insistera på skadestånd. Eller Ryssland faller sönder i småstater. Vilken stat ska betala skadeståndet?
Citera
2023-05-24, 10:02
Medlem
Citat:
God morgon i den stora ljugartråden..

Wagner har ca 6000 soldater totalt som strider i olika konflikter runt om i världen.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wagnergruppen&ved=2ahUKEwi-u8yEq43_AhX4SfEDHXRzDA8QFnoECBEQBQ&usg=AOvVaw0QtuV hYkbOPwSSmHm7G0Qb

God morgon "herr ej kolla källorna jag presenterar."

Från din länk:

"I december 2017 rapporterades det om att Wagnergruppen hade uppemot 6 000 legosoldater som stred i olika konflikter."

Det du presenterade är cirka sex år gamla siffror, alltså långt tidigare innan invasionen började 2022. Så om du ska ljuga gör om och gör det bättre.

Du gillar Wikipedia. I den engelska versionen kan du se hur många wagner som har varit i Ukraina

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Citera
2023-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
När Ukraina får ut alla ryssar så tror jag de är ganska nöjda utan att fortsätta sparka på den döda björnen.

Fångarna släpps bara ut och kan åka hem.

Om tex Freedom legion tar över Ryssland så är jag skeptiskt till att Ukraina kommer insistera på skadestånd. Eller Ryssland faller sönder i småstater. Vilken stat ska betala skadeståndet?

Så ryssarna får behålla ukrainska fångar både civila och soldater? Och inga krigsförbrytare behöver dömas?

Du får nog sparken som ukrainsk rådgivare.
Citera
2023-05-24, 10:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Nu är ju den risken förhoppningsvis liten. Då det skulle troligen innebära att Ryssland i sina dödsryckningar skickar sina kärnvapen. Och det vill vi alla undvika.

Vi ska även försöka undvika att kriget blir riktigt populärt i Ryssland, som får hela befolkningen att försvara moder Ryssland (Ex Napoleon och WWII). Det finns ju uppenbar risk för det om kriget ska sluta som 3:e puniska kriget. Vad jag vet vill i princip ingen ledare det.

Därför är den senaste attacken in i Ryssland både bra men den innebär risker. För rysk media kan nu bröla ut till sin befolkning att Moder Ryssland har blivit anfallet av barbarer och vi behöver alla att ställa upp. Och ingen rysk arbetstagare bråkar då när de inför 6 dagars arbetsvecka för öka produktionen av vapen. Fördelen med attacken är det får Ryssland att skicka resurser till ställen där de inte kan skada Ukraina.
Det vore helt befängt att t.ex. genomföra ytterligare mobiliseringar eller att försöka ställa om till krigsekonomi p.g.a. de här "äventyren" vid gränsen. Det är så pyttelitet i en större kontext. Det verkar ju dessutom knappt ha blivit några konfrontationer. "Separatisterna" gäckar ryssarna, som i sin tur förefaller göra sitt bästa för att tona ned hela grejen.
Citera
2023-05-24, 10:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Detta har jag reflekterat över också. Sen när har de högerextrema börjat gilla ryssen och kommunister? När blev dessa två bästa vänner?

Blir OT...
SD har varit i rysland som valobservatörer.
Kopplingen finns också i Koranbränningen och Paludan samt Chang Frick.
Frick som är gift med en ryska.

Kopplingen i botten är att min fiende har en annan fiende, som då blir min vän. Fast egentligen är det ingen riktig vän.
Hänt i ett flertal konflikter tidigare, hur man hittar partner som kan ge en hjälp.
Banderas är väl ett bra ex, i Ukraina. De hade olika fiender och vänner, beroende på hur krigslyckan gick mellan Sovjet och Tyskland.
Baltikum, samma sak. Gick de i led med Tyskland, för att befria sitt land från Sovjet.
Finnarna, samma sak. Anföll Sovjet ihop med Tyskland, för att ta tillbaka det land man förlorade när Sovjet invaderade 1939.
Citera
2023-05-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ledare för Wagnergruppen är
Dimitrij "Wagner" Utkin.
Hans sista källverifierade uttalande var den 10 mars i år, då han sa att de inte använder ryska fångar i kriget. Se länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.wionews.com/videos/wagner-to-not-recruit-prisoners-to-fight-in-ukraine-says-founder-dmitriy-utkin-560466&ved=2ahUKEwjtsfyWt43_AhUYafEDHQJcDh4Qo7QBeg QICBAB&usg=AOvVaw0P293BCKTNwBv4oSaYCitR

God morgon "Jag som inte läser mina källor"

"Russia's mercenary organisation, Wagner Group, has stopped recruiting prisoners to fight in Ukraine. According to the group's founder, Wagner began recruiting in Russia's prisoners sprawling penal system in summer last year." (Från din länk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in