2023-05-23, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Där kan han, som en klen tröst måhända, luta sig mot att det man lånar på biblioteket omfattas av sekretess.

Haha, varje nytt bibliotekslån blir som en otrohetsaffär som sker i lönndom

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om han vill gå på bio med polarna kan Lina i alla fall kolla att filmen är A-märkt och klarar Bechdel-testet innan han får tillstånd att gå.

https://www.avmediaskane.se/a-markt-film-i-mediekatalogen/

(Och vilket sammanträffande att omslagskvinnan för A-märkningen är Ellen från första säsongen av GVFö… SVT har ingen agenda, nädå.)

Haha, perfekt! Här har experterna verkligen lyckats fixa till äktenskapet vi alla drömmer om. Det är därför kvinnor ofta dras till interner - de vill vara fångvaktare!
Citera
2023-05-23, 21:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Efter all denna upphajpning av böckerna trodde jag att humorn skulle vara grov även för mig. Snälla vilket antiklimax, lika provocerande som "En rolig halvtimme" var på 80-talet (alltså inte alls)

Lina letar fel tror jag, det fattar väl vem som helst att de böckerna var en klassisk "ungdomssynd" köpt på fyllan och villan. Ska han verkligen behöva äta upp det nu? Det gjorde han tyvärr, åt upp hela hatten.
Citera
2023-05-23, 21:12
Medlem
Författaren själv kommer med ett bra tips till Alex: dra!

https://www.svt.se/kultur/forfattaren-till-boken-i-gift-vid-forsta-ogonkastet
Citera
2023-05-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hur orkar man med att leva hela sitt liv som om det vore ett spel och där man är oförmögen att vara genuin?

Jag brukar ibland se på tv-program som "Vem bor här?" och "Grand Designs" och det är helt sjukt hur viktigt det kan vara för vanliga människor att påtala vad den jävla sofflampan kommer från för fabrik. För att inte tala om alla förbaskade "designklassiker" de har.

Hur mycket energi har man innan man börjar med sånt? Själv har jag fullt sjå att hålla näsan över vattnet i vardagen.

Alla sociala grupperingar har denna typ av spel och statusmarkörer, det tar bara olika former. Hos EPA-tonåringar är det kanske rätt 12" baselement och Öhlins-dämpare, bland flugfiskare är det handknutna flugor av obskyrt material, bland fjällvandrare är det Hillerberg- eller HMG-tält och DCF-väskor. Hos Lina och hennes crowd är det en smakfullt inredd bostadsrätt och ett bibliotekskort. Inget konstigt egentligen. Hon verkar rätt vanlig, med visst intresse för inredning.

Problemet uppstår när Alex är aktivt anti-estetisk, och hans inredning verkligen bara är Ullared, pösig skinnsoffa med intorkade fläckar och skämtböcker (vem under 60 år har skämtböcker annat än som en ironisk grej?!).

Lina tar därför de chanser hon får att markera, vilket blir mot saker hon annars och med en annan snubbe inte brytt sig om. Tror de flesta av omgångens tjejer hade gjort liknande. För de flesta tjejer är smak och ett fint hem rätt viktigt.
Citera
2023-05-23, 21:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Så jävljävlaa intresserad av ämnet är jag inte att jag kan hålla ut i 39 minuter till detta väldigt bildlösa
bevismaterial, kom du igenom videon är tantra kanske något för en tant som tar stora risk med sina utsagor som dig

Ingår det verkligen i tantra att denna August måste välja sten? vart det en svärdet i stenen scen kombinerat med knäpp-upprevyn efter att kameran fejdade ut? själv tror jag att tantrisk massage utförs näck nämligen https://balance.media/tantric-therapy-review/
eller vad i helvete var det annars mormor tvingade på mig? Joni massage?

Ni i tråden har ju skrämt bort Agust från forumet förra veckan, vi får hoppas att han vågar sig tillbaka för att åtm shine a light on his sex

Ja dom är rätt så lika även till utseendet, men om hon är polly måste hon multiplicerat
dela sig lite till om Agust ska få plats i den gemen-skapen

Va, skrämde ni bort Agust förra veckan? Vad gjorde ni då?
Jag var inte här då.
Såg att någon sa att Agust hade massa groupies här i tråden. Blev han skraj och flydde då?

Jag har nog inte hittat healing-väninnan ändå.
Men som jag sa, så tycker jag han verkar i sitt rätta element med henne.

Vi får väl se om hon lyckades blåsa upp lite sexuell energi i honom, så han är pigg till parhelgen nästa avsnitt.
Citera
2023-05-23, 21:32
Medlem
Hur kan en humor vara en dealbreaker för en relation?? Jag älskar t.ex. South Park, som vissa säkert skulle labela som homofobisk och sexistisk. Men det betyder ju inte att min fru vill lämna mig haha.
Citera
2023-05-23, 21:34
Avslutad
Citat:
Men exakt! Det kanske är en kulttecknare i kulturkretsar - Lina är kanske inte så kulturellt överlägsen Alex när allt kommer omkring.

Edit: vad säger Lina om Charlie Hebdo?

Nej, det är hon definitivt inte! Bortskämda, priviligierade 20-30åringar som bor på Majorna i en 5-miljoners lägenhet fast dom är långtidssjukskrivna vårdbiträden (alltså saknar totalt utbildning och extraknäcker som undersköterskornas assistenter, var kommer dom pengarna ifrån om inte föräldrar) och bygger hela livet på konsumtion och att ytligt bry sig om vilka andra människor som är populära har varken med kultur eller intellekt att göra. Jag vet både skådespelare och akademiker som bor i ett stökigt hopplock av ärvda möbler, IKEA och second hand och som INTE köpt allt nytt i vitt och beige som Lina gjort. Dom kan dessutom umgås med människor dom själva tycker är intressanta, inte vad deras högstadiekompisar tycker är rätt.
Citera
2023-05-23, 21:38
Medlem
notyourprincesss avatar
Varje säsong blir det mer eller mindre tydligt att de flesta sökande har grava anknytningsproblem.
Citera
2023-05-23, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Författaren själv kommer med ett bra tips till Alex: dra!

https://www.svt.se/kultur/forfattaren-till-boken-i-gift-vid-forsta-ogonkastet

Hahaha, han skulle ha talat Kalle och Maria tillrätta i senaste eftersnacket, dom har nog inte ens kollat upp vad det är för författare/konstnär som Lina påstått är en homofobisk, misogyn rasist som Alex måste be om ursäkt över och bränna hans alster framför hennes ögon
Kalle och Maria såg ju inte alls några varningsklockor i detta. En sak kan jag säga och det är att programmets ”experter” gör landets psykologer en otjänst.
Citera
2023-05-23, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det handlar ju inte om att Alex blir ledsen för att han gjort henne besviken. Det handlar om att han blir rädd då gapar in i en kamera att hans böcker är sååå rasistiska och kvinnoförnedrande och att han ser sig bli cancellad och ser sitt chefsjobb hällas ut med skurvattnet.

Det där gjorde hon medvetet.
Citera
2023-05-23, 21:51
Avslutad
Citat:
Jag tänker på filmen Grabben i graven bredvid, exakt så. Han kunde ju rädda upp det med att vara överintelligent. Vet inte om Alex besitter nån egenskap som kan kompensera för sin brist på sofistikering i Linas ögon.

Hon är inte sofistikerad själv, hon är ju en helt vanlig Svensson som gillar beige. Vad har hon gjort som är sofistikerat i programmet?
Citera
2023-05-23, 21:58
Medlem
[quote=kulturstrateg|84547482]Hatte(r)n av för den noteringen...

Arvids blick är mycket riktigt ganska tom. Men jag har också lagt märke till att hans mormor har en ganska död och elak blick.

Polletten börjar trilla ner varför han har en sån intim och nära relation med sin mormor. Hon såg nånting i honom som hon inte såg i sina barn. De psykopatiska dragen hoppade över en generation.

Det är uppenbart att Arvid har en bättre(närmare) relation till sin mormor än till sina föräldrar. Lika attraherar lika.
Anledningen till att hon skickade honom på sexkurs ligger i att hon vet att Arvid har en störd och ondskefull sexualitet(eftersom hon är samma skrot och korn som honom). Hon ville helt enkelt att han skulle lära sig "normalt" sex så att han inte skrämmer iväg potentiella partners direkt. Istället ska de intet ont anande kvinnorna luras in i en falsk trygghet - och långsamt, steg för steg, ska odjuret träda fram...

Men alltså ärligt talat. Du tittar på för mkt film! DU är skrämmande med dina analyser! Fy för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in