2023-05-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Är för fredssamtal och vad som kommer ur dom är hundra gånger bättre än att oskyldiga dör för att två män har rykt ihop. Varför är inte du för fred?

Absolut. Det finns inget bättre tillfälle för fredssamtal än nu. Ryssland borde ge up Kursk, Bryansk och Belgorod. För fredens skull. De områdena är ju dessutom historiskt sett ukrainska så ryssarna behöver inte ens ge upp något som är deras.

Fredssamtal nu! Vill ryssarna inte medverka så bevisar det ju bara att ryssarna inte är intresserade av fred.
2023-05-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Och alla, inklusive du, är förvånade att han fortfarande inte har ramlat ut genom ett fönster. När ramlade senast någon Ukrainare ut genom ett fönster för att han hade kritiserat Zelensky?

Nej, det har jag inte. Borde nån ha gjort det? Har någon ramlat ut genom ett fönster eller satts i fängelse för att dom gjort det?
Du förstår inte att vi skulle höra om såna saker? Det kryllar av svenska, norska, tyska, italienska och alla möjliga länders både journalister och volontärer där nere. Är alla med i den stora globohomo-konspirationen och det är därför dom håller tyst eller?
Har du länk till någon journalist eller soldat i Ukraina som öppet har kritiserat Zelensky någon gång sedan 14 månader tillbaka?
De flesta oppositionspartierna i Ukraina har förbjudits verka. TV kanalerna och pressen är ställda under statlig övervakning.
I princip betraktas kritik mot regimen som att vara på fiendens sida.
Det är samma syn här på detta forum. Intressant samband.
(Innan invasionen i december 2021 var det stora demos i Kiev som var kritiska mot Z.
Opinionssiffrorna var i botten.)
2023-05-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Håller inte med och tycker du har galet fel rent historiskt där.

Se på WW2; det var demokratin och den fria världen med USA i spetsen som gjorde att diktatorn Hitler besegrades. Utan USA och den fria världen så hade Stalin dött och Ryssland blivit tyskt.

Exempel på hur de befriade fransmännen tackade primärt sovjet för att ha besegrat Hitler innan Hollywoods dominans lagstadgades som en klausul i Marshallhjälpen.
https://www.les-crises.fr/the-successful-70-year-campaign-to-convince-people-the-usa-and-not-the-ussr-beat-hitler/

I princip alla seriösa historiker säger att Lend Lease inte påverkade vem som vann kriget. Det kom fram i allt för liten omfattning innan 1943 och 1943 var kriget redan avgjort.
https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=54923

Sovjetunionen fick för övrigt ingenting av USA i Lend Lease. De betalade för allt. Det är som att man donerar en miljon för att köpa mat till hemlösa och ICA tar åt sig äran för att de levererade matvarorna.
2023-05-23, 12:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Har du länk till någon journalist eller soldat i Ukraina som öppet har kritiserat Zelensky någon gång sedan 14 månader tillbaka?
De flesta oppositionspartierna i Ukraina har förbjudits verka. TV kanalerna och pressen är ställda under statlig övervakning.
(Innan invasionen i december 2021 var det stora demos i Kiev som var kritiska mot Z.
Borde jag ha hört det? Och vad för källa har du på det du säger? Ryska källor antar jag?
Och menar du då alltså att alla dom tusentals utländska volontärer och journalister som nu befinner sig i Ukraina är en del av globohomo-konspirationen och att det är därför dom håller tyst?
2023-05-23, 13:00
Medlem
Citat:
Borde jag ha hört det? Och vad för källa har du på det du säger? Ryska källor antar jag?
Och menar du då alltså att alla dom tusentals utländska volontärer och journalister som nu befinner sig i Ukraina är en del av globohomo-konspirationen och att det är därför dom håller tyst?
Vad är globohomo för något?
De andra med hur det gått till med oppositionspartier osv har publicerats i västmedia.
Vad tycker du om Bidenadm? och om Trump?
Senast redigerad av Pottkusk 2023-05-23 kl. 13:02.
2023-05-23, 13:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Vad är globohomo för något?
De andra med hur det gått till med oppositionspartier osv har publicerats i västmedia.
Vad tycker du om Bidenadm? och om Trump?
Det är en sån grej som såna som du brukar plocka upp. Nån slags konspiration, globalister, homofiler, judar och lite annat sånt folk som på nått sätt styr världen..
Har du nån länk? Jag har inte sett/hört nått.
OT och OT.
2023-05-23, 13:12
Medlem
Citat:
Det är en sån grej som såna som du brukar plocka upp. Nån slags konspiration, globalister, homofiler, judar och lite annat sånt folk som på nått sätt styr världen..
Har du nån länk? Jag har inte sett/hört nått.
OT och OT.
Googla själv. Det finns på nätet.
Globalister och globalisering är vedertagna begrepp numera. Inget konstigt.
Du verkar besatt av att allt som talar emot din världsbild skulle vara konspirationer.
Blir lite svårt att diskutera.
Ha en bra dag.
2023-05-23, 13:16
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
När ska du lära sig att "fredssamtal" med diktaturer aldrig leder någonstans? De ljuger konstant för att gynna deras egna intressen.

Funniest joke in the world!

Exakt.

Ukraina hade redan ett avtal på plats där Ryssland och Putin lovade att aldrig någonsin invadera Ukraina.

Fungerade ju så där. Avtalet gjorde ingen nytta för Bakhmut, eller Ukraina i stort.

Papper som diktatorer skriver på på är sällan värda mer än sin pappersvikt.
2023-05-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Återigen, för att de ska bli fred så krävs det fredssamtal.
Ur detta fredssamtal så kommer både partnerna överens om vad som tillhör vem.

Och ur detta fredssamtal så jag för att kriget ska sluta, men du vill att Ukraina ska kriga till det inte finns fler Ukrainska män kvar? Hur är man funtad om man tänker så? Är du rädd och vill att andra ska skydda dig, är det detta som triggar dig?

Och jag gissar att du föreslår samma logik om någon bryter sig in i ditt hus för att våldta din flickvän och stjäla dina prylar?

Men älskling! Jag vill ju bara att det ska bli bra igen så om du bara suger av bergsgorillorna och kanske kan tänka dig att ta den lite lätt i tvåan, så lovar dom att lämna kvar TV´n och gå sedan. Ok?

Som vi redan konstaterat så pratar ni äckliga Putinrunkare bara om ”fred” i sammanhanget att det innebär fred på ryska villkor och än värre är att miffon som du kan sitta och skriva 200 inlägg där du stödjer dödandet i Ukraina, och sedan låtsas att du bryr dig helt plötsligt om de Ukraiska män som dör för att de väljer att skydda sin familj, gamla och barn från att torteras och mördas av ryssar. Jävla äckel!!
2023-05-23, 13:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Googla själv. Det finns på nätet.
Globalister och globalisering är vedertagna begrepp numera. Inget konstigt.
Du verkar besatt av att allt som talar emot din världsbild skulle vara konspirationer.
Blir lite svårt att diskutera.
Ha en bra dag.
Ahh. Den gamla klassikern. Den funkar sällan bra för dom som saknar källa på orealistiska påståenden.
Nej. Nu missuppfattar du allting kapitalt. Jag ser inga konspirationer. Det är väl du som gör det? Även om det inte nödvändigtvis är globohomo, det kanske "bara" är globalister och judar..
2023-05-23, 13:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du förstår att ett land som är invaderat inte kan fokusera på internt käbbel just nu.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Krigslagar

Det är likadant i alla länder över hela världen.

Jämför istället med hur Ukraina var innan invasionen. Det fanns många, många kritiska artiklar mot Zelensky och många i statsapparaten. Många artiklar som pro-ryssar tagit upp.
2023-05-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ahh. Den gamla klassikern. Den funkar sällan bra för dom som saknar källa på orealistiska påståenden.
Nej. Nu missuppfattar du allting kapitalt. Jag ser inga konspirationer. Det är väl du som gör det? Även om det inte nödvändigtvis är globohomo, det kanske "bara" är globalister och judar..

Nu finns det inte så mycket mer att diskutera här apropå TS.
Annat att TS hade en poäng om PK-media och Bakhmut.
Bye bye!

vill du prata konspirationer finns det särskilda forum för det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in