2023-05-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Inte uteslutet att Ukraina får F-16 i höst. Politico skriver även att Nederländerna kan vara det första landet som levererar dessa flyg

https://twitter.com/NOELreports/status/1660906327726764034?cxt=HHwWhMDR1arg3IwuAAAA
Ja Ryssland mördade massor av holländska civila när dom sköt ner det civila flyget förut så holland är nog jäkligt sur på putin
Citera
2023-05-23, 10:42
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ruinstaden Bakhmut

https://twitter.com/nexta_tv/status/1660865907143352324

Lite avslöjade info om propagandisten Solovyov. Äger en villa värd över 60 miljoner kronor och har två barn med amerikanskt medborgarskap

https://twitter.com/nexta_tv/status/1660794765707706368
Dubbelmoralen slår som vanligt till i lögnerna hemland .
Man sitter och pissar å hatar på väst hela tiden.
Men det är väldigt fint när ens barn får bo där, växa upp och gå i skola.
Uppenbart att det inte finns någon skam i kroppen hos dessa grottmongon

Är ju nästan beundransvärt att man även ser dessa egenskaper hos samtliga rysstroll
Senast redigerad av Glenn-Matthews 2023-05-23 kl. 10:44.
Citera
2023-05-23, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Hur många arméfordon hade Ukraina i början av kriget?

10.000 ungefär tror jag!

Hur många finns kvar av dem?

Inga!

Ukraina är inne på sin tredje eller fjärde iteration av armé. Det beräknas upp till femtiotusen KIA bara i Bakhmut (Jo, det går att spekulera utifrån vad man vet av mobiliserade styrkor dit och vad som finns kvar). Kriget skulle ta slut i morgon om stödet framförallt från USA upphörde. Eller snarare, hela samhället skulle braka ihop då USA står för de löpande kostnaderna som bl.a. löner till lärare, tjänstemän, polis och läkare och andra.

Slava Ukraini!

Vadå? Att Ukraina lider svåra förluster pga Rysslands brutala invasion är det väl ingen som förnekar?

Men exakt alla motgångar Ryssland haft, då kopplar automatförnekelsen in.
Citera
2023-05-23, 10:48
Medlem
Taggads avatar
Som sagt.👍
Förhoppningsvis sprider sig anti- putin viruset över Ryssland kanske t.o.m in i Kreml.
Citat:
”Ryssland möter ett ökat hot – kan göda offerbilden”
Ryssland står inför ett allt allvarligare hot mot sin säkerhet i gränsområdena mot Ukraina. Det skriver det brittiska försvarsdepartementet i sin senaste uppdatering.

Mellan den 19 och 22 maj ska ryska säkerhetsstyrkor ha drabbat samman med partisaner i Belgorod vid minst tre tillfällen. Ryska Putinfientliga grupper har tagit på sig attacker i området, men det har inte kunnat bekräftas från oberoende håll.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1660884230174560256?t=5629OZen_DX80I24jxapKg&s=19

Krigspitten Vladimir Putin är ett allvarigt hot mot Rysslands säkerhet - därom råder inga tvivel..
Senast redigerad av Taggad 2023-05-23 kl. 10:56.
Citera
2023-05-23, 10:49
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Dubbelmoralen slår som vanligt till i lögnerna hemland .
Man sitter och pissar å hatar på väst hela tiden.
Men det är väldigt fint när ens barn får bo där, växa upp och gå i skola.
Uppenbart att det inte finns någon skam i kroppen hos dessa grottmongon

Från totalitär kommunism till modern kleptokrati inom 100 år. Det sitter ingrodd. Det är maffioso som styr och som plundrar landet, under tiden då det tvättas rubel i London och åks praktyachter i medelhavet och di små barnen får gå i europeiska eller amerikanska internatskolor.
Helt ruttet rakt igenom,och har alltid varit sedan 1917.
Inte undra på att det gamla Rysshatet tänds igen nu när alla blivit åter igen påminda om vilken samling ryggradslösa svin de egentligen är
Senast redigerad av Upplyften 2023-05-23 kl. 10:52.
Citera
2023-05-23, 10:57
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Lite avslöjade info om propagandisten Solovyov. Äger en villa värd över 60 miljoner kronor och har två barn med amerikanskt medborgarskap

https://twitter.com/nexta_tv/status/1660794765707706368
Nu kan han ju inte resa till USA längre. Det kanske därför han är så arg och hetsar så mycket mot väst-länderna?
Citera
2023-05-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det skulle kunna vara en rysk false flag för att göra slut på Ukrainas goodwill.

Ja, det är en typisk rysk falsk flagg-operation, backad upp av dubbelagenter här på Flashback. Så att norsk TV okritiskt förmedlade dessa odokumenterade ukrainskt initierade incidenter – riktigt dålig journalistik.
Citera
2023-05-23, 11:01
Medlem
Zhkards avatar
Det skänks mycket pengar till Ukraina. Det vet vi. Men jag var aldrig hört vad pengarna går till, alltså vad använder man dom till? Köpa vapen lär dom inte göra, så vad används dom till? Någon som vet?
Citera
2023-05-23, 11:21
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Det skänks mycket pengar till Ukraina. Det vet vi. Men jag var aldrig hört vad pengarna går till, alltså vad använder man dom till? Köpa vapen lär dom inte göra, så vad används dom till? Någon som vet?

Det du nämner är en av anledningarna till att jag - trots mitt benhårda stöd för Ukraina, inte minst för den terroriserade civilbefolkningen - ännu inte skickat FIAT till exempelvis organisationer som åberopar sig arbeta för dessa.

Ukraina var före kriget ett väldigt korrumperat land och inbillar mig inte att dessa takter som genom ett trollslag försvunnit på ~1.5 år. Stora "skräcken" är att min deg på omvägar skulle landa i den pedofila, barnarövande terror-dystopin Rysslands händer.

Nu tycks Kiev förvisso ha rensat leden rätt effektivt på Kreml-trogna men nä, föredrar att saker som skickas till Ukraina redan omsatts i käk, mobil energiproduktion, leksaker till barn, medicin etc.
Citera
Medlem
Citat:

Skola, vård, omsorg, pensioner, socialbidrag osv.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Låt mig gissa JAQing off ?
Citera
2023-05-23, 11:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Läser man om alla pengar som USA skänker så är varenda cent öronmärkt till ett speciellt ändamål. Många tror att USA bara skänker pengar rakt in i Ukrainas statskassa så får de göra vad de vill med dessa men så fungerar det inte.

Pengarna går bl.a till.
Humanitär hjälp vid gränsen
Nato-styrkor i området
Samhällsviktiga funktioner i Ukraina
Humanitär Hjälp i Ukraina
Bistånd till länder med Ukrainska flyktingar

Vapen är också märkta och går direkt till Ukraina. Dvs Ukraina köper inte in några vapen själva med pengar från Natoländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in