2023-05-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Just i samband med när det händer så förstår jag att man inte ser helt nyktert på saker. Tycker Torstensson fortfarande idag att det borde varit straff så har han fel.

Har inget minne av något läge när Mange blev fälld. Har inte heller nått minne av att någon Djurgårdsspelare blev upprörd i något läge som kunde ha renderat i straff. Men om du kan visa på det läget så tittar jag gärna med nyktra ögon.

Jag vill minnas att jag skrev det som en fråga. Det var när Max Fenger i en kontring försökte peta förbi bollen men själv föll. I första läget så tyckte jag det såg ut som att det var Löfgren som petade undan bollen men på reprisen så syntes det att det var Max som var på bollen och Löfgren fällde Max. Och det var mycket möjligt att det hade blivit ett rent friläge med målvakten. Det var först i reprisen jag såg vad som faktiskt hände så där är jag inte det minsta sur på domaren, men hade domaren sett det korrekt så kunde det mycket väl ha blivit en målchansutvisning. 77:50 in i matchen är läget om du vill titta, sen dröjer det ungefär en halvminut till innan reprisen visas där man tydligt ser att Löfgren sparkar på Max och inte på bollen.

Här har du.

https://twitter.com/dplus_sportSE/status/1660280439460753408

Exakt, lättare att hitta saker som går emot sitt eget lag. Jag tycker att Herman Johansson ska ha rött i situationen med Vaiho.
Citera
2023-05-22, 17:52
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Här har du.

Exakt, lättare att hitta saker som går emot sitt eget lag. Jag tycker att Herman Johansson ska ha rött i situationen med Vaiho.
Det där var ju efter en situation där en Mjällbyspelare gjort precis likadant och fått frispark med sig så Mange ville väl visa hur inkonsekvent domaren var. Mjällby var riktigt gnälliga och sysslade med mycket tjafs kring Vaiho.
Citera
2023-05-22, 17:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Här har du.

Ah. Där ser man. Mange ramlar extremt lätt, eller är det så att Eile är hulken och Mange är stark som en 12-åring? Ingen i Djurgården reagerar på det, trots att det står typ 5 spelare och ser det på nära håll. Ska man döma straff för sånt där så snittar man en 7-8 straffar per match.

Ok. Men då tycker du fel. Finns inget i den situationen som kan ge rött till Herman.
Alltså.. Du måste inte bevisa för alla att du inte kan nått om fotboll.
Citera
2023-05-22, 17:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det där var ju efter en situation där en Mjällbyspelare gjort precis likadant och fått frispark med sig så Mange ville väl visa hur inkonsekvent domaren var. Mjällby var riktigt gnälliga och sysslade med mycket tjafs kring Vaiho.
Fast man kan ju inte direkt anklaga djurgårdsspelarna för att inte gnälla på domaren heller. Som sagt, domaren var ju komplett usel, han tappade matchen totalt redan efter en kvart eller nått sånt där.
Citera
2023-05-22, 17:58
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Haha. Och trots den bilden så fortsätter djurgårdarna att snacka bort det. Ja, han tyckte säkert att Herman luktade så gott så när han ändå var där så.

Hade helt klart köpt spelförstörande och därmed gult kort på Herman och så det självklara röda på Vaiho för svaret.

EDIT: Och observera att jag inte har gnällt om en straff, för jag är ingen idiot, jag ser vad som händer, till skillnad mot vissa andra. Herman ryckte först i armen och borde ha fått en avblåsning där emot sig, men det ger inte Vaiho någon rätt att skalla honom för det.

Titta på videoklippet istället, han gör ingen skallningsrörelse, han drar honom till sig honom med hela kroppen efter att Mjällby spelaren drar fast i hans arm när han ska kasta. Mjällbyspelarens agerande är både spelförabde och innebär en stor skaderisk.
Citera
2023-05-22, 17:59
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-spelarna-i-livliga-diskussioner-traningen-blev-50-minuter-forsenad-forst/

Citat:
Måndagens träning på Karlberg blev försenad efter livliga diskussioner mellan spelarna.

Det blåser i Solna.
Citera
2023-05-22, 18:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Titta på videoklippet istället, han gör ingen skallningsrörelse, han drar honom till sig honom med hela kroppen efter att Mjällby spelaren drar fast i hans arm när han ska kasta. Mjällbyspelarens agerande är både spelförabde och innebär en stor skaderisk.
Uhmmm... Du funderar inte på att ta av dig dina blåa glasögon? Det där är så uppenbart felaktigt så det inte ens är värt att bemöta mer än med:
Nej. Herman greppar tag i Vaiho när han precis har fått tag i bollen, han är inte i närheten av att kasta bollen. Så nej. Skärp dig.
Citera
2023-05-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju sånt jävla skämt att Sveriges högsta serie inte ens har målkameror. Nu har vi ju ett gäng "ultras", kommunister och nerpissade förtidspensionärer (dessa utgör "föreningsdemokratin") som med näbbar och klor arbetar för att stoppa all utveckling av svensk fotboll. Det sjukaste är kanske inte att dessa existerar, utan att de tillåts sätta agendan och göra svensk elitfotboll till ett löjligt skämt. Ingen vuxen i rummet vågar säga ifrån. Det är så jävla pinsamt att se dessa drägg gnälla på domare match efter match samtidigt som de gör allt för att just den situationen de gnäller över ska fortsätta råda.

Tror inte det varit så mycket diskussioner om mållinjekamera, men VAR är en annan sak.
Citera
2023-05-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ah. Där ser man. Mange ramlar extremt lätt, eller är det så att Eile är hulken och Mange är stark som en 12-åring? Ingen i Djurgården reagerar på det, trots att det står typ 5 spelare och ser det på nära håll. Ska man döma straff för sånt där så snittar man en 7-8 straffar per match.

Ok. Men då tycker du fel. Finns inget i den situationen som kan ge rött till Herman.
Alltså.. Du måste inte bevisa för alla att du inte kan nått om fotboll.

Som jag skrev. Varning för hindrande av anfall och sedan en till varning för filmningen. Du är ju så löjligt partisk att det inte går att argumentera med dig. Allt som Mjällby utsattes för var röda kort etc medan situationer åt andra hållet inte är någonting. Du hittar situationer som ingen annan har sett som hux flux ska ge rött kort.

Om Mange föll enkelt, vad ska man då säga om Herman Johansson? Det var länge sedan jag såg ett sådant svandyk.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-22 kl. 18:13.
Citera
2023-05-22, 18:08
Medlem
Djurgårdare går det inte att diskutera domslut med, dom är helt jävla slut i huvudet när det gäller sånt där.
Citera
2023-05-22, 18:09
Medlem
erikp121s avatar
Kvalspel är Europaspel. Ska man klyva hår så tillhör väl Play-Off-omgången huvudturnering så gällande Bajen har man definitivt spelat Europaspel.

Utslagsmatcher > moderna fotbollen-gruppspel. Gäller Svenska Cupen och Europaspel.

-

Sjukt dålig match mellan blåvitt och Bajen som kunde slutat i 3 poäng ändå. Man får nöja sig med krysset borta så länge man segrar hemma.

Vi vill se Hammarby(s damer)!
Citera
2023-05-22, 18:09
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Uhmmm... Du funderar inte på att ta av dig dina blåa glasögon? Det där är så uppenbart felaktigt så det inte ens är värt att bemöta mer än med:
Nej. Herman greppar tag i Vaiho när han precis har fått tag i bollen, han är inte i närheten av att kasta bollen. Så nej. Skärp dig.
Han lägger över bollen i högra handen för att börja utkastet när Mjällbyspelaren tar tag i honom, Vaiho drar honom till sig och träffar med axeln och Mjällbyspelaren lägger sig och filmar för femtielfte gången i ordningen.

Finns repriser på C More.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in