Citat:
Jag menar inte att du vill se båda friade för mord, Det jag menar är att det finns lika lite teknisk bevisning mot båda, Johannas erkännande är inte värt papperet det är skrivit på om det inte kan backas upp med teknisk bevisning.
Och när det gäller teknisk bevisning så menar jag i alla fall att det står ett lika mellan Maja och Johanna.
Så nej det var inte för att trampa på dej som jag skrev som jag skrev, jag har alltid respekterat dej för dina kloka och insiktsfulla inlägg, tro inget annat.
Och när det gäller teknisk bevisning så menar jag i alla fall att det står ett lika mellan Maja och Johanna.
Så nej det var inte för att trampa på dej som jag skrev som jag skrev, jag har alltid respekterat dej för dina kloka och insiktsfulla inlägg, tro inget annat.
Ok, ber om ursäkt för det. Missuppfattade dig.
Jag vill se en starkare utredning som ger tydligare svar på vad som har hänt i lgh. Det är inget tvivel om att Tove har mördats där medan tjejerna var ensamma.
Tyvärr saknas det teknisk bevisning i form av DNA på Tove. Det har Johanna (och Maja) sett till. Men får man tro Avel, hade kroppen kunnat hittas tidigare, vilket kunnat ge ett annat resultat.
Som jag ser det, finns det fler indicier på Johanna, även om det som du säger är svagt.
Nu har hon gjort en bekännelse, till vissa delar stämmer överens med utreningen, och den rättsmedicinska utredningen. Tove har blivit strypt, det finns maginnehåll på ställen som visar på uppstötning och det finns skador inte bara djupt inne i halsen, utan i bakhuvud och rygg.
Jag vet inte säkert, men jag tror inte att Johanna har fått de delarna till sig via förhörsledare eller sin advokat. Borde inte ha skett innan hon erkänner!!
Tror att jag letade tidigare och hittade inget om det, men bara att Tove hade skador...eller misshandlad... vill inte säga något nu utan att ha koll.
Isf blir ju ett erkännande ju i princip värdelöst.
9/11 säger Johanna på fråga:
"Man hittar nämligen sådan plastpåse, på och intill Tove när hon anträffas, kommentar?
Nej"
//
"Delar av lakan anträffas på Tove då hon anträffas?
Jaha."
//
"På Toves döda kropp finns det också en sådan flaska aceton, eller kemisk bensin.
Rester av en flaska?
Ja jag vet inte."
23/1 säger Johanna i förhör, det är ju efter erkänandet som är 30/12- 22:
"F: Mmm. Det är ju så att på Toves kropp så finns det ju en del skador, bland annat i
bakhuvudet. Kan du förklara hur den skadan har uppkommit?
J: Ja jag antar ju att eftersom hon slog i huvudet rätt rejält i golvet och jag vet att det var ett
par duschstänger som låg där och ja, jag lade inte riktigt märke till det men jag vet att dem var
där"
Det kanske finns något mer, hinner inte nu rota i just det, men tror inte att Johanns år några detaljer om strypning, kräkning, skall- och ryggskador.
På Johanna finns även att hon googlat saker som passar väl in på mordet, och även mordbrand, tufft rengöringsmedel, bevining hur hon agerat i den tidigare skdegörelsen när hon känt sig kränkt, hatsången om Tove och M*Y och flera som vittnar om konflikten mellan Tove och Johanna.
Johanna har som det verkar också varit väldigt drivande i att få bort kropp, mobil, cykel, inhandlar aceton och tutta eld på kroppen. Inga bevis, men något som kan peka mot Johanna. Att vara aktiv i att få bort en död från sin lgh, det betyder ju inte att Johanna nödvändigtvis är skydlig till mord, men har hon erkänt stycken i hur mordet gått till som överensstämmer med bevisningen, då blir de indicierna starkare.
Det kommer att bli mycket lärorikt att se vad som händer vidare i detta ärende, och jag hppas inte att någon som bevisas vara skyldig, kommer undan rättvisan. Det gäller förstås även Maja.
Men även där kunde man stärkt upp bevisningen