2023-05-21, 21:45
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/barn-har-fallit-fran-tak-ford-till-sjukhus/

En flicka under femton år var uppe på ett skoltak och lekte, och råkade falla och skadade sig allvarligt.

Man uppger att barn ofta brukar vara uppe där och leka. Känns väldigt konstigt att man inte gjort något för att förhindra detta ofog.

Någon som vet mera?
Citera
Hobbybondes avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hobbybonde 2023-05-21, 21:45
Medlem

OBS!
Solen skiner och fåglarna kvittrar utanför fönstret, så det vore roligare att vara utomhus än att städa inlägg efter folk som inte klarar av att hålla sig till reglerna.

Så. Händanefter är det varning för inlägg som är trams eller OT, exempelvis åsikter om invandring/invandrare, personliga vendettor mot andra användare och liknande.

Kort sagt. Skriv ett inägg som relaterar DIREKT till olyckan, resten tar ni i andra trådar på forumet eller i PM

/Mod
2023-05-21, 21:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Leka", tror jag inte på, hon satt väl och rökte och skulle sen spela allan ballan, ADHD-style. Tragiskt, hursomhelst, sommarlov kring knuten...
Citera
2023-05-21, 21:49
Moderator
Chantres avatar
Kyrkskolans gymnastiksals tak enligt SVT.
Citera
2023-05-21, 21:55
Medlem
Jultrollets avatar
Rubrik förtydligad samt datum tillagt. /Moderator
Citera
2023-05-21, 22:12
Medlem
C0ws avatar
Fattar inte hur man vågar hålla på med sånt. Har själv klättrat upp på skolans tak och tom kommit ut på taket på vårt höghus tak på 11e våningen då säkerhetsgrinden var öppen men så fort jag kom nära kanten yrade jag till ordentligt i huvet och tackade för mig. Häng ni där hur länge ni vill och så väntar jag vid gungorna på gården...
Citera
2023-05-21, 22:14
Medlem
Enligt obekräftad uppgift så är flickan född 2013.
Senast redigerad av k315gnnc 2023-05-21 kl. 22:18.
Citera
2023-05-21, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Känns väldigt konstigt att man inte gjort något för att förhindra detta ofog.

Olyckor sker. Det betyder vi inte att vi ska förbjuda barn från att göra någonting alls.

När jag var barn klättrade vi upp i höga träd, klättrade på tak och levde jävel. Ja, visst, ibland sker det någonting tragiskt men sådant är livet.

Bättre att ungarna är ute och klättrar än att sitta fastklistrade framför telefonen/datorn.

Det här överdrivna säkerhetstänket som genomsyrar hela samhället måste bort.
Citera
2023-05-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Leka", tror jag inte på, hon satt väl och rökte och skulle sen spela allan ballan, ADHD-style. Tragiskt, hursomhelst, sommarlov kring knuten...

Är du dum i huvudet? De är en flicka som är 10 år gammal. Så spara din fantasi när du inte vet ett skit. Barn ”leker” ofta på de taket. Inget nytt. Bara en jävligt tragisk utgång !
Citera
2023-05-21, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Den lilla flickan finns inte mer. Detta är så fruktansvärt tragiskt. Skriv inte en massa onödigt skit. Visa respekt till hennes föräldrar istället

Men lägg ner bara din moralist. Jag har aldrig påstått att det inte är tragiskt för flickan och hennes familj.

Det här är dock flashback där vi diskuterar fritt och inte någon minnessida där alla bara skriver "RIP".

Kan du inte hantera detta så byt forum.

Edit: Olyckor kan som sagt hända. Det betyder inte att vi ska ha våra barn i koppel och inte låta dem gå utanför dörren.

Var är din källa på att flickan är död förresten?
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-05-21 kl. 23:10.
Citera
2023-05-21, 23:11
Medlem
okok1s avatar
Flera medier har denna bild: https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/2533d921-95ce-4e52-bf51-e72a7e43d5e9.jpeg?fit=crop&w=1400&h=788

Är det taket hon föll ifrån?
Citera
2023-05-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Avliden?
Hon dog💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto