2023-05-21, 21:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Zzelensky tyckte att Bakhmut var viktigt att försvara.

https://edition.cnn.com/2023/03/07/e...ntl/index.html
Och ryssarna att förstöra.
Citera
2023-05-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ska Ukraina försöka ta Krim?

Självklart ska även Krim tillbaka till Ukraina.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det blå är UAF som trycker på med sin inringning av Artyomovsk(B)

https://imgur.com/a/6dP9zAt

Inget säger fjortisrebell som att skriva Artyomovsk. Staden heter Bachmut och är nu en grushög. När Ukraina slängt ut mongolerna kommer Bachmut byggas upp igen.

Det syns tydligt att du är genuint oroad för att ni ska bli omringade och slaktade. Varför det? Ni älskar döden så varför vänta på den?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det där är bara en cope som ni Ukraina-dårar kör med. Otroligt genomskinligt. "Det är bara en grushög!" Nej, det är det inte, det är territorium som Ukraina har försvarat med alla till buds stående medel och med stora förluster av människoliv. Du kan säga att det är en grushög, för att du drivs av idiotiskt rysshat, men Ukraina själva ser det inte så.

Och fejklandet Ukraina kommer att fortsätta förlora territorium till Ryssland. Bäst att ni filar på fler copes. Gärna bättre sådana än ovanstående.
Jag säger att det är en grushög för att det är det. Har du ens sett bilder av staden? Tror du jag hittar på det eller tror du att det är en oskadad stad full med glada människor som hälsar befriarna med blommor. De enda ljud som hörs där är krevader och skottlossning. Nån räv kanske som hittat något att gnaga på.
Citera
2023-05-21, 21:37
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det blå är UAF som trycker på med sin inringning av Artyomovsk(B)

https://imgur.com/a/6dP9zAt

Jag vet inte varifrån bilden kommer, men den ser ju snarast ut som om ryssarna tar en kniptång runt ukrainska styrkor.
Citera
2023-05-21, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
lite märkligt kan tyckas att wagner som ska vara någon typ av elitförband (rysk modell) riskerar att låta sig omringas så enkelt?

möjligt att dom har blivit lurade på något sätt av ryska armen?

eller så ligger det en hund begraven?

nå, det lär väl visa sig med tiden?
Ja, det lär visa sig inom den närmaste tiden. Helt klart är Ukrainare mer taktiska än den stora ryska björnen.
Citera
2023-05-21, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag vet inte varifrån bilden kommer, men den ser ju snarast ut som om ryssarna tar en kniptång runt ukrainska styrkor.
Men herregud människa? Den där kartan har han klottrat ihop själv.
Citera
2023-05-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ha! Ha! Det är deras egen stad de förstört. Majoriteten där var etniska ryssar och ligger i det de kallar "evigt" Ryssland. Ingen är dummare än de. Ingen har de befriat heller för det finns ingen som bor där längre. Alla har flytt. Man har vunnit en grushög, lika mycket värld som ett grustag i Sverige.
Så mark är inte värt nåt längre? Det var nåt nytt.
Citera
2023-05-21, 21:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nån som kan ryska här? Denna ryska soldaten påstås fråga sig själv vad det finns för mening med att offra tusentals liv för att inta grushögen Bachmut?

https://twitter.com/region776/status/1660356619715371014
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-21 kl. 21:46.
Citera
2023-05-21, 21:43
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Men herregud människa? Den där kartan har han klottrat ihop själv.

Säkert. Men han hävdade att den visade på att ukrainska styrkor var på väg att omringa ryska styrkor i Bakhmut. Jag tyckte det var ett uppseendeväckande påstående och tog därför en titt på länken.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så mark är inte värt nåt längre? Det var nåt nytt.
Det var inte det jag sa. Jag sa att staden inte är värt något längre. Marken håller ungefär samma värde som motsvarande storlek åkermark, kanske lite mindre, då den inte är odlingsbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det förutsätter ju att den ryska militären har korrekta uppgifter. Det är ganska sannolikt att det är en smula förskönade siffror.

Ja den osäkra faktorn är att man inte kan beräkna antalet "saknade". Det kommer aldrig med i Rysslands statistik eftersom fascistbögar inte bryr sig.

Dock har jag sett att Wagner samlar ihop döda, så den organisationen är lite bättre ändå fast dom är kriminella i grunden.

Man ser videor på nätet där det ligger döda ryssar överallt. Det är skamligt men när man inte är konstaterad död blir det ingen ersättning till familjen i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in