Citat:
Ursprungligen postat av
Paffet
Fruktansvärd tragisk händelse/läsning detta.. har läst många FUP tidigare, men denna var speciell… dessa människorna skulle lämnat varandra och gått åt varsitt håll för otroligt länge sedan, det är ju en gåta för mig att mannen inte lämnade detta förhållande mycket tidigare… men mycket talar för att han var väldigt speciell han oxå… att kvinnan var speciell… ja det råder det inga tvivel om… och kontentan av hela soppan blir en död strypt och sänkt i Riddarfjärden eller var det nu heter, en inlåst på livstid (troligtvis) en (liten) människa blir utan sina föräldrar under sin uppväxt, och massa människor runt omkring detta paret får leva vidare utan att nog förstå… vad faen hände egentligen, innanför dessa väggarna…
Sedan så har jag en annan fundering då mannen gick hemma och skötte om hemmet och barnet, samt var ute och körde bil väldigt ofta, för att barnet skulle få kunna somna mm.. hur gick detta ihop med det ofantliga intaget utav starköl som han verkade dricka.. var han nykter någon gång… körde han på fyllan varje dag kanske… han kunde väl aldrig bli av med den alkoholen som han ständigt fyllde på kroppen med…
En sista fråga undran jag ställer till någon som är insatt i sådana här speciella händelser… hur kommer dödsboet att bli.. då kvinnan ändå verkade ha lite pengar, samt att tydligen ägde/stod för huset till 90/10 procent, och var gift och hade barn med mannen.. kommer mannen att ärva allt efter kvinnan.. eller kanske barnet… Någon som vet hur det blir (troligen) Hm.. blev långt detta men så blir det ibland…
En mördare ärver aldrig sitt offer, tack och lov. Barnet är den som ärver allt, om det inte finns ett testamente som säger annat. Den 10del som hon inte ägde kommer förmodligen barnet tillgodo via skadestånd och ersättning. Minns inte exakt vad som nämnts i domen om just skadeståndet.