2023-05-20, 23:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nja nato har egna styrkor Quick reaction force är en som jag kommer på finns fler

Om du tänker på detta (Vad jag kunde hitta när jag googlade) så är det ju soldater och officerare från medlemsländerna som alltid. Frankrike är t.ex. med, med sina officerare och sina trupper och sina vapen, och sina uniformer. Tydligen är Sverige med också som inte ens är NATO.

https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Response_Force

Eller menar du att de har speciella NATO-uniformer, trupper och officerare anställda av NATO och sina egna NATO-vapen?
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Om det är bra att nästan komplett utraderat sina egna styrkor, så ja då har de minsann gjort det bra Wagner!
För en grushög utan strategiskt värde.

Varför satsar Ukraina enorma resurser på att försvara "en grushög utan strategiskt värde?" Det där har bevisats tidgare i tråden är totalt felaktigt.

Citat:
- Bakhmut is a significant transportation hub and a crucial fortified position along one of Ukraine's last major defensive lines in the east;
- The fall of Bakhmut may lead to a similar breakthrough like Popasna;
- Russian forces appear interested in destroying Ukraine's military at Bakhmut more than taking the city itself;

https://www.youtube.com/watch?v=I5EpNNwbRag
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Om Ukraina nu dragit sig tillbaka. Varför har de inte skyndat sig på med det och varför har de stridit hårt istället i sin reträtt?
Får inte ditt resonemang att gå ihop tyvärr.

Jag vet inte, antar att historieböckerna kommer att berätta mera. Dock är det sant som jag säger : Prigozins budskap den sista veckan, är över hela kartan !

Och jag tror han är glad för stunden att komma bort. Dock tror jag att denna vila kommer att bli kort..
Citera
2023-05-20, 23:01
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Utökningen av produktionen är färdig sedan i höstas:

https://www.thedefensepost.com/2022/10/07/lockheed-facility-pac-3-missile-production/amp/

Kan du inte läsa eller?

"With the new facility, Lockheed is expecting to raise its production of PAC-3 missiles by 500 per year."

En ny fabrik som alltså väntas tillverka 500 PAC-3 per år när den väl producerar för full kapacitet. Såna här produktionslinor tar flera år att trimma in. 2025 kanske den producerar 500 robotar per år.

Och även 500 per år är alldeles för lite - Ukraina brände 32 robotar i Kinzhal-attacken mot Kiev häromdagen. De globala förråden av Patriot-robotar är nästan uttömda sen Saudiarabiens krig mot Jemen.
Senast redigerad av Drozd 2023-05-20 kl. 23:03.
Citera
2023-05-20, 23:02
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det finns ju inte ett endaste dugg i din sammanställning som motsäger vad som hävdats. Om 100 personer dör i varje hörn på en åker så blir summan 400 personer. Vilken häpnadsväckande slutsats...
Är det akademiskt att utgå ifrån att åkern bara har fyra hörn?
Gå in i det runda rummet och ställ dig i hörnet och fundera lite istället för att gång på gång dumposta...
Citera
2023-05-20, 23:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nja nato har egna styrkor Quick reaction force är en som jag kommer på finns fler

Jag såg om en sådan styrka i Estland eller Litauen och t.ex. Storbritannien bytte ut sina trupper med jämna mellanrum. Det är deras vanliga armé och inga speciella trupper för NATO.
Citera
2023-05-20, 23:04
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Nazistregimen i Moskva fortsätter terrorbombningarna av civila på Krimhalvön (Krim TOT).

Vittnen på plats har sett resterna av en attack med sk. Kalibr-missiler.

Dags att återta Krim TOT och stoppa Rysslands folkmord.

Russian 'Kalibr' Cruise Missile Hits Crimea–Reports

A shepherd has discovered a missile near a village in Crimea that had been fired by Russia's military...

Experts who arrived at the scene concluded that the downed missile, which was found near the village of Vulkanivka in the southern part of the peninsula, was a Kalibr belonging to the Russian Defense Ministry...
https://www.newsweek.com/russia-ukraine-missile-crimea-kalibr-1801259
Citera
2023-05-20, 23:05
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ryssland kommer att försvara Krim med taktiska kärnvapen om det skulle behövas, så det kan du glömma.

Då ryker alla ryska baser i Ukraina. Sekunden då ni moskoviter avfyrar en taktisk kärnvapen så ryker allting som är ryskt i Donbas
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Suggan Skabeyeva verkar lite rädd för den kommande offensiven från UAF men en expert försäkrar henne att den sker bara på Youtube.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1659974266962554880
Citera
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Han tackar Putin och Surovikin i sitt tal, men är inte nådig mot ryske försvarsministern och diverse byråkrater, vars beslut han menar kostat ryska liv helt i onödan.

Bra gjort Wagner PMC, ni är eliten!
Eliten av dömda mördare, våldtäktsmän och pedofiler. Fina idoler du har...
Citera
2023-05-20, 23:06
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ingen kommer att offra London och New York för Krim och Ukraina. Tror du det så är du ytterst naiv.

Momentet när ordern om att avfyra kärnvapen ges så får ni besök av en fet Trident-II SLBM
Citera
2023-05-20, 23:07
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Inte allt, men mycket.
Nånstans måste det ju förvaras för offensiven.
Strax efter kom beskedet att dom skjuter på offensiven och behöver mer vapen.
Bra att Du blåser faran över så ryssarna kan andas ut, offensiven är uppskjuten och allt är lugnt på västfronten. Sov gott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in