Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Jag tycker saken ur svenskt perspektiv är en intern fråga vilken borde gå att lösa mellan staterna sins emellan, lite som en konflikt, om vi hade en sådan, mellan skandinaviska länder. Finns ingen anledning att låta konflikten växa till inblandning från stater fjärran. Det är klart att konflikten blir större och blodigare om mer vapen levereras.
Ja man nu visar du väl bara att jag hade rätt och du stöder Ryssland.
Ska man ta det du säger här på Skandinavien vilket inte går då de är demokratier. Så menar du att om Norge var diktatur och militärt starkare, har de rätt att invadera Sverige och vi ska lägga oss platt och du skulle argumenterar emot att andra länder gav oss vapen och eskalerade konflikten utan ville att Norge skulle sluka oss och vi skulle fungerar som slavar till makten i Oslo. Det är faktiskt vad du säger. Samtidigt som du säger att du står på Sveriges sida, vilket förstås aldrig går att tro på om du har en sådan syn på världen.
Men det är förstås bara skitsnack du kommer med. Norden är inte Ukraina och Ryssland. Ryssland är en diktatur som inte vill ha en fredlig lösning, de vill ha ett land. Så håll dig till konflikten. Ryssland hade förstås inte behövt anfalla Ukraina. Det var förhandlingar men Putin hade redan bestämt sig. Men du fortsätter bara med dina narrativ. Du är förstås på Rysslands sida mot Sverige, Europa och resten av väst. Egentligen bara av USA-hat. Inget annat ser jag som driver dig och dina åsikter, om man utgår från vad du faktiskt säger.
Varför kan inte Putin bete sig som normala människor utan bara eskalera konflikten?