2023-05-19, 19:39
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det kan du ju bestämma själv, det var liksom det jag menade. Formulera en egen tanke.
Ok du är helt lost tydligen! Som vanligt med dig så klarar du inte av det här ämnet.

Dina insikter om krig och just det här kriget har ju tydligt visat att du är en vänsterdåre som inte fattat att Putin invaderat ett suveränt land och våldtagit deras kvinnor och barn.

Tydligen har du även missat att Putin är internationellt efterlyst för krigsbrott.

Att det nu ser väldigt illa ut för ryssarna i kriget är ännu ett ämne

För att vara extremt tydlig! Vad är dina ideer kring dessa frågor? Eller måste jag bli mer specifik?
Citera
2023-05-19, 19:40
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Eftersom jag faktiskt, utifrån det du säger här, anser det. Du vill att Ukraina ska sluta kriga så Ryssland kan ta över det. Det är ditt narrativ som du upprepar hela tiden.

Det USA stödda Ukraina får inte vinna. Du försöker hela tiden fantisera ihop enorma förluster för dem och har ett mantra om att Ukraina kommer att förlora som du för fram hela tiden. Aldrig någonsin att du säger något om att Ryssland gör fel, tvärtom anser du att de har rätt att göra det p.g.a. USA. Så vad har du sagt som gör att man ska tro något annat?

Jag tycker saken ur svenskt perspektiv är en intern fråga vilken borde gå att lösa mellan staterna sins emellan, lite som en konflikt, om vi hade en sådan, mellan skandinaviska länder. Finns ingen anledning att låta konflikten växa till inblandning från stater fjärran. Det är klart att konflikten blir större och blodigare om mer vapen levereras.
Citera
2023-05-19, 19:42
Medlem
Citat:
Det är just den här saken, alltså att inte kunna skilja på det man anser som önskvärt och hur saken egentligen står till. Om man nu "håller på" Ukraina, alltså hoppas på att deras vedermödor ska leda till vad de önskar, så behöver det ju inte nödvändigtvis betyda att sannolikheten är stor att de ska lyckas.

Man kan ju faktiskt försöka att göra en ansträngning att se bortom vad man önskar, för att göra en mer realistisk bedömning av hur saken står till. Man kan anse att att det är rimligt att strida för sin sak, trots att nästan allt talar för att striderna är utsiktslösa. Många här i tråden verkar ha svårt med detta, alltså att skilja på vad man önskar och hur saken står till. Jag håller på Sverige och anser att den position som ska tas är den som är bäst för Sverige, och då kan man inte bortse från hur saken med störsa sannolikhet kommer att falla ut, även om det finns ett idealiskt utfall.

Du är väldigt långsam. Vad alla vill är att Ruslands imperielle territoriella anfallskrig inte leder till Rysslands expansion i demokratiska länder. Därför bildades Nato 1949. Nato tog 42 år att uppnå att tidigare fria länder blev fria länder igen – tålamodet var enormt. Tålamodet är återigen enormt när det gäller att förhindra att tidigare fria länder blir förslavade igen. Rysslands otålighet i sina ansträngningar att förslava andra länder är deras problem - den fria världen har erfarenhet av att hantera Rysslands imperialistiska begär och tålamodet är återigen enorm när det gäller att stoppa Ryssland - lev med det och sluta gnälla.
Senast redigerad av Moentos 2023-05-19 kl. 19:44.
Citera
2023-05-19, 19:45
Medlem
Citat:
Jag tycker saken ur svenskt perspektiv är en intern fråga vilken borde gå att lösa mellan staterna sins emellan, lite som en konflikt, om vi hade en sådan, mellan skandinaviska länder. Finns ingen anledning att låta konflikten växa till inblandning från stater fjärran. Det är klart att konflikten blir större och blodigare om mer vapen levereras.

Ja vatnik. Orättvist att Ukraina får hjälp.
Citera
2023-05-19, 19:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Men ni tar ju hjälp av Iran och Uganda? Så varför får inte Ukraina ta hjälp?
Citera
2023-05-19, 19:48
Medlem
TheBusters avatar
Ny artikel om den Svenska brigaden

Citat:
High-Tech Ukraine Assault Brigade Armed by Sweden Nearing Readiness

Existence of an ‘off-the-books’ Ukrainian formation kitted out with not just some of Sweden’s best heavy weapons, but in the world, looks to be a reality just in time for the counteroffensive.

https://www.kyivpost.com/post/17266
Citera
2023-05-19, 19:49
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är prestationen som avgör. Det går inte att säga att han inte har presterat. De sista dagarna har han varit hos påven, Arabmötet, G7 mötet och en del andra möten med världens ledare. Om du anser att det finns annat bakom, får du väl försöka visa det, men det enda du kommer med insinuationer om allt möjligt. Är du bitter över att Putin är en så blek och faktiskt obehaglig person i jämförelse.

Ja snacka om en statsledare som jobbar stenhårt för sitt land!

Har vi sett Putin göra liknande resa?

Det enda jag kan påminna mig är då Lavrov blev utskrattad i Indien då han förde fram att Ryssland bara försvarat sig mot Ukraina.
Citera
2023-05-19, 19:50
Medlem
HAARPs avatar
Uppdatering Bakhmut. Staden i princip rensad till 100% men framgångar för Ukraina på flankerna.
https://www.youtube.com/watch?v=O6DYyOZGQRo
Citera
2023-05-19, 19:51
Avslutad
Citat:

Du menar alltså att Ryssland ska få invadera Ukraina i fred, utan inblandning från demokratiska länder.
Citera
2023-05-19, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Uppdatering Bakhmut. Staden i princip rensad till 100% men framgångar för Ukraina på flankerna.
https://www.youtube.com/watch?v=O6DYyOZGQRo

Rensad från vadå?
Citera
2023-05-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du menar alltså att Ryssland ska få invadera Ukraina i fred, utan inblandning från demokratiska länder.
Stalinister och fascister förnekar sig inte. Det jag inte begriper är de inte inser att ingen köper tramset.
Citera
2023-05-19, 19:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja man nu visar du väl bara att jag hade rätt och du stöder Ryssland.

Ska man ta det du säger här på Skandinavien vilket inte går då de är demokratier. Så menar du att om Norge var diktatur och militärt starkare, har de rätt att invadera Sverige och vi ska lägga oss platt och du skulle argumenterar emot att andra länder gav oss vapen och eskalerade konflikten utan ville att Norge skulle sluka oss och vi skulle fungerar som slavar till makten i Oslo. Det är faktiskt vad du säger. Samtidigt som du säger att du står på Sveriges sida, vilket förstås aldrig går att tro på om du har en sådan syn på världen.

Men det är förstås bara skitsnack du kommer med. Norden är inte Ukraina och Ryssland. Ryssland är en diktatur som inte vill ha en fredlig lösning, de vill ha ett land. Så håll dig till konflikten. Ryssland hade förstås inte behövt anfalla Ukraina. Det var förhandlingar men Putin hade redan bestämt sig. Men du fortsätter bara med dina narrativ. Du är förstås på Rysslands sida mot Sverige, Europa och resten av väst. Egentligen bara av USA-hat. Inget annat ser jag som driver dig och dina åsikter, om man utgår från vad du faktiskt säger.

Varför kan inte Putin bete sig som normala människor utan bara eskalera konflikten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in