Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Ja detta tillfälle var ju det vidrigaste i hela Robinson. Hade önskat att Marcus hade insett där och då att dessa kommer aldrig acceptera mig och istället sagt sin mening rakt ut vad han tycker om dessas världsbild, vad de presterat hittills, och erfarenhet av livet.
Vilket jävla sätt, sitta och säga ”vi ska lära dig hur man passar in och utrycker sig” när de själva är genomfalska, kallar folk för fitta och pratar bakom ryggen. Fy fan vilka obehagliga typer. Är de ens från Stockholm, känns inflyttade.
Chris bor i Vänersborg.
Carro är inflyttad till Stockholm sen två år, kommer ursprungligen från Gävle.
https://www.gd.se/2023-03-16/tv-carolines-mormor-om-robinsonaventyret-tror-inte-du-ater-larver-3pAq7
Carro och Chris saknar självinsikt totalt. De ska lära andra hur de ska bete sig samtidigt som de snackar en massa skit och är helt obildade. Patetiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Ja men kom dom med detta förslaget med en slags social träning för att ironiska verkligen? Jag uppfattade det som att dom ville hans bästa till viss del.
Även om vi tycker om Marcus så behöver han faktiskt lite social träning för att återanpassas till Sverige. Nu har han väl inte tänkt att flytta tillbaka så det behövs väl inte men ändå
Citat:
Ursprungligen postat av
Pigge2
Nä men det var inte exakt så de sa. Men de satt och "lärde" honom hur man är på och passar in på Södermalm. Och de har inre en tanke på att han är epitetet av anpassingsbar. Jag skulle vilja se någon av dom starta eget företag på påskön och lära sig tala Rapa nui. Nä han ska vara enligt deras sätt att se världen. Muppar
Marcus behöver inte lära sig någonting från dessa svagbegåvade människor.
Stockholm är en ankdamm och vad som gäller på Södermalm, pk'ismens centrum, är knappast vägledande för resten av landet.
Det är Chris och Carro som borde få tuktas lite på Påskön istället, det är de som behöver lära sig lite allmänt folkvett.
Precis, de skulle aldrig fixa att starta ett liv på Påskön och lära sig det lokala språket där.
De behärskar knappt ens svenska utan att använda svordomar och könsord.