2023-05-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Kan ju vara så att det betalats in pengar direkt på mäklarens klientkonto direkt ifrån kunder.
Eftersom brottsrubriceringen är grov penningtvätt ska du nog sluta hoppas på att Unik med ägarna är oskyldiga.

Mäklar-erikw84 gör vad han kan för att få UNIK-grabbarna att framstå som oskyldiga
Citera
2023-05-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Samma. Jag antar att i detta fallet var det udda folk som betalade in. Tycker ändå bankmannen som godkände dessa betalningar ska ta smällen med. Någonstans borde de ha bättre koll.

Vad i alla sina dar menar du här? "Udda folk som betalade in"

Vilka betalningar menar du att bankmannen godkände?

Vadå bättre koll? Banktjänstemannen noterar såklart var pengarna kommer ifrån.
Citera
2023-05-18, 21:58
Medlem
Okej, festa på. Men ge fan i att lägga ut skiten när er vän sitter inne. Fyfan vilka svin alla dessa människor är.
Citera
2023-05-18, 22:09
Medlem
Du vet uppenbarligen inte vad dom firar... Så tyst!
Citera
2023-05-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Du vet uppenbarligen inte vad dom firar... Så tyst!

Det spelar ingen roll om de firar blatte-bröllop. Det är osmakligt, respektlöst och svinigt att lägga ut deras glädje och festande som om ingenting har hänt. Det är regelrätta svin och deras tid kommer att komma, förhoppningsvis har myndigheterna koll på blattarna.
Citera
2023-05-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Kan ju vara så att det betalats in pengar direkt på mäklarens klientkonto direkt ifrån kunder.
Eftersom brottsrubriceringen är grov penningtvätt ska du nog sluta hoppas på att Unik med ägarna är oskyldiga.

Jaha det kan gå till på det viset?

Oskyldiga tror jag absolut inte dem är, tycker bara bankerna ofta slipper undan. Alla inblandade ska få skit, inte bara en person sedan stänga fallet.
Citera
2023-05-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Han saxade däremot inlägget där någon sett Adam ute så ni får väl anstränga er att klicka på länken och läsa.

Yes jag såg det sen. Fylleslaget haha.
Citera
2023-05-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad i alla sina dar menar du här? "Udda folk som betalade in"

Vilka betalningar menar du att bankmannen godkände?

Vadå bättre koll? Banktjänstemannen noterar såklart var pengarna kommer ifrån.

Nej men det var ju penningtvätt på tapeten. Då antar jag att det var köpare som inte hade rent mjöl i påsen d.v.s. "udda människor".

Ja de noterar säkerligen det, men att godkänna och ta emot betalningen borde de inte göra om det inte är från en vit källa. Menar penningtvätt har ju varit på tapeten på Swedbank tidigare om man nu ska ta dem som ett exempel.
Citera
2023-05-18, 22:21
Medlem
Ja de är verkligen samhällets bottenkast, och det är faktiskt rätt jävla sorgligt. Tycker de ska plockas in med.

Edit: Sorry för 4 inlägg istället för ett. Ska lära mig använda citera+ knappen. Lovar haha
Citera
2023-05-18, 22:28
Medlem
Vad de vill visa eller inte är irrelevant. Om de så lite som visste om affärerna (och är rätt säker på att de gjorde det) så är de inblandade och bör ställas inför rätta. Myndigheterna har span på skräpet.
Citera
2023-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ja de är verkligen samhällets bottenkast, och det är faktiskt rätt jävla sorgligt. Tycker de ska plockas in med.

Edit: Sorry för 4 inlägg istället för ett. Ska lära mig använda citera+ knappen. Lovar haha

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vad de vill visa eller inte är irrelevant. Om de så lite som visste om affärerna (och är rätt säker på att de gjorde det) så är de inblandade och bör ställas inför rätta. Myndigheterna har span på skräpet.

Tycker också det är sjukt osmakligt. Det stör mig faktiskt att de inte har plockat in dessa grabbar också.
Citera
2023-05-19, 02:27
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Tycker också det är sjukt osmakligt. Det stör mig faktiskt att de inte har plockat in dessa grabbar också.

Det kommer. De försöker ge sken av att aaaaallt är fint och normalt jag garanterar att de är skitnödiga som du knappt kan föreställa dig. Polisen flåsar i nacken och om det är någon/några Adam kommer gola ner så är det dom.

Han har inte bollar att gola ner riktiga kriminella men han kommer självklart kasta varenda en av de här under bussen för att på så sätt ”fördela” skulden lite så han inte får ta allt. Tidsfråga innan de plockas in varenda en av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in