2023-05-17, 22:56
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Satan i gatan! Man tackar för du har just gjort min dag
Kolla kommentarerna på Reddit https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/13k959o/a_full_brigade_being_trained_in_sweden_has/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Jag rodnar nästan som Svensk, vilket rykte vi har
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det har västmedia sagt sedan april 2022. Jag ser inga som helst tecken på detta. Rysslands försvarsindustri är överlägsen hela NATO:s försvarsindustri. Bevisen ser vi varje dag i Ukraina.
Ja gör vi inte? Jag ser inga som helst tecken på detta, så kanske du kunde för en jävla gångs skull stötta dina seenden? För du sitter väl inte här och repeterar saker från ryska MOD? Kan du dela med dig om hur dina "tecken" blev till verklighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ok, då hade de räckt 2timmar för Ukraina

Med samma logik skulle det tagit Usain Bolt lite över 1 timme att springa ett maraton, när han var som bäst.

Varför knäcker då inte Ryssland systemet på 2 timmar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Paraden med en T-55 i spetsen var ju det sista beviset att det inte finns något kvar. T-14 Armata, SU-57, T-15 Armata, Kurganets-25, VPK-7829 Bumerang, 2S35 Koalitsiya-SV och BMPT Terminator lyste med sin frånvaro? Fick de bensinstopp när de var på väg till paraden? Hade porten till Uralbergen frysit fast? Frågorna är många....

Det troligaste är att det bara finns ett par-tre stycken av samtliga och är förmodligen sönderbombade eller så är kvaliteten bristfällig och fordonen är inte kördugliga.
En teori har gjort gälland att putin så
Rädd för militärkupp så hsn vågar inte släppa in stridsvagnar i Moskva, anledningen att det var 5-6 statschefer från slavländerna hade samma grund, de fungerade som putins försäkran ingen skulle ge sig på ett attentat försök
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Hade vad gjort vad? Du svarade mig på hur många raketer vi producerar till patriot per år med etta "då hade det räckt" blah blah? Är du dum på riktigt eller försöker du bara undvika riktig diskussion om de FACTO saker här? Det var ju för fasiken du som hade ett påstående, och jag svarade dig. Har du andra siffror?

30 missiler på 2 minuter blir 900 missiler i timmen. 2 timmar blir 1800 missiler.
Ungefär lika många som jag nu fick veta producerades årligen.
Citera
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sitcom Kreml levererar vidare. Ytterligare en av raketforskarna bakom Kinzhal arresterad.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1658915465979207709

Ryssland börjar mer och mer likna en parodi på en parodi...
https://youtu.be/vV30irsal-w
Citera
2023-05-17, 22:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Det har västmedia sagt sedan april 2022. Jag ser inga som helst tecken på detta. Rysslands försvarsindustri är överlägsen hela NATO:s försvarsindustri. Bevisen ser vi varje dag i Ukraina.
Du tror inte ens själv på det va?
Citera
2023-05-17, 22:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Varför är då 7 av Rysslands överlägsna Kinzhal nedskjuten?

Det där är rent snömos. Påståendena från Ukraina är utan några som helst belägg. Inga system rår på Kinzhal i dagsläget, så Ukraina gör sig bara till åtlöje.
Citera
2023-05-17, 22:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vid missilattacken mot Kiev häromdagen så avfyrade Ukraina 30 Patriotmissiler inom en tidsram av ett par minuter. Det kan tilläggas att USA förmår producera endast 250 sådana missiler per år, och att bristen på Patriotmissiler är akut på världsmarknaden... Ryssland syfte är att utarma Ukrainas luftförsvar och då lyckas alltså väldigt väl. Ukrainas luftvärn är en av de få ukrainska enheter jag faktiskt respekterar. De vill inte ljuga om sina prestationer även om Kiev tvingar dem att göra just detta.

1) Och hur många patriot-missiler finns det globalt på lager ?
2) Intressant nog, så enligt denna artikel ifrån 2018 så skall jänkarna fördubbla produktionen till närmare 500 per år :

“There is a lot of interest in [PAC-3 MSE], so much so we are doubling our capacity,” which equates to up to 500 of the missiles per year, Delgado said. This will likely mean adding an extra production line, he added.

https://www.defensenews.com/land/2018/07/11/lockheed-to-double-patriot-missile-production-as-orders-explode/

P.s Fokusera du på Bakhmut !
Citera
Medlem
Citat:

Med moppedrönare från Iran? De verkar ju inte komma någon vart utan snarare verkar kocken få mer och mer problem med sin situation och samtidigt - dåligt med ammo från Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
30 missiler på 2 minuter blir 900 missiler i timmen. 2 timmar blir 1800 missiler.
Ungefär lika många som jag nu fick veta producerades årligen.
och du tror man beräknar det som så??? HAHAHAHAHAAHAHAHA.....den ena dummare än den andre HAHAHAHAHAHA....Vad fan har hänt SVERIGE?? Sedan när fick dessa svanslösa stackare sitta och sprida "teorier" plötsligt???? VAD FAN hahahahahahahahaahahahaha
Citera
2023-05-17, 22:59
Medlem
Citat:
Det där är rent snömos. Påståendena från Ukraina är utan några som helst belägg. Inga system rår på Kinzhal i dagsläget, så Ukraina gör sig bara till åtlöje.

Okej, jag förstår. Vart är dessa prylar då? T-14 Armata, SU-57, T-15 Armata, Kurganets-25, VPK-7829 Bumerang, 2S35 Koalitsiya-SV och BMPT Terminator? Är de på väg från Uralbergen eller sätter man in T-55 först, krafset liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in