2023-05-17, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Vi glider ifrån våra könsroller för att vi gillar rikedom. Med rikedom (t.ex. tvätt- och diskmaskin, micro, kylskåp, fjärr-/ jordvärme, glasfiberisolering, parkettgolv) så minskar hemmets underhåll. Kvinnor drivs då bort ifrån traditionella kvinnoroller.

Och vilken galning skulle göra samhället fattigare för att återgå till gammaldags könsindelning?Det är inget fel på könsindelning, men det måste vara anpassat efter modern teknik och leverne. Kvinnoyrken har stordriftsfördelar som hemmafruar saknar.

Inget fel på könsindelning. Mitt hushåll är styrt med järnhand av min fru (förutom poolhuset) och det funkar alldeles utmärkt. Hon har koll på allt tjatter lokalt och jag på stor ekonomi och strategi.

Våra ungar (en av varje) växer upp i den bästa möjliga miljö.
Citera
2023-05-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
De som förväntas dö för sitt land ska få rösta.
Vi ser ju hur det går om folk utan eget ansvar röstar.

Så 5000 pers ur varje årskull? Låter som en rätt kass idé.
Citera
2023-05-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Försvarsmakten i Sverige försöker, men är sönderfeminiserade.
Det är bara en tidsfråga innan de vill ha kjol som uniform.

Ohh, snap. Too late.Och Pridetåget går de ju redan i...

Klart bögar ska då vara med i det militära. Se bara hur mycket Alan Turing gjorde och hur jävla illa behandlad han blev bara för att han var bög Bögar har gjort mer för världen än vad du själv har gjort.
Citera
2023-05-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Den dagen kriget är här så kommer du nog ta dig en funderare över det där igen.

Japp. Ska ta mig en funderare över om jag tycker det är bäst att ha 50% eller 100% av befolkningen som urval om skiten träffar fläkten.
Citera
2023-05-17, 17:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Japp. Ska ta mig en funderare över om jag tycker det är bäst att ha 50% eller 100% av befolkningen som urval om skiten träffar fläkten.

Sålänge autisterna från Flashback inte ingår i det urvalet är det lugnt. Att autist-gagga ihjäl fienden lär ju inte funka.
Citera
2023-05-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sålänge autisterna från Flashback inte ingår i det urvalet är det lugnt. Att autist-gagga ihjäl fienden lär ju inte funka.

Eller så kväver fienden sig själva till döds med skämskuddarna.
Citera
2023-05-18, 03:29
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Dessa odugliga skämt till fruntimmer lever de lättaste, mest bekväma livet en man någonsin kan önska sig. Ett exempel är att det enda som krävs för att tjäna pengar som kvinna, är ett alldagligt utseende och lite brist på självrespekt.

Då syftar jag på alla OnlyFans kreatörer man läser om som har noll talang annat än att de föddes till kvinna. De tjänar helt otroliga summor på detta...

Ovanpå den analysen kan vi tillägga alla sladderfittor som kallar sina äkta makar för "plånböcker". Likt en nyöppnad burk surströmming lägger dagens kärringar upp sig för flyktingnegrer & beduiner. Med falskhet i rösten ringer dom sedan och ljuger om sin otrohet, med förevändningen att "en väninna behöver tröst". Jo, tjena.
Fler sådana här trådar där man får vara ärlig och uppriktig om dagens bortskämda feminister/kvinnor/kärringar & liknande sorters folk.
Citera
2023-05-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ovanpå den analysen kan vi tillägga alla sladderfittor som kallar sina äkta makar för "plånböcker". Likt en nyöppnad burk surströmming lägger dagens kärringar upp sig för flyktingnegrer & beduiner. Med falskhet i rösten ringer dom sedan och ljuger om sin otrohet, med förevändningen att "en väninna behöver tröst". Jo, tjena.
Fler sådana här trådar där man får vara ärlig och uppriktig om dagens bortskämda feminister/kvinnor/kärringar & liknande sorters folk.

Va? Vad har du träffat för märkliga kvinnor i dina dar?
Sök dig till annat umgänge. Finns väldigt gott om bra och fina kvinnor. Vill jag lova.
Citera
2023-05-18, 04:12
Medlem
akademikerfyllos avatar
Jag förstår vad du menar, men det medicinska begreppet delirium träffar inte målet. Delirium kan inträffa efter en period av alkoholabstinens, efter ett långvarigt drickande, och kan vara ett potentiellt livshotande tillstånd.

Jag håller med dig om att män inte ska simpa och betala tjejer för deras utseende. Narcissismen är problematisk som den är redan idag.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-05-18 kl. 04:15.
Citera
2023-05-18, 15:40
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Va? Vad har du träffat för märkliga kvinnor i dina dar?
Sök dig till annat umgänge. Finns väldigt gott om bra och fina kvinnor. Vill jag lova.

Äh, du är som vanligt helt okunnig om hur Sverige fungerar. Du lever i en bubbla begränsad till vänstermupparna i Stockholm, medan vi vanliga Svenskar lever ute i verkligheten - som du inte gör !
Citera
2023-05-18, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag förstår vad du menar, men det medicinska begreppet delirium träffar inte målet. Delirium kan inträffa efter en period av alkoholabstinens, efter ett långvarigt drickande, och kan vara ett potentiellt livshotande tillstånd.

Jag håller med dig om att män inte ska simpa och betala tjejer för deras utseende. Narcissismen är problematisk som den är redan idag.

Att kalla det ett delirium är milt i mina ögon. Detta är något mycket värre.
Citera
2023-05-18, 20:42
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Så 5000 pers ur varje årskull? Låter som en rätt kass idé.
Jag är äldre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in