2023-05-17, 17:19
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Mariupol-invånarna håller inte med dig. Där ses ryssarna som befriare.
Verkligen inte!

Du sitter och önsketänker eller ljuger medvetet.
Citera
2023-05-17, 17:20
Medlem
Spannmålsavtalet förlängt enligt Erdogan.

https://liveuamap.com/en/2023/17-may-erdogan-with-the-efforts-of-our-country-it-was-decided

Citat:
Erdogan: With the efforts of our country it was decided to extend the Black Sea Grain Corridor Agreement for another 2 months, also agreed Russia will not prevent the exit of Turkish ships in Mykolaiv and Olvia Ports

Verkar som Turkiet fortfarande har några fartyg där.
Citera
2023-05-17, 17:21
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Mariupol-invånarna håller inte med dig. Där ses ryssarna som befriare.
Kan tänka mig det, vem vill inte leva under 160cm dvärgryZz där oliktänkande kreml belönas med fängelse eller döden, vilken befrielse det måste vara.
Citera
2023-05-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Knappast troligt. Inte en gång till. Inte efter Ukrainas bluff med fredsavtalet i Minsk. Tänka sig, skriva på ett fredsavtal som man sen inte tänkte hålla. Det är riktigt dåligt. Går knappast att förhandla med sådana som gör så.
Ja, tänka sig att skriva under ett avtal och sedan bryta det bara sådär för att man TRODDE sig vara mer än andra på gammalt sovjetiskt vis. Ukraina bröt inte mot det eftersom att de inte kunde eller hade anledning till att göra. Konstigt nog gjorde den så kallade superstaten Ryssland det istället. En förbild för avtal visst? Sluta nu snacka skit här. Fakta ÄR fakta oavsett hur många gånger du försöker implementera slavisk Ologik till det hela. Det börjar bli mer än tröttsamt att höra dessa jävla upprepanden här. Vad är syftet till att tillåta denna så kallade "åsiktsfrihet"? I riktiga länder tas detta hand om direkt istället för att sitta och mjäkas med ENDAST för att det skulle kunna vara en fara gentemot Svenssons åsikt om Judar och alla andra dumheter det betydelselösa fanstyget kan komma med.
Helt otroligt att det ligger något sorts beskydd som dog ut för 20 år sedan bakom detta beteende.

Att det sedan implementeras in i KRIGET i Ukraina som att det vore naturligt är fan ta mig ännu värre.

Jävla dumheter på alla nivåer...men ok...svenskt forum kallas det.....sorgligt men sant
Citera
2023-05-17, 17:23
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Minsk är inte Budapest. Det är överenskommelsen i Budapest du tänker på där Ryssland garanterade Ukrainas gränser.

Nej. Det är Minsk jag tänker på. Man sitter och förhandlar och bluffar och skriver på fredsavtal som man aldrig tänker hålla.
Citera
2023-05-17, 17:24
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Under dagen har flera källor presenterat nyheten.

Det är inte orimligt, det är i själva verket väldigt sovjetiskt/ryskt.
I alla tider har sovjetiska och ryska ingenjörer rapporterat om prestanda som inte finns, oavsett teknisk fakultet.

Skälet är att göra överordnade nöjda och att själv hamna i god dager.

I det här fallet har Putin blivit övertygad av militärerna om robotens prestanda där de hävdat att den är oövervinnlig.
De har dessutom skarvat dess prestanda ytterligare lite vilket akademikerfyllot genast köpte, ”den kan tränga in 140 meter i berg”.

Nu när den överdrivna prestandan är avslöjad är det helt enligt sovjetisk tradition att lögnarna bestraffas.

EDIT: Prestandan har förmodligen skarvats i flera steg, utvecklingsingengörerna kan mycket väl ha angivit rätt prestanda men i alla trappsteg uppåt i hierarkin har det lagts på någon siffra här o där till att till slut tolkas som ”oövervinnlig”
Så,typisk ryskt!😂😂😂

Det blir inte lätt att få kvalificerade tekniker till rysk vapenproduktion efter detta!

Brain drainen kommer att öka rejält nu.

Troligtvis blir det väl utreseförbud för all kvalificerad arbetskraft snart…
Citera
2023-05-17, 17:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det hade väl varit trevligare om man hade kunnat resonera som vuxna människor och kommit överens?
Men avvisas den vägen så får man väl skaffa sig den positionen då. Rätt uppfattat?

Om jag tränger mig in hemma hos dig, tar dina ägodelar och våldtar din fru och dotter så är det ditt fel för att du inte kommer överrens med mig?
Citera
2023-05-17, 17:26
Medlem
Citat:
Det hade väl varit trevligare om man hade kunnat resonera som vuxna människor och kommit överens?
Men avvisas den vägen så får man väl skaffa sig den positionen då. Rätt uppfattat?

visst hade det. Och det är precis vad jag gör nu. Så....hur vore det om du sträckte dig ut efter sanningen för en minut så att du är värd kaffet på andra sidan bordet jag serverade dig? Annars diskuterar vid sådant med andra medel. Bete dig som folk så skall du finna den "diskussionen" du så innerligt jagar. Sluta gnäll och språka som valnöten du fick begagnade dig gav dig möjlighet att göra.

Vi är inte här på ett SVENSKT forum för att låta dina dagdrömmar om LIBYEN bekräfta varken tanke eller diskussion. Det kan du fixa med ett vanligt bad i kallvatten utan att be mig om hjälp med
Citera
2023-05-17, 17:27
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Minsk är inte Budapest. Det är överenskommelsen i Budapest du tänker på där Ryssland garanterade Ukrainas gränser.

Om jag inte missminner mig så var en dela av dealen att Ryssland garantera Ukrainas suveränitet mot att Ukraina överlät alla sin kärnvapen till Ryssland.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Budapestuppg%C3%B6relsen
Citera
2023-05-17, 17:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej. Det är Minsk jag tänker på. Man sitter och förhandlar och bluffar och skriver på fredsavtal som man aldrig tänker hålla.

Ryssland bröt mot Budapestavtalet innan Minskavtalet.
Citera
2023-05-17, 17:29
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland bröt mot Budapestavtalet innan Minskavtalet.

Rysstrollen låtsas inte om att de vet om att det är Rysslands brott mot Budapestavtalet som gjorde att det senare blev ett Minskavtal.
Citera
2023-05-17, 17:31
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, knepigt läge i Bakhmut för Wagner.

Citat:
17.05.2023 uppdateringen och vi ser en ny tendens på Donbas fronten. Eftersom vi trycker stenhårt på flankerna i norr och söder har Wagner insett att klockan tickar. Därför ger de nu allt för att inta hela staden, till höga förluster. De rycker fram men till vilken nytta om vi lyckas ringa in dem.
Eftersom deras förstärkningar har tagits från Avdiivka har turisterna gått i försvarsställning och deras attacker har nästan avtagit helt. Deras förstärkningar har blivit placerade på båda flankerna och vårt avancemang har avtagit i fart, dock inte avstannat helt.
Vi är också i en fas där vi skall byta manskap så bli inte förvånade om vi kommer att se några dagar av status quo.
Däremot har turisterna satt igång en lokal offensiv uppe kring Kupiansk med partiell framgång. Detta är en front som varit i stiltje sedan avstannandet av vår Kharkiv offensiv. Det är ingen anledning att bli orolig över detta eftersom turisterna redan blivit stoppade.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Senast redigerad av Reimer 2023-05-17 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in