Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Jag ser att NAFO-styrkan är i full gång att förneka att ryssarna skjutit sönder Patriot för ukrainarna med Kinzhal.
Det kommer vi givetvis märka, problemet är att det inte finns någon film som visar det. däremot har jag sett bilder på en utbränd Patriot-buss. så det kan jag bekräfta är förstört.
Citat:
Vi har ju faktiskt flera videor som visar att något hände. Att 30+ projektiller avlossades i mycket tät följd mot något objekt vilket sedan följdes av en explosion på marken ungefär där man kan tänka sig projektilerna avlossades.
Långt ifrån , om du ser de två olika filmerna seperat, så ser du även att "explosionen" föregås av misiler som skjuts i en annan riktning (och plats) än i den första filmen (den med massor med misiiler)
Citat:
Och videorna ska vara ukrainska bevakningskameror och enl. uppgift är ukrainska myndigheter ute för att göra allt för att minska spridningen.
Det gör de säkert....
Citat:
Sedan har RUS MoD bekräftat nedtagning av ett Patriotsystem med hjälp av Kinzhal.
det är defintivt en lögn, ett patriotsystem består av flera delar, delarna kan stå km från varandra. bara 1 del behvöer vara bemmand, (även den kan slås på autopilot och kräver inget handpåläggning)
Citat:
Det brukar vara på det viset att RUS MoD inte ljuger rakt av när de rapporterar. Inte ett knyst om någon bunkerträff med NATO-personal t.ex. vilket med största sannolikhet är en falsk historia.
Rus MOD har dragit åtskilliga lögner rakt av.
en hel del som var så uppenbara att de redan när de utalades kunde avfärdas objektivt, det här är inget konstigt för en ryss.
Citat:
Och tänker man efter vore det katastrof för Ryssland att bli påkommen med en lögn om detta inför sina internationella samarbetspartner.
Det hade förmodligen lätt till större osäkerhet om ryssarna slutade dra lögnar medvetet och övertydligt.
Citat:
Så detta kommer att få enorma implikationer skulle jag tro för säkerhetstänket runt om i USA, NATO och övriga väst samt dessutom bland länderna i det globala syd oavsett hur USA/NATO hanterar detta
.
Du får väll först vänta och se om det hade någon effekt öht.
Citat:
Och det helt oberoende av vad något sägs officiellt från USA/NATO-håll.
Och naturligtvis över vad som dryftas även här på Flashback om saken.
bra att veta att Kinzahl bara är ett wunderwaffe som lämpar sig till för u-länder att slåss med.