Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Så fungerar vuxna människor ibland när man analyserar verkligheten och det är viktig att förstå alla inneboende mekanismer utan att vandra i känslosås.
Sedan kan man säga att krig är vidrigt och att man omedelbart ska söka fredliga lösningar på konflikter förutsättningslöst.
Man behöver inte söka en fredlig lösning med en som vill stjäla ens mark och rikedomar. Jag vet inte varifrån du får dina saker. Varför ska man inte blanda in känslor?
Jag förstår att du kan sitta och skratta åt människor som lider utan att blanda in känslor. Men alla är inte som du, som verkar sakna både känslor, moral, rättskänsla.
Rent ärlig är jag sjukt less på den här leken. Ni försöker använda känslosås för att skapa opposition för att avsluta kriget på Rysslands villkor. Så ena gången säger du nej till känslosås, nästa pratar du bara känslosås om det vidriga kriget som vidriga människor i Ryssland har startat. Det finns fler än du som har varit här och kört med exakt samma argument. Ingen har ni omvänt. Bara textutfyllnad utan intellektuellt innehåll.