2023-05-16, 15:54
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Men nu säger du ju att det är för att få tillbaka territorierna, då är det ju territoriellt...
Ja, men det är sekundärt i själva krigföringen.

Ukraina har inga resurser till att slänga ut hela ryska armén och återta territorierna med vapenmakt. Och även om de hade det skulle de ske med stora förluster på båda sidor.
Citera
2023-05-16, 15:55
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Jag försöker inte övertyga någon. Majoriteten här är orubbliga i sina åsikter.

Du borde förstå att Ryssland inte är detsamma som Sovjetunionen. Kalla kriget är slut. Kommunismen är död.
Ryssland är fortfarande en fascistisk diktatur. Om de är Kommunister, nazister eller något annat spelar ganska liten roll.

Det är ondska och behöver bekämpas med alla tillgängliga medel.
Citera
2023-05-16, 15:57
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
På vilket sätt? Vad hade du gjort annorlunda tangentbordsgeneralen?

Som du säkert vet måste alla NATO-länder rösta ja för att ett land som Ukraina ska kunna bli medlem. Så om jag hade varit Putin hade jag tagit kontakt med Ungern och Turkiet och sagt att jag skickar billig olja och gas till er så kommer ni att rösta ner Ukrainas ansökan. I detta scenario skulle inte ha funnits något krig med Ukraina och ingen ansökan om NATO-medlemskap från Sverige och Finland. Problemet skulle ha varit löst utan att en massa människor skulle fått sätta livet till i onödan.
Citera
2023-05-16, 15:58
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Förstår du inte att vad FockeWulf190d kommer med är fria fantasier utan några som helst belägg?

Hur är det med seriositeten i dina analyser egentligen?

Kan du svara i sak istället?

Vad menar du att syftet med det ryska anfallet mot Kiev och erövringen av flygplatsen vid Hostomel samt den typen av trupp som stod i den långa kollonnen, var? Att detta skedde är inga fria fantasier, utan fakta. Min och många andras tolkning är klar, vad är din?
Citera
2023-05-16, 16:00
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Det står ganska klart i dessa två dokument vad de hoppas uppnå.

I klara verba! Svart på vitt!
Tycker det ser ut som alkoholiserat svammel.
Kan du då sammanfatta vad du tror han menar?
Citera
2023-05-16, 16:04
Medlem
Citat:
Förutom det man sagt finns de övergripande målen för Ryssland i två dokument man skickade till Washington resp. Bryssel december 2021.

Det övergripande målet för Ukraina är att freda sitt eget territorium din jävla ökenråtta.
Citera
2023-05-16, 16:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så fungerar vuxna människor ibland när man analyserar verkligheten och det är viktig att förstå alla inneboende mekanismer utan att vandra i känslosås.

Sedan kan man säga att krig är vidrigt och att man omedelbart ska söka fredliga lösningar på konflikter förutsättningslöst.
Man behöver inte söka en fredlig lösning med en som vill stjäla ens mark och rikedomar. Jag vet inte varifrån du får dina saker. Varför ska man inte blanda in känslor?
Jag förstår att du kan sitta och skratta åt människor som lider utan att blanda in känslor. Men alla är inte som du, som verkar sakna både känslor, moral, rättskänsla.

Rent ärlig är jag sjukt less på den här leken. Ni försöker använda känslosås för att skapa opposition för att avsluta kriget på Rysslands villkor. Så ena gången säger du nej till känslosås, nästa pratar du bara känslosås om det vidriga kriget som vidriga människor i Ryssland har startat. Det finns fler än du som har varit här och kört med exakt samma argument. Ingen har ni omvänt. Bara textutfyllnad utan intellektuellt innehåll.
Citera
2023-05-16, 16:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Som du säkert vet måste alla NATO-länder rösta ja för att ett land som Ukraina ska kunna bli medlem. Så om jag hade varit Putin hade jag tagit kontakt med Ungern och Turkiet och sagt att jag skickar billig olja och gas till er så kommer ni att rösta ner Ukrainas ansökan. I detta scenario skulle inte ha funnits något krig med Ukraina och ingen ansökan om NATO-medlemskap från Sverige och Finland. Problemet skulle ha varit löst utan att en massa människor skulle fått sätta livet till i onödan.

Problemet uppstod ju i och med att de blev de facto-medlemmar/garderobsmedlemmar/"halv-medlemmar". Jag tror det var träning av soldater och militärt stöd som blev droppen, samt att Ukraina började alliera sig med militärallianser med t ex Storbrittanien och Polen ( https://en.wikipedia.org/wiki/British%E2%80%93Polish%E2%80%93Ukrainian_trilatera l_pact )* . Utvecklingen var ju tydlig, och den visar ju på ett problem för ryssen. Låt oss säga att Ukraina inte går med i Nato. Men vad är skillnaden på att gå med i Nato och på att gå med i 30 biliterala allianser mellan Ukraina och Nato land 1, Ukraina och Nato-land 2, etc.?

* Denna är rätt oskyldig.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej, jag litar på vad jag tänker.

Märkligt nog stämmer dina tankar överens med Kreml.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Verktyget Peskov gjorde ett uttalande idag att SMO ska fortsätta och målet är nu att förhindra att UAF bombar ryska territorium.

Citat:
The well-known "svo" in Ukraine will continue in order to prevent new shelling of Russian territory, said the press secretary of the President of the Russian Federation Dmitry Piskov

https://t.me/operativnoZSU/96590
Citera
2023-05-16, 16:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Fjollan Skabeyeva undrar nu (igen) när Nazi-Ryssland ska börja kriga på riktigt haha. På temat hack i skivan!

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1658469397114114049
Citera
2023-05-16, 16:13
Avslutad
Citat:
Ja, men det är sekundärt i själva krigföringen.

Ukraina har inga resurser till att slänga ut hela ryska armén och återta territorierna med vapenmakt. Och även om de hade det skulle de ske med stora förluster på båda sidor.

Hur vet du att resurser saknas för att skicka ut er ryssråttor ur Ukraina?
Har du en seriös källa till ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in