2007-09-24, 04:32
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen
Klart chansen finns..

"Alla mina kompisar lirar och jag vill spela med dom, dom är max level, så jag köper en på max level".

Idiotiskt, men borde finnas.
Det brukar vara ganska uppenbart när en gubbe är eBayad. Spelare som inte kan sådant de borde känna till redan vid nivå 20 och som dessutom ofta har mycket bra untrustning som är omöjlig att få utan att känna till sin klass utan och innan.
Citera
2007-09-24, 04:35
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
När man väl är i början av spelet så är det då man bygger upp flest kompisar. Det är när man jagar monster tillsammans, delar på pengar och gör uppdrag som man bygger upp lojalitet till andra personer i spelet. Det är lojaliteten som sedan spelar roll när man kommer upp till en hög level.
Absolut. Jag håller på och raidar med folk jag lärde känna i Gnomeregan och Zul'Farrak.
Citera
2007-09-24, 06:39
Medlem
fuskas avatar
Folk som köper en "färdig" gubbe är oftast folk som redan har en max.
Men inte orkar lvla en till, sen 65papp för en är kanske inte så normalt.
Men men. köper folk öar i det där spelet.. ummmmm det Svenska.. aja va nån där i som köpte en ö för hundra papp...tror jag det va
Citera
2007-09-24, 08:48
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Det brukar vara ganska uppenbart när en gubbe är eBayad. Spelare som inte kan sådant de borde känna till redan vid nivå 20 och som dessutom ofta har mycket bra untrustning som är omöjlig att få utan att känna till sin klass utan och innan.

Jag kan förstå folk som köper chars av ren lathet för att de inte orkar levla upp en till char. Men det du skriver är ju ett bra exempel på hur det går för vissa som sedan försöker spela sina chars.. Man lär sig ju en hel del om hur klassen fungerar när man levlar.
Citera
2007-09-24, 09:41
Bannlyst
Man ska alltid köpa om man får ett bra pris
Citera
2007-09-24, 10:39
Medlem
Better_Halfs avatar
Tycker folk är korkade som köper gubbar men eftersom det är ett faktum att folk gör det så låter jag botprogram levla gubbar och säljer dom sen, blir en liten extra inkomst varje månad.
Citera
2007-09-24, 11:53
Bannlyst
De jag vet som köpt gubbar är de som redan fixat max level och vill byta class, istället för att spendera ett par månader på att levla upp en ny byter de då med någon eller köper en ny karaktär som redan är på max level.
Citera
2007-09-24, 12:07
Medlem
Jag började nyligen med WoW igen. Mina kompisar är alla på level 70 och gör instanser ihop, får prylar som jag bara kan drömma om och spelar PvP. Jag själv springer omkring och slår monster och gör quests i oändlighet, har spelat större delen av min fritid i en månad och kommit till level 42. Själva questandet har jag gjort en gång förut och jag lägger ingen särskild vikt vid storyn bakom (även om den kanske är snyggt uppbyggd), jag vill bara komma till level 70 så att jag kan börja utforska alla andra dimensioner av spelet.

För grinda i WoW är fan allt annat än roligt, kan närmast liknas vid arbete. Samma kombinationer och knapptryckningar hela tiden, ingen skicklighet eller speluppfattning inblandad. Och att behöva göra detta i låt säga 6-10x24h, är inte så sexigt.

Jag kan på så vis förstå varför folk är villiga att pynta för att få sin gubbe, antalet kronor per arbetstimme man betalar är svinbilligt. Är det första gången man ska till 70 kan det såklart vara skoj att spela sig igenom, men övriga gånger tror jag bara är transportsträcka. Jag kan förstå de som köper. Själv kommer jag sälja mitt konto när jag lessnat för att få tillbaka lite pengar.
Citera
2007-09-24, 13:15
Medlem
Urmes avatar
Jag har lirat en del mmorpgs, dock DAoC och WoW längst. I DAoC köpte jag faktiskt ett konto/char, dock var gubben bara lvl 38 och priset var ynka 400:- och då fick man ju kontot också, alla som lirat DAoC lite mer "seriöst" vet att man behövde två konton för att kunna köra en buffbot

Annars spelar jag mina chars helt själv och köper inga "färdiga", det tappar lite av "tjusningen", men jag kan förstå folk som gör det. Kanske inte de som betalar 65000:- för en WoW char, som ändå kommer vara värdelös i nästa expansion.

Har heller aldrig sålt något konto/char, även fast jag har varit sugen ibland, men vill inte att någon annan lirar under mina nicks
Citera
2007-09-24, 13:29
Bannlyst
Bytte bort min shaman innan Burning Crusade kom, spelade rogue från 60-70. Hade varit sugen på att spela rogue ett bra tag, och hittade en som hade likvärdigt gear så jag bytte direkt. Hade kontakt med han jag bytte med hela tiden och frågade hur det gick för han osv, vi spelade på samma server.. Efter ett tag så insåg vi båda att det inte va värt att byta, vi båda saknade våra karaktärer jätte mycket. Så vi bytte helt enkelt tillbaka, utan problem, dock så hade han fixat väldigt bra gear på min shaman medans jag knappt fixat nått till roguen, så jag klagade väl inte, men hade helt klart hellre levlat upp en egen rogue istället för att byta, men det va ändå trevligt att prova på något nytt.
Dom som köper en karaktär direkt till spelet utan att först levlat upp en egen anser jag bara är lata, dom kommer förmodligen aldrig förstå sig på spelet ordentligt och förmodligen få dåligt ryckte på servern.
Citera
2007-09-24, 14:49
Bannlyst
Tänk så här:

Säg att en karaktär tar 160 timmar att spela till level 70.

Jag arbetar 40 timmar i veckan, 4 veckor på en månad ger 18000 kr netto.
Du lägger ned samma tid på att spela World Of Warcraft.
Du säljer din karaktär för säg 3000 kr.
Jag köper din karaktär.

Du har 3000 kr och ingen karaktär.
Jag har 15000 kr och en karaktär på level 70.

Känn dig blåst.
Citera
2007-09-24, 15:00
Medlem
cannabe²s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against
Tänk så här:

Säg att en karaktär tar 160 timmar att spela till level 70.

Jag arbetar 40 timmar i veckan, 4 veckor på en månad ger 18000 kr netto.
Du lägger ned samma tid på att spela World Of Warcraft.
Du säljer din karaktär för säg 3000 kr.
Jag köper din karaktär.

Du har 3000 kr och ingen karaktär.
Jag har 15000 kr och en karaktär på level 70.

Känn dig blåst.

Du kan inte sluta där. Ska man räkna på detta vis så får vi fortsätta..

Du har som sagt 15k och en level 70. Men nästa månad kommer se ut så här:

Du har inte jobbat eftersom du har spelat din nya karaktär. Så nu har dina 15 blivit 5k och fortfarande level 70.

Killen som sålde dig sin karaktär har nu börjat jobba istället för att spela, han blev ju av med sin gubbe right. Nu sitter han på 21k istället. Och slipper suget att logga in.

Det finns ingen som spelar bara för att sälja. Man börjar inte lira med tanken att sälja sin gubbe för tre tusen.

EDIT: Läses med en nypa ironi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in