2023-05-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kn1vman
Har följt er dikussion och det tycks det vara så att varken du eller ärkenöten Lund-No... har läst artikeln eller förstår vad denna typ av fynd indikerar. Det handlar givetvis inte om ett test som absolut konstaterar huruvida hjärnan hos försökspersonerna är manliga kontra kvinnliga utifrån responsen, utan ska endast betraktas som potentiella pusselbitar i det som är den totala helheten. Det ovan ska därför lika lite tolkas som en självklart valid metod i att fastställa hjärnans konstitution som att avfärdas som ovetenskapligt, politiskt skit. Det påvisar ev. något värderfullt. Hur mycket är i dagsläget givetvis svårt att helt avgöra, vilket tydligt framgår av dels diskussionerna som förs, dels genom de behandlingsmetoder vara resultat krattigt varierar.

Jo, jag förstår vad författarna till artikeln vill ha sagt. Men jag har varit fåordig med detta, då jag anser att Lund-No som påstår sig ha läst alla 20 referenserna, borde kunna se och redogöra för vad han nu anser att det står i artikeln. Jag har endast givit små ledtrådar när han varit ute och famlat totalt i mörkret. Men nu gav du en stor ledtråd. Vi får väl se om han läser ditt inlägg och tar in vad du skrivit.
Citera
2023-05-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Finns det någon forskning som tyder på att det är effektivare?

Samtalsterapi mot vilket problem det än är, hjälper ibland och ibland inte. Handlar nog också om personkemi, att träffa ”rätt terapeut” m m.

Mia - som tråden startar med - har själv inte opererat bort sitt könsorgan enligt denna Mias video, ca 39 min in. Mia fick panikattacker när det skulle göras.

Kastrationsångest?

Så uppenbarligen mådde Mia bättre utan just denna operation;

https://youtu.be/ynYsMu14BrA
Citera
2023-05-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kn1vman
Har följt er dikussion och det tycks det vara så att varken du eller ärkenöten Lund-No... har läst artikeln eller förstår vad denna typ av fynd indikerar. Det handlar givetvis inte om ett test som absolut konstaterar huruvida hjärnan hos försökspersonerna är manliga kontra kvinnliga utifrån responsen, utan ska endast betraktas som potentiella pusselbitar i det som är den totala helheten. Det ovan ska därför lika lite tolkas som en självklart valid metod i att fastställa hjärnans konstitution som att avfärdas som ovetenskapligt, politiskt skit. Det påvisar ev. något värderfullt. Hur mycket är i dagsläget givetvis svårt att helt avgöra, vilket tydligt framgår av dels diskussionerna som förs, dels genom de behandlingsmetoder vara resultat krattigt varierar.

Så som jag fattat det så är en av grejerna med att betona att det finns ”trans-barn” att hävda att det är en medfödd ”störning”.
Citera
2023-05-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, jag förstår vad författarna till artikeln vill ha sagt. Men jag har varit fåordig med detta, då jag anser att Lund-No som påstår sig ha läst alla 20 referenserna, borde kunna se och redogöra för vad han nu anser att det står i artikeln. Jag har endast givit små ledtrådar när han varit ute och famlat totalt i mörkret. Men nu gav du en stor ledtråd. Vi får väl se om han läser ditt inlägg och tar in vad du skrivit.

Men måste väl finnas nyare forskning än denna 8 år gamla text du hänvisar till?
Citera
2023-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Så som jag fattat det så är en av grejerna med att betona att det finns ”trans-barn” att hävda att det är en medfödd ”störning”.

Störning, förändring, skillnad. Finns säkerligen många benämningar, beroende på vem man är och vad man tycker. Men troligtvis, likt det mesta vad gäller människan, finns det en gen-miljö-interaktion (som diffar stort beroende på fenomen)
Senast redigerad av kn1vman 2023-05-14 kl. 17:03.
Citera
2023-05-14, 17:22
Medlem
Citat:
Samtalsterapi mot vilket problem det än är, hjälper ibland och ibland inte. Handlar nog också om personkemi, att träffa ”rätt terapeut” m m.

Mia - som tråden startar med - har själv inte opererat bort sitt könsorgan enligt denna Mias video, ca 39 min in. Mia fick panikattacker när det skulle göras.

Kastrationsångest?

Så uppenbarligen mådde Mia bättre utan just denna operation;

https://youtu.be/ynYsMu14BrA

Terapi som syftar till att ändra någons sexualitet eller könsidentitet har man försökt med i evigheter nu. Det kallas conversion therapy och gör betydligt mer skada än nytta.

"There is a scientific consensus that conversion therapy is ineffective at changing a person's sexual orientation or gender identity and that it frequently causes significant, long-term psychological harm in individuals who undergo it." https://en.m.wikipedia.org/wiki/Conversion_therapy

Samtalsterapi ingår dock i den modellen vi har idag och det finns en anledning till att vi har landat i just den modellen. Vi har prövat det mesta vid detta laget men detta är det som ger överlägset bäst resultat sett till minskade psykologiska problem, minskad suicidalitet och ökad livskvalité.
Citera
2023-05-14, 17:23
Medlem
Citat:
Man kan tydligt se att Mia Mulder är en man.

Mias kommentarsfält är dock fullt av ”stödjande” kommentarer om vilken vacker ”kvinna” hon är.

Eftersom hon har en engelskspråkig kanal kan hon få detta stöd från hela världen.

Bra för Mias manliga ego, förmodligen.

Ekonomiska motiv finns med i det hela. Som alltid.
Citera
2023-05-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ekonomiska motiv finns med i det hela. Som alltid.

Precis. Som alltid, helt oavsett vad det gäller. Läkare jobbar som bekant mot betalning.
Citera
2023-05-14, 17:27
Medlem
Citat:
Mia har kvar kuk, basröst, adamsäpple m.m. Mia är en man.

Han försöker slippa det för honom och i hans kretsar så förhatliga livsödet - att vara en vit man.

Genom att nu kalla sig transkvinna har han fått högre status i identitetspolitiken. Och som transkvinna kan han som man öppet visa sin misogyni.

Det finns ju många som fakear helt och inte opererar sig och som gör det för uppmärksamhet och pengar.

Men många har verkligen gått på tramset och är beredd att operera bort sina organ trots att ingen bryr sig. Kanske deras 2 facebookvänner d.v.s deras föräldrar ... De är ju gravt störda.
Citera
2023-05-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Precis. Som alltid, helt oavsett vad det gäller. Läkare jobbar som bekant mot betalning.

Jo, det här ger ju "jobb" åt psykiatriker och kirurger etc. Barnen förlorar dock.
Citera
2023-05-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skador i fosterlivet ökar givetvis med föräldrarnas ålder, med kemikalier i den omgivande miljön etc. Tex. så är det vanligare med mutationer hos spermierna hos en man som är över 40 år än en man som är 20 år. Dessa mutationer kan leda till NPF-diagnoser, schizofreni samt bipolaritet hos avkomman.

Och som sagt: västvärlden är mer tålig när det kommer till "avvikelser" än vad en del andra länder är. Tex. Ryssland.

Möjligen en liten ökning under lång skulle kunna förklaras av "mutationer och tolerans" och i typ alla länder i så fall och i alla regioner inom länderna

Inte en lavinartat och explosionsartad ökning sedan 2010-talet i vissa specifika områden i världen såsom i Stockholm. Det håller inte helt enkelt. Det skulle vara om det orsakades av ett virus med speciell förkärlek för Stockholms innerstad eller något liknande d.v.s. helt absurt. Samtidigt som massiv propaganda försöker normalisera att vuxna män i stringtrosor läser sagor för småflickor, det vill säga (o)kulturell smitta.

Det uppenbara som har hänt är alltså att från att vara en liten grupp under väldigt lång tid och möjligt att genomföra så har det exploderat under kort tid när det blivit propaganda i medierna. Såsom "el-allergi" exploderade när
F-kassan förtidspensionerande folk för detta på löpande band ... men sen typ försvann.

Men barn begår självmord p.g.a. förvirringen på riktigt.
Citera
2023-05-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jo, det här ger ju "jobb" åt psykiatriker och kirurger etc. Barnen förlorar dock.

Liksom allt annat medicinskt. De jobbar som bekant mot betalning, liksom alla andra yrkesgrupper. Nej det gör de inte. Vilka studier lutar du dig mot för att dra den slutsatsen?

Av de individer som får någon form av könsbekräftande vård ångar sig bara ca 1%.

"A total of 27 studies, pooling 7928 transgender patients who underwent any type of GAS, were included. The pooled prevalence of regret after GAS was 1%" https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33968550/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in