2023-05-14, 10:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Godmorgon!

620 sodomiter skickade till helvetet igår. Snart passeras 200.000 vilket kommer att firas världen runt.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=585744350405314&set=a.229159252730494
  • 198,880 (+620) military personnel,
  • 3,756 (+5) tanks,
  • 7,325 (+18) armoured combat vehicles,
  • 3,116 (+21) artillery systems,
  • 562 (+1) multiple-launch rocket systems,
  • 314 (+0) air defence systems,
  • 308 (+0) aircraft,
  • 294 (+0) helicopters,
  • 2,696 (+31) operational-tactical UAVs,
  • 970 (+0) cruise missiles,
  • 18 (+0) ships/boats,
  • 6,018 (+7) vehicles and tankers,
  • 404 (+2) special vehicles and other equipment.
Var det inte i går två flygplan och två helikoptrar störtade? Det är kanske oklart om det var ryssarna som själva sköt ned dem?

Inte för att vara sådan, men ibland verkar de där siffrorna lite dragna ur röven. Tänker på förstörd materiel. Eller: överrapportering. Inte allt, så klart, men en del.
Citera
2023-05-14, 10:29
Medlem
Tillssons avatar
Mera vids från Khmelnitsky. Nu brinner bränslet upp. Nato (-länderna) sörjer.

Citat:
It looks like the fuel depot in Khmelnitsky was destroyed today in addition to the rocket and artillery depot.

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1657466657139314689
Citera
2023-05-14, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainas beräkningar om Bögnationens förluster framstår mer och mer som mycket trovärdiga. Det är en verklig katastrofal utveckling för HBTQ-federationen.

Idag inrapporterats att ytterligare 620 bögfascister eliminerats och totalt är antalet befriade uppe i 198.880 st.

Kalkylatorn indikerar nu att genombrytning 200.000 kan ske redan om två dagar, alltså den 16 maj, men det är ett gränsfall, genombrottet kan också ske senast den 17 maj.

Övriga förluster är stora med 5 förstörda tanks och 18 eliminerade bepansrade stridsfordon. Som vanligt har vi också stora förlustsiffror för det bögiga artilleriet, 21 st pjäser har slagits ut samt även ett raketartillerisystem.

Detta är ohållbart, jag frågar mig, vem är det egentligen som styr i Kreml? Vem bestämmer?

Borde vara det sista som vi ser nu, sista dödsrycken innan kreml med Putin är kaputt, ingen kan i förlängningen backa detta. Inte ens i ryssland...
Citera
2023-05-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Jag läste den. Hela artiklen vilket du inte verkar ha gjort.

Ammoproblemet är lätt att lösa, det finns lager av ammo till dessa system runt om i världen då systemen har 40-50 år på nacken. De som har dessa system i bruk har ammo till dem och börjar ändå leta efter ersättnings system så kan de sälja av det till Ukraina s¨är det bra och ersätta dem med modern västmaterial.

Bofors eller vilken ammunitionsfabrik som helst i väst kan till verka ammo till både S-300 och BUK systemen så oroa du dig inte för brist på ammo.

Han oroar sig inte på riktigt, utan låtsas bara.

Väst har produktionskapacitet som vida överstiger Rysslands, så att Ukraina skulle få slut på luftförsvar kommer inte hända, så länge väst stöder dem.

S-300 har väl visat sig vara sjukt dåligt också? Vem är förvånad...
Citera
2023-05-14, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Mera vids från Khmelnitsky. Nu brinner bränslet upp. Nato (-länderna) sörjer.

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1657466657139314689

Fake från kreml, redan avslöjat som sedvanlig rysk bluff.
Citera
2023-05-14, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag tror att storyn handlar om att få Sydkorea att leverera missiler direkt eller via tredje land.

Jag vet att ryssarna har "hotat" SK att inte exportera vapen och ammunition till Ukraina. Om de gör det så kommer Ryssland hjälpa NK.
Citera
2023-05-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vadå fake? Vad menar du filmen visar?
Citera
2023-05-14, 10:42
Medlem
Citat:
Borde vara det sista som vi ser nu, sista dödsrycken innan kreml med Putin är kaputt, ingen kan i förlängningen backa detta. Inte ens i ryssland...

Det kan bli så med den nya beväpningen Ukraina fått och kommer att få, gör att de rätt kvickt tar tillbaka några ockuperade delar som var för sig är som en gigantisk örfil för den ryska ledningen och kanske en stor del av befolkningen.

De som tar över om Putin kuppas bort måste ha en rimlig syn på att lämna tillbaka östra Ukraina samt Krim, annars är det väl lika bra att Putin är kvar och blir den som får skulden?
Citera
2023-05-14, 10:47
Medlem
Citat:

Nej precis! Jag hoppas på den ryska motståndsrörelsen.
Citera
2023-05-14, 10:47
Medlem
Citat:

Tyvärr är det nog sant att Ryssarna har förstört någon stor bränsle eller vapendepå. Detta kan stoppa Ukrainas planerade offensiv.
Man undrar varför de måste samla sådana enorma mängder på ett ställe, men det kanske är svårt att göra på något annat sätt.
Att ryssarna har velat göra detta kan man förstå efter att Ukraina sprängde en enorm bränsledepå i Sevastopol i förra veckan.
Citera
2023-05-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Det är inte jag som oroar mig utan Ukraina.

Skulle Bofors "eller vilken ammunitionsfabrik som helst i väst" tillverka ammo till S-300 och BUK? Kamma dig!

Om vi tittar på din artikel du hänvisar till så verkar man kunna ha problem med S-300 men kanske kan få reservdelar och robotar från andra länder. Men det verkar vara vissa problem med det. Då det är få länder som skulle sälja sina till Ukraina. Bulgarien och Grekland har varit negativa. Jag skulle kontakta Algeriet. Problemet där är väl att US stödjer mer Marocko. Kanske US kan pressa Egypten?

När det gäller BUK så borde det vara ett större problem men man verkar kunna använda Am RIM-7 Sea Sparrow missiles. (Enl din länk)

Hur som helst risken att Ukraina ska få brister angående sitt luftvärn har väl diskuterats i 1-2 mån så det är inget nytt. Hittills så verkar man ha löst det väldigt bra.
Citera
2023-05-14, 11:05
Medlem
Ryssarna är cancer, och strålbehandlingen är militärt stöd till Ukraina. Det är vår moraliska skyldighet att hjälpa Ukraina mot cancern som de har drabbats av.

Vaccinet mot cancern är Natomedlemskap.
Jag är glad att Sverige och Finland till slut tog förnuftet till fånga och tog vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in