Citat:
Ursprungligen postat av
Tralfamadore
Jag ser det som ett svaghetstecken att Ryssland med dess trollarmé hela tiden säger följande:
- Ingen idé att göra motstånd för Ryssland vinner till slut och färre ukrainare dör.
- Ingen idé att gå till motoffensiv för det är dödsdömt.
- Ingen idé med sanktioner för det biter inte.
- Ingen idé att ge vapen till Ukraina för det förlänger bara lidandet.
Och så vidare.
Jag ser det som att Ryssland och dess trollarmé är desperata och rädda som ber fienden att inte göra motstånd. En segerviss och överlägsen part i en konflikt behöver inte kräla på det viset.
Enda vägen ur det inmålade hörnet för Ryssland är att Ukraina på något magiskt sätt ger upp/förhandlar på villkor som gör att Ryssland lyckas rädda ansiktet och försöka att återgå till det normala men det kommer inte att hända. Ryssland har med berått mod mördat och skövlat Ukraina i enorm skala och det går inte att trolla bort. Ryssland är bara i starten på sina decennierlånga Golgata-vandring för ingen kommer att glömma era kriminella brott mot Ukraina och mänskligheten.
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.
Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.
Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.