2023-05-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så bara för att de är få får man skära sönder dem?

Alla i sjukvården ska behandlas bra och inte någon medeltida behandling bara för att de är få.

Det är bara att sluta skära sönder dem, vilket är enklast.

Om du haft för liten penis, hade du varit OK med att de huggit av den när du var barn?

Tyvärr är det ju så de blir. De gör oftare tjejer av killar än tvärtom. Eftersom tjejer kan låtsas gilla sex men killar kan inte det.

Det finns extremt udda sjukdomar som är mycket färre än dessa som har en fastslagen och bra behandling. Man behandlar så här för att man är helt ovetenskaplig och låter sina sjuka idéer om att ett barn måste vara fin mellan benen styra. Igen jävla peddos.

Ja, det där en skam. Hermafroditer borde givetvis få bli tonåringar och vuxna och känna själva vad de har för könsidentitet innan eventuella operationer sker.
Citera
2023-05-13, 15:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men du inser väl ändå att transsexualism är en form av fosterskada? Och att ingen människa kan få en fosterskada så att denna identifierar sig som hund? Men givetvis kan folk få fosterdefekter som gör att de identifierar sig som det motsatta könet från vad de biologiskt är födda som. Eller bli homosexuella/bisexuella. Och då ska vi givetvis behandla dessa med respekt. Precis som vi behandlar den person som föds utan ben (pga. sin fosterskada) med respekt. Och hjälpa dem på bästa möjliga sätt. Bästa möjliga sätt för transsexuella är "könsbekräftande" behandling och respektfullt bemötande.
Berätta hur du vet detta. Du är kanske professor på något stort sjukhus?

Eller så är det Mr Google som uttalar sig igen.

Jag fattar inte ens att du skriver i den här tråden. Uppenbarligen måste du tycka att mannen i TS är en idiot, som inte kan bestämma sig. Han har ju fått en form av fosterskada som gett honom en kvinnohjärna och ska inte vela hit och dit.
Citera
2023-05-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har ingen aning om din källa. Det hade inte du heller, Mr Google. Men till skillnad från dig så kan jag dra logiska slutsatser, t.ex att om man via ett feronomtest kan avgöra om någon är fel kön i fel kropp så behövs inte en jury med 6 läkare för att avgöra det. Så det kanske du kan förklara för mig.

Jo, det har jag. Jag läser den ofta. Om jag vill ha en snabb, lättillgänglig och lättläst överblick över någon åkomma. Kolla källan du igen.
Citera
2023-05-13, 15:39
Medlem
Citat:
Klart det finns. Precis som det finns 2-åriga flickor som känner sig som flickor, så finns det 2-åriga pojkar som känner sig som flickor om de fått den "fosterskadan" att rent neurologiskt identifiera sig som flickor.

Och nej, jag hjärntvättar då ingen. Varför skulle jag göra det? Jag anser att det är ytterst beklämmande och trist om en person känner att denna är född i fel kön. Denna kommer ju aldrig kunna bli helt nöjd. För den kommer aldrig helt fullt ut kunna vara "rätt" kön. Trist. Väldigt trist.

Men man kan ju iaf. hjälpa denna person något genom "könsbekräftande" behandling. Så att deras yttre attribut iaf. stämmer någotlunda med deras inre neurologiska upplevelse av sig själva. Det minskar deras lidande avsevärt. Och det är ju lidandet man vill komma till bukt med.
Nej det finns det inte. De är knappast medvetna om sådant som kön.
Detta bevisar ju hur jävla sjuka ni är.
Citera
2023-05-13, 15:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jo, det har jag. Jag läser den ofta. Om jag vill ha en snabb, lättillgänglig och lättläst överblick över någon åkomma. Kolla källan du igen.
"Jag läser den ofta", varför läser du en text av "Docent Stefan Arver, ANOVA - Andrologi-Sexualmedicin-Transmedicin" ofta?

Nej, det finns inget feronomtest. Du kan inte länka till något.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-13 kl. 15:44.
Citera
2023-05-13, 15:40
Medlem
Citat:
Nej. Fel. Läs på lite mer.

En del transsexuella behåller rentav kuken. Men vill ha ansikten som kvinna/bröst. för att deras yttre attribut ska stämma överens med deras inre neurologiska bild av sig själva. Men de vill ha kvar kuken. Och då ska de givetvis ha den kvar.

Men OM den ”byggs om” till kvinnliga könsdelar istället, har man då ett förstört sexliv för all framtid?

Många kvinnor har känsliga bröst. Det är erogena zoner som skärs bort för att de ska kunna föreställa män.

Och män med påsatta kvinnobröst - har de kvar någon känsel i bröstvårtorna?
Citera
2023-05-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Det är en extremt liten grupp som föds med ”oklar” könstillhörighet.
Runt 10 barn om året i sverige.
Sveriges Radio har gjort en rysligt bra dokumentär om fenomenet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/549799

Något för sexualdårarna i RFSL att lyssna på och lära av.
Citera
2023-05-13, 15:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
-
Citera
2023-05-13, 15:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
-
Citera
2023-05-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Berätta hur du vet detta. Du är kanske professor på något stort sjukhus?

Eller så är det Mr Google som uttalar sig igen.

Jag fattar inte ens att du skriver i den här tråden. Uppenbarligen måste du tycka att mannen i TS är en idiot, som inte kan bestämma sig. Han har ju fått en form av fosterskada som gett honom en kvinnohjärna och ska inte vela hit och dit.

Jag har kunskap i ämnet. Mer än så vill jag givetvis inte skriva på ett anonymt forum.

Mia velar inte hit och dit. Mia verkar vara helt trygg med att vara en transkvinna.

De som velar hit och dit är givetvis inte transsexuella. Deras könsdysfori har andra orsaker.
Citera
2023-05-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Runt 10 barn om året i sverige.
Sveriges Radio har gjort en rysligt bra dokumentär om fenomenet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/549799

Något för sexualdårarna i RFSL att lyssna på och lära av.

Tack för länken!

Ja, vad konstigt det är med RFSL!!
Citera
2023-05-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det finns det inte. De är knappast medvetna om sådant som kön.
Detta bevisar ju hur jävla sjuka ni är.

Nej, kanske inte en 2-åring, det var överdrivet av mig. Men vid 3 år börjar de kunna skilja ut om folk är "hon" eller "han".

"Barnets utveckling 3-4 år
Testar olika könsroller
Barn förstår nu oftast om hen är en pojke eller flicka, och vilka i omgivningen som är pojkar eller flickor. Barnet kan leka med egenskaper de kopplar till kön. Det kan de göra genom att överdriva egenskaper, till exempel enbart vilja klä sig i rosa prinsessklänningar, eller genom att pröva att vara det motsatta könet."
Källa: 1177.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in