2023-05-11, 18:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför skall ryssland anfalla?
Ryssland lämnar väl inte sina försvarslinjer som är uppbyggda för att mala ner UAF bit för bit.

För att de fortfarande visar kartor på rysk TV att Zaphoritsa tillhör Ryssland samt att ryska politiker som Medvedev snackar om att inta Berlin och Paris utöver att tortera Macron.
Citera
2023-05-11, 18:31
Medlem
Synd att de stora offensiverna dröjer men jag förstår Ukraina. Det är mycket att organisera och många vapensystem.

Logistiken skall fungera och sedan får man ett enormt problem att ta hand om alla krigsfångar som måste behandlas väl om dom ger upp, fast dom är bögar. Dom skall ha tre mål per dag och på lördagarna godis och cigaretter.

Någon har sagt att Ukraina fått 98% av vad som är bestämt men jag tror inte på detta. Inte ens CV-90 är i bruk ännu men däremot Bradley.

Jag tror inte den ryska positionen i kriget blir mycket bättre att offensiven dröjer några veckor till, det kan till och med minska stridslusten hos bögarna som nog är mycket trötta och inte fattar vad dom strider för.
Vi får hoppas detta löser sig.
Citera
2023-05-11, 18:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Där finns ingen David vs. Goliat i detta. Det är nästlat.

ukrainas militär vs. Rysslands militär. Ryssland är Goliat.
Team Ukraina vs. Team Ryssland. Ryssland är David.
Team Pax Americana vs. Team Multipolaritet. Väst är David.

Det skadar mer än det nyttar att tänka efter denna "goda mot de onda"-modell.
”Det är nästlat”?

En omskrivning för ”det är komplicerat”.

Och i detta sammanhang ”så komplicerat att jag inte förstår det själv”. Eller? Eller du har t.o.m. glömt varför du hamnade på en viss sida men håller fast av ren princip?

Eller kanske ”jag säger att det är komplicerat men för mig är det glasklart, Ryssland har all rätt i världen att invadera en liten granne”

Jag vet att du är smart och verbal. Så det sista passar nog bäst på dig.

Men varför? Du säger att du inte är ryss eller pro-Ryssland. Är du bara någon som vill gå emot alla andra? Jag är en sån själv som kan anta ståndpunkter bara för att få konflikt och argumentation. Särskilt när alla andra är överens och berömmer sig för sin konsensus. Fast mina insatser av sådan karaktär brukar jag ge upp ganska snabbt. Men jag gillar att röra runt när allt är för bekvämt.
Citera
2023-05-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Explosion i Simferopol nere på Krym nu. Ni kan kanske gissa hur snacket i kommentarerna går haha?

https://t.me/Donbas_Operativniy/38572

Det ser ut som en kraftig explosion. Kanske får vi fler detaljer senare. Bra att du informerar.
Citera
2023-05-11, 18:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Menar du polska Mig-29? Rapporteras nu att Polen har gett UAF 14 Mig-29, och 14 till är på gång.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1656686243894231040
Slovakien har också nyligen gett 13st Mig29 åt Ukraina. Gissar att dom är NATO-anpassade för att skjuta västerländska missiler. Polen hade väl 28st totalt men alla är inte i skick och vissa har plundrats för reservdelar. Sammanlagt borde Ukraina få ca 35st Mig plan av vilka minst 27 borde vara på plats ren.
Citera
2023-05-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ryssland lämnar väl inte sina försvarslinjer som är uppbyggda för att mala ner UAF bit för bit.

Sitter man i försvarsställning blir man sitting Ducks istället för Sitting Bull!!

Man har ju annekterat 4 oblast och är inte framme vid gränserna mot Ukraina. Det strider mot all förnuft att inte försöka erövra det man har annekterat.

Världshistoriens mest konstiga annekteringar.
Citera
2023-05-11, 18:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bara ad hominem.
Självklart vill jag veta nåt om en person som inte är ryss och inte pro-ryss. Men ändå hårdnackat står upp för Ryssland.

Du ger inget. Du hamrar på som en ett-åring på sina burkar.

Men varför?

Nämn dina skäl och du blir begriplig.
Citera
2023-05-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Danilov påstår att väst pressar ukraina att förhandla på rysslands villkor bakom scenerna.

https://www.bitchute.com/video/CzeAcBXP2wR2/

Väldigt märkligt att USA då häromdagen tillkännagav sitt näst största vapenpaket sen krigets start till Ukraina. 13 miljarder SEK.

Man måste älska när er dumhet lyser igenom så tydligt.
Citera
2023-05-11, 18:47
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Varför försökte de då med sin offensiv mot Vuhledar?

Där blev de ju fullständigt krossade och blev av med allt sitt pansar.
Citera
2023-05-11, 18:47
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, vad ska de göra nästa gång? Starta krig och kidnappa ukrainska barn? Lämna bakbundna lik efter civila i massgravar? Terrorbomba civilbefolkningen?

Citat:
Jo det har de väl men inte så många och inga från väst. Då måste de fixa så att de kan hänga på SS på sina gamla sovjetiska plan. Jäkla meck ju bara för att avfyra en missil. Men så får det väl bli då ja.

Jag tror knappast UK skickar missiler, dessutom går ut med det offentligt, om de skulle vara obrukbara UAF. Det är inte ryssar vi snackar om, för de kunde mycket väl göra något så dumt i sin fullständiga inkompetens.

Jag tror dessutom att om det börjar regna ner missiler lite här och där långt bakom ryska fronten kommer nog många i de bakre leden få eld i sina bögrövar och leta snabbaste flyktväg
Citera
2023-05-11, 18:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
🤡
Jösses, du har väl inte öppnat nån av Arnstads eller Akademikerfyllos länkar
Citera
2023-05-11, 18:50
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Här kommer en lista på folk som det är lärorikt att lyssna på, alla med bakgrund inom militär eller underrättelseverksamhet i USA. Och ingen av dem knutna till dagens politiska styre.

Larry Johnson
Douglas Macgregor
Tony Shaffer
Brian Berletic

Nej.

” Larry Johnson, Douglas Macgregor, Tony Shaffer, and Brian Berletic are all individuals who have been publicly identified as having expressed views that are considered pro-Russian or sympathetic to Russian interests.

Larry Johnson is a former CIA analyst who has been accused of promoting Russian propaganda on social media. Douglas Macgregor is a retired US Army colonel who has advocated for closer ties between Russia and the United States. Tony Shaffer is a former intelligence officer who has been accused of promoting pro-Russian views. Brian Berletic is a writer and commentator who has expressed pro-Russian views on various geopolitical issues”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in