2023-05-11, 17:18
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Storm Shadow skänks med villkoret att de inte används utanför Ukrainas (gamla) gränser enligt CNN. Kertjbron borde rimligen ligga delvis på ryskt territorium enligt förkrigsgränserna. Jag tvivlar under alla omständigheter på att AFU vågar förstöra bron igen med tanke på konsekvenserna förra gången. Vedergällningen lär nog inte direkt bli mildare nästa gång...

Hursomhelst får man verkligen intrycket att britternas högsta dröm är att förvandla sitt land till ett radioaktivt Nordsjö-rev. Nån som vet om Riksha Sumak eller Tampongkungen Charlie åkt med Lolita Jet till Epsteins barnkn*llarö? Det skulle kanske kunna förklara den brittiska hållningen?

Med gamla gränser menas gränser som gällde från 1990 efter Östblockets fall
Citera
2023-05-11, 17:20
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja civila ryssar som fortfarande befinner sig på Krim måste ju vara självmordsbenägna?

Vilken kalabalik det lär bli där då bron fimpas!

ja alla som bor där. Nu vet man ju inte hur många som har evakuerat redan.
Citera
2023-05-11, 17:21
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är det nåt du bara luftar efter att behövt ta del av mindre trevliga siffror och nu försöker du vända detta till något positivt som nån spinndoktor?

Eller är du seriös? I så fall är dödssiffran för Ryssland bara positivt. Ju fler som dör dessto mer sparar Ryssland på fångvård.

Men oavsett din moral så lägger Ryssland ut häpnadsveckande lite på ”vård” och ”rehabilitering”. Inte oväntat med tanke på hur Ryssland behandlar t.o.m. sina egna soldater.

https://www.europaportalen.se/content/europaradet-sverige-har-hogst-kostnad-fangslade

Enligt denna källa kostar svenska fångar 3360 kr per dag jämfört med Rysslands 24 kr.

Om vi bortser från vilket u-land Ryssland är så blir det svårt att argumentera för att det är lönsamt att ryska fångar dör p.g.a. kostnaden för fång”vården”.

Dina 300000 kr per fånge per år är i själva verket knappt 9000 kr.

Det var för att visa i vilket intervall det kan ligga att skicka fångar som stridande. Jag angav intervallet 0.2-1.5%. Den eventuella samhällsvinsten ligger inte i slopad fångvård, den ligger framför allt i vad fångarna inte gör när de kommer ut. Dvs sabbar resten av samhället. Det är hursomhelst en detalj i detta krig, inget jag orkar diskutera.
Citera
2023-05-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Då är det en tidsfråga innan USA skickar Tomahawks för Storm Shadow är inget annat än brittisk Tomahawk. Når Sevastopol och Krim från Ukrainas territorium

Det är bättre om man döper om dem I UK först och skickar dem efter det . Men visst är det som du säger. Det är dags att ge svar på tal nu. Även om den stackars ryssen inte själv förstår eftersom att DET är hindrat från internationella betingelser på grund utav både genetiskt tonala begränsningar såsom alfabetiska misslyckanden. Tänk vad enkelt det hade varit om stackarna förstod att ryska inte är ett världsspråk. Då hade de inte ens behövt bry sig om att annektera andra utan istället smält samman med dem och lärt sig något på köpet.

Till och med Litauen skulle kunna lära hundjäveln lite hyfs och civiliserat beteende. Som en mästare till och med. En mästare som inte för särskilt länge sedan var förslavad och förstörd utav den ryska nomenklaturan och dess inavlade oförstånd
Citera
2023-05-11, 17:25
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja civila ryssar som fortfarande befinner sig på Krim måste ju vara självmordsbenägna?

Vilken kalabalik det lär bli där då bron fimpas!

Hade varit fräckt om Ukraina går ut och uppmanar civila ryzzar att lämna Krim då Kertjbron kommer att förstöras inom en vecka...

Panik i kubik antar jag?
Citera
2023-05-11, 17:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Men hur ska UAF kunna avfyra SS? Den går ju bara att montera på stridsflyg enligt Wikipedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Storm_Shadow
Citera
2023-05-11, 17:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men hur ska UAF kunna avfyra SS? Den går ju bara att montera på stridsflyg enligt Wikipedia.

Menar du att Ukraina inte har stridsflyg eller?
Citera
2023-05-11, 17:29
Medlem
Citat:

Dessa är redan implementerade i ett tjog SU 29'or. (upphängningen och RAD)
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-05-11 kl. 17:34.
Citera
2023-05-11, 17:31
Medlem
Citat:

Ordnades redan i oktober. Även samma upphängning är implementerad på ett antal äldre SU-24'or som gavs från Bulgarien
Citera
2023-05-11, 17:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Jag har annat ursprung och är inte pro-ryss. Livet är inte svart och vitt men ni blir lika hjärntvättade som många ryssar blir av sin propagandamaskin
Om du varken är ryss eller ”pro-ryss” hur kommer sig det då att du försvarar för Ryssland här?

Det är David mot Goliat. Och alla rättskaffens män håller på David om inget annat skäl finns. Och jag kan inte se att Ryssland har någon ”sak” mot Ukraina. Men du håller på Goliat ändå.

Vad får dig att ta samma sida som Ryssland istället för Ukraina?

Jag är nyfiken bara. Om du öppnar dig så lyssnar jag. Och jag kommer inte försöka klämma dit dig oavsett den anledning du kommer med. Jag är bara väldigt nyfiken. Jag vill förstå och lära mig.

Svara med PM om du vill det hellre. Jag kommer inte dela ditt svar på något sätt.

För mig är detta en gåta och man vill ha svar på gåtor.
Citera
2023-05-11, 17:34
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
ja alla som bor där. Nu vet man ju inte hur många som har evakuerat redan.
Ja de ryssar som styr Krim skickade ju iväg sina familjer redan i höstas och några turister har väl inte vågat sig dit sen flygbasen i Saki bombades.

Det lär nog inte vara så många förutom militärer kvar….
Citera
2023-05-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Haha, ja vi har ju hört de där hoten om armageddon 3 tusen ggr vid det här laget

Sanningen är att Putins kärnvapen är enligt expertisen i så dåligt skick på grund av plundrarbaronernas framfart att de mest troligt inte fungerar alternativt smäller av på avfyrningsrampen.

Putins bögkluster till ubåtar likaså, minst hälften är icke sjövärdiga

Ergo - krimbron ryker snart, slava ukraini!!

Putins babbel om kärnvapen är oerhört patetiskt.
För det första är det helt stört. Psykiskt stört.
För det andra har han inte ens de vapen han babblar om.
Skulle Ryssland ha tusentals fungerande nukes och ett fungerande missilörsvar?
Tillåt mig asgarva.
Pengarna som skulle gått till kärnvapen har såklart gått ner i privata fickor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in