2023-05-11, 00:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Väktarna de skickar kommer att släcka en liten brand och kommer att få dit hjälp fortare än du. Inte särskilt svårt att förstå.
Jag får larmet lika snabbt som ett eventuellt larmbolag. Jag ringer brandkåren. Hur mycket i tid kan det skilja? Tio sekunder?
Citera
2023-05-11, 00:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det får väl den polis jag kontaktar också göra, eller vad menar du?

Jag förstår absolut vitsen med larm som är kopplat till en larmcentral, men jag skulle aldrig betala flera tusenlappar per år för det.

Jo men polisen är sist på plats. Du förstår väl att det kan ta timmar innan polisen kan vara på plats?

Du har uppenbart inget värt att skydda.
Citera
2023-05-11, 00:19
Medlem
Citat:
Eh, ja, det är så det fungerar. Tror du att Verisure skickar ut sin kundservice?

Vem har lurat i dig att det funkar så? Det kostar pengar för dem så de skickar inte ut någon alls.
Citera
2023-05-11, 00:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag får larmet lika snabbt som ett eventuellt larmbolag. Jag ringer brandkåren. Hur mycket i tid kan det skilja? Tio sekunder?

Så du har brandkåren på speed dial. Det var oväntat. Jag kan inte ens numret till min närmsta brandkår. Men när de sen kommer efter 30-45 min så har du inget hus kvar.
Citera
2023-05-11, 00:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jo men polisen är sist på plats. Du förstår väl att det kan ta timmar innan polisen kan vara på plats?

Du har uppenbart inget värt att skydda.
Näe, jag har faktiskt inte speciellt mycket av värde hemma.

Att det skulle ta timmar om jag larmar om ett pågående inbrott tror jag inte det minsta på.
Citera
2023-05-11, 00:23
Medlem
Citat:
Så du har brandkåren på speed dial. Det var oväntat. Jag kan inte ens numret till min närmsta brandkår. Men när de sen kommer efter 30-45 min så har du inget hus kvar.

112
Citera
2023-05-11, 00:23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
112 fungerar riktigt bra. Ännu bättre är SOS app. Något vi måste ha installerade på våra arbetsmobiler, och som jag även installerat på mig.

Den ser var du är, inte var det brinner, men det går enkelt att förklara om du kan din hemadress.
Citera
2023-05-11, 00:25
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Vem har lurat i dig att det funkar så? Det kostar pengar för dem så de skickar inte ut någon alls.

Har råkat ut två gånger för när vi bodde i lägenhet för ett antal år sedan att larmet gick (en gång så passade vi pappas hund i en vecka, och lämnat i lägenhet för en stund, och en annan gång så hade en hatt/klädhylla rasat ner) utan att vi kunde svara. Väktare skickades ut rätt omgående i bägge fallen.
Citera
2023-05-11, 00:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ännu bättre är SOS app. Något vi måste ha installerade på våra arbetsmobiler, och som jag även installerat på mig.

Vilken typ av jobb eller arbetsgivare kräver det?

Låter lite märkligt i mina öron, men vad vet jag.
Citera
2023-05-11, 00:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Antar att du aldrig haft ett larm och inte vet hur det fungerar. Men läs här

https://www.verisure.se/landingpages-blocks/sem/verisure

- inbrottsskydd och brandskydd.
- Snabbt rätt åtgärd vid inbrott, brand, olyckor och vattenskador
- Fria väktarutryckningar
Citera
2023-05-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Har råkat ut två gånger för när vi bodde i lägenhet för ett antal år sedan att larmet gick (en gång så passade vi pappas hund i en vecka, och lämnat i lägenhet för en stund, och en annan gång så hade en hatt/klädhylla rasat ner) utan att vi kunde svara. Väktare skickades ut rätt omgående i bägge fallen.

Finns otaliga rapporter om att de inte har skickat ut någon också samt att de inte gör något om tjuven är kvar.
Citera
2023-05-11, 00:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Näe, jag har faktiskt inte speciellt mycket av värde hemma.

Att det skulle ta timmar om jag larmar om ett pågående inbrott tror jag inte det minsta på.

Haha du tror alltså att den svenska polisen inte har fullt upp? Tänker att de glider fram på 10 minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in