2023-05-10, 19:56
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag frågade inte dig. Men du kan få förklara varför du tycker det är dåligt att jämföra Ryssland med Europa. Samt hitta bättre data, i konstruktiv anda, för ett land som du tycker det är bättre att jämföra med.

Aspberger symptom kan vi bortse ifrån, så frågar igen. Varför jämför du Europa med ett land?

Tycker du det är en rättvis jämförelse? Kan du inte jämföra Norge med Ryssland som ett exempel? Eller Ungern och Ryssland?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Som sagt Ryssland blev blåst på konfekten precis när dom börjat gotta sig.
Citat:
Ukraina: Fienden i Bachmut har tryckts tillbaka
Ukraina hävdar framgångar i Bachmut, rapporterar Reuters. Markstyrkornas general Oleksandr Syrskyj skriver att man tryckt tillbaka Ryssland omkring två kilometer i vissa delar av staden.

”Vid vissa delar av fronten kunde fienden inte stå emot försvarets anfall”, skriver han på Telegram.

New York Times skriver att Ukraina har lyckats trycka tillbaka motståndarna i de södra delarna av staden och att Ryssland har tvingats tillbaka till ett strategiskt viktigt brohuvud.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Senast redigerad av Taggad 2023-05-10 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Logistik. Den amerikanska logistiken är helt sanslös när det gäller deras Abrahams. Besättningen är det minsta problemet. Det är allt runt omkring som är huvudverket. Det vore bättre om vi kunde ge dem fler leoparder i stället.

Logistiken är inte ett problem för amerikanska armen men för alla andra. Jag misstänker att de har redan ukrainare i USA som tränar på Abrahams eller så gör de något NATO-land i Europa.

Är det något jänkarna är överjäkligt duktiga på är det logistik. Dom kan få 80 Abrams vartsomhelst på jordklotet inom några dagar, förutom till Ukraina där det tydligen tar ett år.
Citera
2023-05-10, 19:57
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Läste nyss en flash om att av-russifieringen fortsätter i ett rasande tempo. Polen har beslutat att inte längre kalla Kaliningrad för Kaliningrad. Polackerna återger staden sitt gamla polska namn Królewiec.

Królewiec var det polska namnet på staden när den hette Königsberg och betyder ungefär samma sak som det tyska namnet: Kungsberg.

Det är inte bara takten i av-russifieringen som går i ett rasande tempo. Även ryssarna är rasande.
"– Det är inte ens russofobi längre, det närmar sig galenskap i Polen. Det här gör dem inget gott, och det är inte bara ovänligt, det är rent fientligt, säger Kremls talesperson Dmitrij Peskov enligt TT."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1117221
Mycket bra gjort av polackerna. Fler länder bör ta efter.

Det ska kosta att invadera ett suveränt grannland och mörda och våldta kvinnor och barn.
Citera
2023-05-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det verkar vara lätt att välta en stridsvagn, förutsatt att man är ryss.

Ryktet säger att den stackars ensamma T-34:an från paraden hörde att den skulle skickas till Ukraina och valde att spela död.

Smart drag.

Helt underbart ju!

Postade detta inlägg igår, såg bara transporten av de 2st T-34 och var lite förvånad över att det bara var en som medverkade i paraden.

Tack för länk till förklaringen, varför blir jag inte förvånad? Ryssen klarar inte ens av att säkra en enskild lättvikts-tank, modell T-34!!
Har ryssland brist på vantskruv eller vett nog att använda sig av dom? 🤷‍♂️

Inlägget här: https://www.flashback.org/sp84405064
Citera
2023-05-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja det där är riktigt efterblivet. Men fair enough, där finns väl egentligen ingen idag som är tränad på att köra T-34.

Tar väl bara 1 dag att lära sig köra och tanka den sa du nyss? Är det den raka linjen över röda torget som är särdeles svår att öva in eller vad handlar misslyckandet om?

En del ryssar verkar oroa sig för om detta är något som genomsyrar, inte bara militärmakten, utan hela det ryska samhället.
Citera
2023-05-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ena stunden låter du sympatisk mot ryssland, nästa vill du bomba dom....

När var jag sympatisk med Ryssland? Människorna som bor i Ryssland känner jag viss sympati med…men jag börjar tappa hoppet för dem också. De verkar helt hjärntvättade.
Citera
2023-05-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Är det något jänkarna är överjäkligt duktiga på är det logistik. Dom kan få 80 Abrams vartsomhelst på jordklotet inom några dagar, förutom till Ukraina där det tydligen tar ett år.

Det stämmer men sen måste Ukrainarna veta hur man sköter om dem. Det behövs en helt ny organisation. Så det tar tid. Ukrainarna måste också lära sig logistiken.Jag förstår varför man inte vill skicka II utan den äldre versionen.

Jag tycker faktiskt det är ganska smart att inte blanda in Abrahams till denna offensiv. Ukrainarna lär behöva nya stridsvagnar efter vår/sommar offensiven. Då passar det bra att komma med nya vagnar.
Citera
2023-05-10, 20:10
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Det stämmer men sen måste Ukrainarna veta hur man sköter om dem. Det behövs en helt ny organisation. Så det tar tid. Ukrainarna måste också lära sig logistiken.Jag förstår varför man inte vill skicka II utan den äldre versionen.

Jag tycker faktiskt det är ganska smart att inte blanda in Abrahams till denna offensiv. Ukrainarna lär behöva nya stridsvagnar efter vår/sommar offensiven. Då passar det bra att komma med nya vagnar.

Det heter Abrams.

Kunde inte låta bli.
Citera
2023-05-10, 20:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Läste nyss en flash om att av-russifieringen fortsätter i ett rasande tempo. Polen har beslutat att inte längre kalla Kaliningrad för Kaliningrad. Polackerna återger staden sitt gamla polska namn Królewiec.

Królewiec var det polska namnet på staden när den hette Königsberg och betyder ungefär samma sak som det tyska namnet: Kungsberg.

Det är inte bara takten i av-russifieringen som går i ett rasande tempo. Även ryssarna är rasande.
"– Det är inte ens russofobi längre, det närmar sig galenskap i Polen. Det här gör dem inget gott, och det är inte bara ovänligt, det är rent fientligt, säger Kremls talesperson Dmitrij Peskov enligt TT."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1117221

Królewiec kan alldeles korrekt översättas till det svenska Kungsbacka. Bra namn.
Citera
2023-05-10, 20:16
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Hela Kaliningradregionen inklusive Königsberg ska givetvis återgå till Tyskland och Europa igen och återfå namnet Ostpreussen. Det är inte för mycket begärt att ryssasen får avträda stora landområden efter kriget de startade. Först ska dock kommunisteliten i Kreml utlämnas till krigsförbrytarrättegångar. Ryssjävlarna ska få betala ett så jävla högt pris för det de gjort att de håller sig på mattan i några hundra år framåt.
Citera
2023-05-10, 20:18
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:

Tror du Ukraina tycker likadant?
Kämpa på nu Ukraina så får ni vapen efter offensiven!
Det blir för mycket information och för mycket att sköta om för er annars.

Nej, sanningen är att dom bara får vapen i den mängd att inte kriget eskalerar åt något håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in