Citat:
Ursprungligen postat av
Rannsakaren
Detta att minderåriga tjejer omöjligt kan ha ett erotiskt intresse av vuxna män är bara en fix idé från din sida. Din argumentation är ett uttryck för klassisk viktoriansk moralpanik och väger inte tyngre än frigolit. Vad du måste lära dig är att människor är olika. Det gäller även barn och ungdomar.
Jag har aldrig sagt att minderåriga "omöjligen" kan ha ett erotiskt intresse av vuxna män, jag har däremot sagt att många kriterier ska uppfyllas i de undantagsfall som de faktiskt har ett sådant intresse, om de överhuvudtaget ska ha något intresse för den personen.
Sedan kan man inte sitta och spekulera på ren individnivå, vi får faktiskt se på frågan från ett flockperspektiv. Och faktum är att extremt få minderåriga tjejer bryr sig om Stefan, 45 år, oavsett hur "attraktiv" och stilig han anser sig vara för sin ålder. Som grupp har de inget som helst intresse av honom, eftersom även en 16, 17, 18 eller 20-åring är tillräckligt mogen och "cool" för dem i förhållande till deras egen ålder.
20-års åldern är definitivt tillräckligt för dem, vilket även det är olagligt förstås, men min poäng är att äldre män som bearbetar sin ålderskris och inbillar sig att så unga tjejer har något intresse för dem behöver en rejäl wake up call.
Att prata om småflickor i Sydamerika som groomats av sin farbror är liksom inte talande för tjejer.
Citat:
Du tycks också ha svårt med siffror. Du menar att en 17-åring tillhör kategorin "yngre tonårstjejer" till skillnad från en 14-åring, som tillhör kategorin "barn". Pedofiler går dock inte igång på 14-åringar.
Nej, men de är under 18 år. Rent juridiskt anses det vara minderårigt även i porrbranschen.
En 14-åring är ett barn, det har ingen som helst betydelse att även en 8-åring är ett barn. Märklig argumentation. Dessutom kan man alltid utgå från att män som specifikt vill ha minderåriga flickor i t.ex. 14-års åldern har en relativt liberal hållning till åldern, så även om hon är 13, 12... år osv så kan det gå an under vissa omständigheter. Dessa tendenser finns inte sällan där i skymundan.
Varför kan ni inte hålla er till 18-åringar? De är också väldigt unga och omogna, och även flickiga många av dem. Anledningen är såklart att den här sortens män utmanar sina egna gränser hela tiden och därför behöver de gå ner i åldrarna successivt, tills även 15 år är för gammalt.