Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-09, 15:36
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Trots många positiva kommentarer i tråden så har jag fortfarande svårt för Oskar. Visst, han är duktig på överlevnad och vildmarksliv, men han är fortfarande riktigt skum som person - Hans märkliga beteende kring Marcus och hur han ryggradslöst sålde ut honom till tjejpakten tidigt i tävlingen gör honom fortfarande till en väldigt osympatisk människa. Han påstår sig dessutom vara ”EXTREEEMT ÖDMJUK” men det är svårt att ta dessa ord seriöst när han konstant går runt i lägret och pratar om ditten och datten vad gäller överlevnad och vildmarksliv. Han är helt enkelt besatt av att visa sina skills och sådant beteende är inte ödmjukt någonstans. Att han är trevlig och snäll utåt sett har inget med saken att göra.

Tror inte Oscar gillar Marcus alls. Stackars Marcus försöker om och om igen att vara snäll mot alla och speciellt att närma sig Oscar (och hans två röster) men Oscar ger honom ingenting. Ville inte vara i par med honom.

För min del får gärna Marcus hanka sig fram ytterligare genom att vinna immunitet eller kanske genom att Elins immunitet även gäller honom. Jag tycker mycket om Marcus. Bara för sydpakten att ta Pernilla istället.

Oscar är också superbra.
2023-05-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Man borde göra ngt för att minska paktandet för att få bättre vinnare. Bra ide att ge dom 3 bästa i tävlingar immunitet för att få snabbare ut dom som inte presterar bra.

Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
Faktiskt en bra idé!

Jag tror de upplägget leder till mer intriget. Svårt att bli av med tupparna som hörs och skapar dålig stämning. Tävlar man i styrka ena tävlingen, nästa i klurighet, smidighet, statiskt, vildmarksskills, så får man ut en vinnare som jag tycker borde va värdig. Nån som är stark i dom olika grenarna, Nån som lyckas undvika att bli utröstad (nångång hamnar man väll på botten 3 i tävling) skapar säkert intriger om man är så jäkla bra i allt
Skippa gränslandet också.
2023-05-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Borde ju rimligen vara tänkt så att de går parvis in i örådet, med immunitet som täcker hela paret
Tyvärr tror jag det är tänkt att de blir upplåsta med varandra innan de röstar. Men egentligen så har de sagt att det ska hålla veckan ut, men tv4 är inte så duktiga på att vara tydliga utan ändrar reglerna i efterhand.
2023-05-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Tyvärr tror jag det är tänkt att de blir upplåsta med varandra innan de röstar. Men egentligen så har de sagt att det ska hålla veckan ut, men tv4 är inte så duktiga på att vara tydliga utan ändrar reglerna i efterhand.

Ja men de brukar ändra så att det gynnar de som ligger i underläge lite iaf, det kommer inte bli bra TV med 3 veckor av en pakt som sitter 100% säkert. Tex när det var i Norrland så var det ju den där kampsports nissen William som alla ville få ut, men han vann 100% av alla tävlingar så var immun hela tiden, då tyckte väl produktionen att det inte var ett legitimt sätt att vinna så då såg de till att skicka hem honom.
2023-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Ja men de brukar ändra så att det gynnar de som ligger i underläge lite iaf, det kommer inte bli bra TV med 3 veckor av en pakt som sitter 100% säkert. Tex när det var i Norrland så var det ju den där kampsports nissen William som alla ville få ut, men han vann 100% av alla tävlingar så var immun hela tiden, då tyckte väl produktionen att det inte var ett legitimt sätt att vinna så då såg de till att skicka hem honom.

De har låtit pakten hålla på sen vecka 2 och med tanke på att alla tjejer i tjejpakten har framställts som snälla så tror jag att någon av dem vinner (produktionen klipper bort material för att vi som tittare ska gilla vinnaren).

Bästa är om du har rätt och de låter Markus vara immun med Elin, sen att Dennis och Oskar vinner immunitet så blir det extremt spännande när tjejpakten får panik som suttit säkert hela tiden.
2023-05-09, 16:33
Medlem
Citat:
Kan hålla med lite, Oskar gjorde verkligen bort sig i början. Nu är han mer anonym och är duktig i lägret. Dock när Markus sa att han och Oskar skulle sitta ihop så borde ju Oskar sagt något? Oskar bara tittade ner i marken och skämdes, han känns som en osäker person. Samma sak med det han håller på med att han ska vara en tillgång för andra så de inte röstar ut honom, det är lite nedvärderande tankar han har om sig själv.

Om Oskar och Markus var ett par nu så hade de haft stort övertag i tävlingar och de är ju de största måltavlorna just nu i öråden så om de vill vara med varandra tycker jag dem ska få det, enda anledningen till att folk sa "nee inte oskar och markus i par" är ju för att de vill kunna rösta på någon av dem, så då borde Markus och Oskar vägrat vara med någon annan än varandra.
Oskar ville ju inte vara bojad med han för han vill inte umgås med Markus. Snarare pinsamt av Markus att föreslå det efter att Oskar avvisat han i början av Robinson

Oskar vet sina sociala begränsningar ha ha ha
2023-05-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Oskar ville ju inte vara bojad med han för han vill inte umgås med Markus. Snarare pinsamt av Markus att föreslå det efter att Oskar avvisat han i början av Robinson

Oskar vet sina sociala begränsningar ha ha ha
Att Oskar fortfarande ser Markus som en överlevnads-konkurrent är mera pinsamt.
2023-05-09, 16:47
Medlem
Citat:
Att Oskar fortfarande ser Markus som en överlevnads-konkurrent är mera pinsamt.
Det är Oskars enda konkurrensfördel...Markus är bättre på det sociala spelet vill inget annat än att han vinner. Tycker inte om dom andra.

Elin var också lite pinsam när hon var som en sprallig tonåring borde hon inte fattat att dom andra är trötta och inte vill inte ha in andra
2023-05-09, 17:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Borde ju rimligen vara tänkt så att de går parvis in i örådet, med immunitet som täcker hela paret

Ja, men vad vi tycker är rimligt är inte samma sak som vad produktionen tycker är rimligt. Hade Elins immunitet även täckt Marcus så hade Anders sagt det. Jag är övertygad om att produktionen inte vill förstöra för tjejpakten för mycket och därför kommer de nog slippa handbojorna lagom till örådet.
2023-05-09, 17:28
Medlem
mensverkets avatar
Den som vunnit mest tävlingar i finalen förtjänar att vinna.
Den som kan få upp eld! Har inte sett alla deltagare prova på flintstålet ens!
2023-05-09, 17:37
Medlem
Amanda är snygg.
2023-05-09, 17:43
Medlem
Bakarettans avatar
Suck.
Denna sk "tjejpakt".
Vilket skämt. Carro & co tror på fullaste allvar att en "tjej" ska ta hem hela skiten.
Det tror inte jag.
Jag tror att en mer värdig vinnare tar hem det.
Gör ens de små flickorna inkl. Chris & Sanna nåt i lägret överhuvudtaget? Kan inte påminna mig om att jag har sett det. Kan ju oxå vara att prod. avstår att visa upp detta i avsnitten. Klippt & skuret liksom😜
Radarparet Elin & Marcus tror jag är en bra combo.
Pernilla & Camilla är tillsammans oslagbara i hur man definitivt inte ska bete sig inför tv-publiken.
Dennis & Oscar kommer att krascha pga att Oscar har svårt för frispråkiga personer som Dennis.
Sanna & Sofie är typiska bimbos som snart kommer att bli utröstade.
Carro & Christoffer kommer att åka ut med huvudet före pga de tror att de spelar spelet smart. Vilket de inte gör.
På tal om Chris...jag har för mej att jag har sett honom i ett annat tv-sammanhang. Typ nåt dejtingprogram eller liknande. Nån annan som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in