2010-12-02, 17:41
Medlem
Jag har mestadels svarta kläder.
JÄMT när jag tvättar mina kläder i tvättmaskinen så blir dom vit luddiga.
Vad beror det på? Och vad kan jag göra?

Har provat att byta tvättmedel och minska ner på tvättmedlet.
Gör regelbundet rent luddfiltret.
Jag har egen tvättmaskin i lägenheten (den är säkert 10 år gammal om inte mer).
Har pratat med bovärden jag hyr av men han säger att det inte är något fel på tvättmaskinen, det finns inget i en tvättmaskin som kan ludda av sig.
Djur finns i hushållet men jag har provat att rolla vart enda jävlans klädesplagg INNAN jag stoppar dom i tvättmaskin men dom blir fortfarande luddiga.
Inte så skojigt att behöva gå igenom alla kläder med klädroller efter varje gång man tvättat.
Tidskrävande också.
Kläderna går inte att använd i det skick dom är i när dom kommer ut från tvättmaskinen.

Någon mer som råkat ut för detta? Och VAD ska man göra?
Citera
2023-05-08, 02:25
Medlem
zombie-nations avatar
Hjälp!

Jag har vissa kläder som klarar tvätt och användning bra, men vissa är katthårs- och ludduppsugare. De flesta är ganska billiga. Men olika, för jag köpte ett tvåpack tröjor, den ena suger inte ludd och den andra gör det. Det verkar inte vara att de är identiska.

Det går bort lite i tumlaren, men kommer tillbaka direkt. Och helst tumlar jag inte tröjor.

Har några riktigt snygga tröjor men de är oanvändbara. Jag brukar sova i dem och tvätta dem igen för tänker att blir de lite slitna kanske de luddsuger mindre. Men har inte orkat slita ner någon av dem.

Om jag kör dem i 95 grader kommer det slita på dem så att de slutar? Eller kanske på 60 tillsammans med något hårt?

Det spelar ingen roll om jag har sköljmedel.

Varför beter sig inte alla mina tröjor likadant? Har både bomull och mix.

Finns det någon kemikalie man kan doppa dem i?
Citera
2023-05-09, 07:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hjälp!

Jag har vissa kläder som klarar tvätt och användning bra, men vissa är katthårs- och ludduppsugare. De flesta är ganska billiga. Men olika, för jag köpte ett tvåpack tröjor, den ena suger inte ludd och den andra gör det. Det verkar inte vara att de är identiska.

Det går bort lite i tumlaren, men kommer tillbaka direkt. Och helst tumlar jag inte tröjor.

Har några riktigt snygga tröjor men de är oanvändbara. Jag brukar sova i dem och tvätta dem igen för tänker att blir de lite slitna kanske de luddsuger mindre. Men har inte orkat slita ner någon av dem.

Om jag kör dem i 95 grader kommer det slita på dem så att de slutar? Eller kanske på 60 tillsammans med något hårt?

Det spelar ingen roll om jag har sköljmedel.

Varför beter sig inte alla mina tröjor likadant? Har både bomull och mix.

Finns det någon kemikalie man kan doppa dem i?

Chattbotten föreslog att använda höga temperaturer så jag ska koka tröjan, återkommer.
Citera
2023-05-09, 07:05
Medlem
Vad är kläderna i för kvalitet?
Citera
2023-05-09, 07:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vad är kläderna i för kvalitet?

Det är lite tjockare t-shirttyg och materialet är bomullsmix, vissa med väldigt mycket bomull och vissa med nästan ner till hälften. De är väldigt mjuka. Det är billiga kläder men jag har köpt andra billiga kläder med samma sammansättning och de är jättebra.

Ska köpa mer bomull i framtiden.
Citera
2023-05-09, 11:44
Medlem
zombie-nations avatar
Den kokta tröjan är ännu mer luddig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem