2023-05-08, 18:26
Medlem
CR är definitivt 'född med silversked i mun' och har aldrig behövt oroa sig för pengar. 💰
Citera
2023-05-08, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dju
Såg honom kolla på klockor hos Jacob and CO (svindyrt märke) på nåt youtube-klipp för flera månader sen, visste inte vem han var men dök upp som alternativ då jag är intresserad av klockor. Han bad om att få betala med Bitcoin. Reagerade på att han var svensk och tänkte lite på att han aldrig köpte nån klocka i det klippet och är ju inte helt ovanligt numera med såna som går in och filmar i lyxbutiker och låtsas att de ska köpa grejer men inte gör det. Ingen aning om det är så i det här fallet men tyvärr rätt vanlig grej.

Han visar upp klockan i SVT-reportaget: Kryptokungen - jakten på det digitala guldet.

Kostade tydligen 1 miljon dollar. Grymt ful klocka är det i alla fall, ser ut som en leksaksklocka kombinerad med en snöglob. Dessa nyrika influencers eller vad man ska kalla dem har ofta dålig smak. Skorna han visar upp är ett annat exempel.
Citera
2023-05-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
Ja SVT har ju gått på hans uttalanden om hur han gick från kassörska på ICA till bitcoin miljardär på 3år.

Det har inte rapporterats om hur Carls mamma Christina är en framgångsrik advokat som bor i en villa i 40-miljons klassen. Har läst att pappan äger flera stora bolag bl.a ICA affärer i Sverige och att Carl verkligen inte kom från ”ingenting”.

Han har en youtube ”Themoon” där han diskuterar och promotar olika kryptovalutor.

Det är uppenbart att Carl, som säkert har mycket pengar, försöker ge sken av att vara rikare än han faktiskt är. Med diverse hyrbilar och hotell som han visar upp i videos.

Han har ett bolag registrerat i Sverige, men är nu enligt honom själv bosatt i Dubai. Styrelsen på företaget i Sverige består av Carl själv och sin mamma.

Hans mamma finns förövrigt på Lexbase. Nån som vill bidra med att kolla upp ev dom?

Nån på Flashback måste ju veta mer/gick i skolan med honom etc

Fyll på!
Jag är vanligtvis inte den som hatar på andras framgångar men Carl the "moonboy" är endast en "crypto influencer". Dom tjänar cash genom att promota kryptovalutor samt när folk signar upp på kryptobörser via deras reff links. Han ger skenet om att han är en bra trader men det är han inte, han blir utskrattad av riktiga traders och hans calls brukar vara en bra counter trade signal. Riktiga traders skrattar åt honom.

Har varit inom krypto sen 2017 och moonboys som Carl tycker jag och är en parasit. Nu är det så att parasiter gör bra deg och det är en sorglig situation. Det är vad det är..
Citera
2023-05-08, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JerryReed
Tragiskt när man tvingas fly till mellanöstern, för att Swedistan blivit för otryggt...
Troligen då snarare skattemyndigheterna han är rädd för. Dubai är bra tillflykt för halvkriminella.
Citera
2023-05-08, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carpediemsi
Jag är vanligtvis inte den som hatar på andras framgångar men Carl the "moonboy" är endast en "crypto influencer". Dom tjänar cash genom att promota kryptovalutor samt när folk signar upp på kryptobörser via deras reff links. Han ger skenet om att han är en bra trader men det är han inte, han blir utskrattad av riktiga traders och hans calls brukar vara en bra counter trade signal. Riktiga traders skrattar åt honom.

Har varit inom krypto sen 2017 och moonboys som Carl tycker jag och är en parasit. Nu är det så att parasiter gör bra deg och det är en sorglig situation. Det är vad det är..

Det är väl rätt tydligt att han är någon slags promoter när han i ett klipp säger "gå in i krypto till vilket pris som helst". Låter ju en aning desperat och inte som en speciellt djup analys.
Citera
2023-05-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Han visar upp klockan i SVT-reportaget: Kryptokungen - jakten på det digitala guldet.

Kostade tydligen 1 miljon dollar. Grymt ful klocka är det i alla fall, ser ut som en leksaksklocka kombinerad med en snöglob. Dessa nyrika influencers eller vad man ska kalla dem har ofta dålig smak. Skorna han visar upp är ett annat exempel.

Jag skrattade rätt ut när jag såg klockan och dojjorna.

För övrigt en värdelös serie av mega brain Norén.
Citera
2023-05-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Miljardär påstår väl ingen att han är?

Tvivlar på att han faktiskt är jätterik. Förmodligen schyst inkomst i form av affiliate-marketing och att sälja diverse kurser etc så som många MLM-skojare gör. Tycker det är rätt tydligt utifrån hans sociala medier.
Okej jag tar tillbaka det här inlägget.

Grävde fram hans nft-plånbok och han köpte definitivt en cryptopunk för $1miljon för två år sedan plus har en BAYC och har inte panik-sålt någon av dom sedan dess. Så att väldigt gott om pengar har han definitivt. Dollarmiljardär känns som ett jäkla överdrivet påstående dock. Och lite töntigt med ica-storyn när hans mamma bor i en villa värd 38 miljoner kronor men
Citera
2023-05-08, 19:54
Avstängd
Citat:

Money can't buy class
Citera
2023-05-08, 20:07
Medlem
Alla som köpte bitcoin blev ju rika. Fasen största missen vi gjort. Här sitter vi på FB. Fan värre än Ica? 😂
Citera
2023-05-08, 20:54
Medlem
Citat:
Han påstår ju i SVT-reportaget att han kan förlora/tjäna hundratals miljoner på några dagar. Då är man väl ändå rätt rik? Sen om det stämmer vettifan.

Det roliga är att han ser ut som jag föreställer mig att en typisk incel på Flashback ser ut. För hans skull hoppas jag att han faktiskt har cash, för annars kommer han inte i närheten av en tjej.

Tjejer? Vet inte vem det är men han ser megabög ut och går dessutom runt i bögiga italienska kläder, nejdu vill nog allt att någon tjej som faktiskt varit med honom i sängen kommer in här och berättar om jag ska tro att han är annat än, åtminstone, garderobsbög.
Citera
2023-05-08, 21:24
Medlem
Han ser väl ut som vilken datornörd som helst, typ
Citera
2023-05-08, 21:31
Medlem
Genant minst sagt, mamman har det väldigt gott om pengar och att Carl skulle ha varit en pank Ica-arbetare till att bli miljardär är ju bara nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in