2023-05-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louisvuittonort
Har hört att en tjej boende på en stadsdel nära Rud är inblandad till skyddande av brottsling

Stod 2 polisbilar på Solskiftesgatan förut, den stadsdelen du menar?
Citera
2023-05-08, 16:41
Medlem
Ingen som vet vilka mgm är?
Citera
2023-05-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hall0ns0da
Stod 2 polisbilar på Solskiftesgatan förut, den stadsdelen du menar?
Japp även en händelse för 2-3 veckor sen på samma adress
Citera
2023-05-08, 16:59
Moderator
OYs avatar
Rubrik ändrad.

"mordförsök" är ersatt med "mord".

/Mod
Citera
2023-05-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ggwh
Ingen som vet vilka mgm är?
Som vanligt kommer det bli alldeles tydligt imorgon eller i övermorgon när häktningsbeslut tas och någon flashbackare begär ut dem.
Citera
2023-05-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Som vanligt kommer det bli alldeles tydligt imorgon eller i övermorgon när häktningsbeslut tas och någon flashbackare begär ut dem.
Helt riktigt. Bara förvånad över att inte någon verkligen VET namn på BO och MGM i en sån liten stad som Karlstad ändå är.
Citera
2023-05-08, 17:53
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joockeboooiii
Nej det är inte han, har bild på den drabbade och han är utländsk
Ännu en kaozare, big surprise!
Citera
2023-05-08, 18:03
Medlem
Vanstertrollets avatar
Lite kusligt ändå. Åkte förbi platsen för händelsen i buss runt 23-tiden och mitt intryck är att det var ovanligt mycket folk i rörelse för att vara en ”vanlig” festlördag så att säga. Fick direkt känslan av att det skulle bli en stökig kväll/natt. Hade väl inte direkt mord i åtanke då.

Men med tanke på att det var just mycket folk i rörelse så känns det ju även lite märkligt att man väljer att hugga ner nån med kniv just där. Säger mig att man var väldigt angelägen om att BO skulle tas av daga och konsekvenserna var sekundärt i det här fallet.
Citera
2023-05-08, 18:10
Medlem
luftklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich

Som blir mördad menar du? Patetisk kommentar.
Citera
2023-05-08, 18:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

För att ha ett sånt agg mot "kaozare" så verkar ni inte vara tacksamma över att ni själva sällan drabbas.
Blattar ger sig främst på andra blattar, med det enda undantaget vid person- och förnedringsrån, men i fallet grovt våld och bråk med dödlig utgång så är det sällan svenskar drabbas. Så myten om hur unikt utsatta ni svenskar är kan vi ju revidera med gott samvete.
Citera
2023-05-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
För att ha ett sånt agg mot "kaozare" så verkar ni inte vara tacksamma över att ni själva sällan drabbas.
Blattar ger sig främst på andra blattar, med det enda undantaget vid person- och förnedringsrån, men i fallet grovt våld och bråk med dödlig utgång så är det sällan svenskar drabbas. Så myten om hur unikt utsatta ni svenskar är kan vi ju revidera med gott samvete.

Jag är svensk och jag ska väl för fan inte BEHÖVA vara tacksam att jag inte utsätts? Ge bara fan i att skapa ert kaoz!
Citera
2023-05-08, 19:30
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ska jag vara tacksam att jag inte drabbas av kaozvåld????
Skrattretande.
Dessutom, varje kaozare kostar extremt mycket pengar för skattebetalarna, pengar som kunde ha gått till sådant som vi icke blattar kunde ha haft mer nytta av tex bättre skola, barnomsorg, äldreomsorg, sjukvård eller mer pengar på det egna bankkontot.

Man får såna svar man förtjänar.
Vad säger ens att BO är en "kaozare"? Nu medger jag att jag inte är påläst i fallet, men såna här bråk kan urarta även när någon går emellan eller när någon står upp för sin tjej osv. Även små incidenter kan eskalera och ibland händer det även att en medlare råkar illa ut.

De flesta av den här sortens våldsbrott sker i största allmänhet i form av blatte on blatte crime. Poängen är helt enkelt att svenskar är relativt skonade från våldsbrott och bör alltså vara tacksamma över att det inte drabbar fler svenskar. Du är väl ändå glad över att det "bara" är en kaozare som drabbats med tanke på att det var det första som flög ur mun?

Kaozblattar kostar pengar, det gör å andra sidan överviktiga, alkisar, missbrukare och mycket annat också så det är inte särskilt relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in