2023-05-08, 17:06
Medlem
Otroligt fula par i år tyvärr både männen och kvinorna.
Citera
2023-05-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ida växer, tyckte först hon var snobbig men gillar hennes humor och livsglädje. Och den blonde killen och hans söta tjej, de är ju som gjorda för varann!
Börjar tycka synd om Alexander. Han behöver någon som kan ställa upp för honom också. Åtminstone någon som är varm och snäll.

Jag kan delvis hålla med om att Ida växer, i början hade hon bara en biroll bredvid Arvid men nu har hon utvecklat det till huvudroll och man ser fler bra sidor av henne. Det jag kan tycka är att de säger väldigt välformulerade och kloka saker när de uttrycker sina känslor men på något sätt motsvaras inte de sakerna i kroppsspråk eller ton t.ex. som när de satt och åt på Idas uteplats, de hade lika gärna kunnat sitta på Nobelmiddagen och konversera om de senaste rönen inom kvantfysik - nu ska man inte såga dem för det, alla behöver inte gapa och skrika och vädra känslor hela tiden, vi är olika och löser konflikter på olika sätt.

Någon däremot som sjunkit som en sten är Carro, diskussion om den öppnade bildörren avslöjade väldigt mycket om henne. Carro är väldigt trång i sitt tänkande, typiskt en sådan person som ser världen i ett sugrör. Även om hon hade rätt i sak argumenterade hon utifrån att det som är självklart för henne även är självklart för andra och så är det naturligtvis inte, alla människor är formade av sina erfarenheter och upplevelser och för att förstå varför en person gör på ett visst sätt måste man ta reda på varför någon gör det, det är så man reder ut konflikter, vägen dit går många gånger via en argumentation, bråk och ibland hårda ord. Carro gick inte att argumentera med, Det är så! Det är mycket mer sällan än man tror att en människa gör något av ren elakhet, oftast finns en förklaring bakom och när man får reda på den stärks relationen- Relationer utvecklas genom konflikter, gammal sanning. Carro är så begränsad att hennes äktenskap med Agust inte kommer överleva.
Citera
2023-05-08, 17:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon har ju gamla bilder på instagram , tycker inte exet ser elak och nerknackad ut.

Vad menar du med att du tror Lina är psycho? Bara nyfiken, har bara sett halva avsnittet och tror inte det blir mer nu.

Tro mig, det blir VÄLDIGT mycket värrre i slutet av avsnittet. Sjukt absolut. Tvinga dig nu att kolla klart 😁
Citera
2023-05-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Så, nu har jag tittat klart och konstaterar att Stina och Fredrik behåller sin status som enda paret värt att satsa några pengar på!

Alex har ägnat sig helt åt att ta hand om Lina som varit sjuk, missat bröllopsresa och hela baletten. När han berättar att han verkligen gillar henne får hon panik och tycker han är för snabb i känslor. Så det var inte för tidigt i relationen att ligga och bli omhändertagen, känslor däremot då blir det stopp där och hela situationen slutar så otrevligt att de får vara på varsitt håll. Kanske blev Alex saved by the bell.

Är det någon mer som noterat att när Carro är i andra sammanhang så är det lockat hår, full sminkning och uppklätt och man ser hur vacker hon är, men när hon är själv med Arvid så anstränger hon sig åt andra hållet för att se så sliten ut som möjligt. Detta är ju raka motsatsen till hur det är i början av ett förhållande, så antingen testar hon ifall han kommer tycka om henne som hon är eller så försöker hon få honom att tappa intresset för att få komma loss.

Det mest sannolika är att hon inte är intresserad och vill framställa sig som så oattraktiv som möjligt för honom.

Inte konstigare än att en kvinna klär ner sig när hon går igenom ghettot. Hon vill inte väcka intresse.
Citera
2023-05-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
På tal om riktigt dåliga matchningar så måste jag fråga om någon annan minns detta par. De var unga, yngre än 30. Kvinnan hade VÄLDIGT nyligen mist sin pappa och bara några dagar (?) efter bröllopet skulle hon med sin familj sprida ut hans aska i havet. Snubben var ingenjörsstudent som eventuellt inte hade egen lägenhet utan bodde med sina föräldrar. Hon ville så klart ha stöd i sin sorg, men han var extremt emotionellt omogen och hintade att hon var klängig av sig. Jag blev så provocerad av den säsongen att jag vägrade se på GVFÖ i flera år efteråt. "Experterna" tabbade sig verkligen när de matchade detta par, och överlag skulle så klart inte kvinnan ha uppmuntrats till att delta när hon var mitt i en stor sorgeprocess. Usch minns den säsongen som så sorglig just för att hon blev så illa behandlad av den omogna pojken. :/
Minns någon dessa och vad de hette?

Han hette Edvin. Tror hon hette Johanna.

Två fina personer men de passade inte tillsammans.
Citera
2023-05-08, 17:53
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag föreställer mig att Carros typ är en sjabbig musiker på dekis vars karriär aldrig tog fart. Men som var svinball när han var yngre. Han lånar pengar av carro som han aldrig lämnar tillbaka. Bor hos henne men betalar ingen hyra. Han knarkar rätt mycket och det är det enda som får carro att leva upp och få en glimt i ögat, när hon drar en sil med pojkvännen. Men hon är för räddhågsen för att köpa själv och missbrukar inte längre, som singel.

Fick ett gott skratt (som fastnade i haksgropen). Jag kan också känna sympati för Carro och ser vissa likheter med mig själv, och din beskrivning av Carros typ (som jag iofs tvivlar på stämmer) är nästan punkt och pricka mina tidigare pojkvänner, utom att jag inte knarkar (det tror jag verkligen inte Carro heller har gjort).
Citera
2023-05-08, 17:54
Avslutad
Citat:
Ja han är väldigt vacker, dessutom på ett personligt sätt. Och verkar både mogen och lekfull.
Carro berättade ju varför hon haft svårt att släppa in någon. Det var starkt gjort av henne.

Ida växer, tyckte först hon var snobbig men gillar hennes humor och livsglädje. Och den blonde killen och hans söta tjej, de är ju som gjorda för varann!
Börjar tycka synd om Alexander. Han behöver någon som kan ställa upp för honom också. Åtminstone någon som är varm och snäll.

”Svårt att släppa in” är ju knappast problemet, problemet är att hon om och om igen går på honom och attackerar honom för minsta lilla bagatell och sen vägrar släppa det, håller på och anklagar och skäller resten av dagen/kvällen för att han gick över en 20 cm hög avspärrning vilket inte skadade någon eller att han medans han pratade och berättade en historia snabbt öppnade och stängde bildörren för att illustrera, vilket återigen inte var det minsta farligt. Och det går alltid ut på att få honom känna sig fel, konstig, knäpp, helt sjuk i huvet och banka in i hans huvud att i hennes sällskap, som hennes partner ger man fan i ALL spontanitet och glädje för precis vilken skitsak som helst kan förstoras upp till att man begått värsta synden vilket ska ältas för all framtid.
Citera
2023-05-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Det är ju rätt uppenbart varför Arvid inte lyckats med tidigare relationer (det säger ju både han, hans mamma och experterna rakt ut - han har kört ”my way or the high way” samt haft flickvänner som inte vill någonstans) men otydligare med Ida. Hon är nog mångas drömtjej (ser bra ut, framåt, aktiv, glad, bra jobb, social) tröttnar hon på killarna för att de är för tråkiga, eller blir hon för intensiv för deras smak? Min personliga erfarenhet är att tjejer som är aktiva och framåt är jävligt roliga i början men efter några månader blir det rätt tröttsamt med bråk som följd. Ida faller rätt bra in i mallen här med oordning i lägenheten, inte ens basala köksredskap vilket tyder på att matlagningen nog inte varit så avancerad. Hon vill ha kul och gå ut istället för att laga en massa mat. Blir andfådd bara av tanken på att leva så! Förhoppningsvis lyckas Ida och Arvid över tid mötas i mitten och båda ta bra sidor av varandra och se det som positivt, då kan det långsiktigt bli jäktigt bra även om barn kommer in och förändrar typen av aktiviteter som är möjliga.

.

Jag håller med dig. Ida påminner om Maxine som gifte sig med Emil. Även han blev rätt snabbt trött på henne för att hon var så intensiv och oordnad.

Arvid påminner faktiskt om Emil. Maxine och Emil löste sina problem och har ju barn idag så får hoppas att det funkar även för Arvid och Ida i längden.

Tror ändå att det är bättre med ordningsam man och rörig kvinna än tvärtom. I alla fall om hon ser bra ut.
Citera
2023-05-08, 17:59
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”Svårt att släppa in” är ju knappast problemet, problemet är att hon om och om igen går på honom och attackerar honom för minsta lilla bagatell och sen vägrar släppa det, håller på och anklagar och skäller resten av dagen/kvällen för att han gick över en 20 cm hög avspärrning vilket inte skadade någon eller att han medans han pratade och berättade en historia snabbt öppnade och stängde bildörren för att illustrera, vilket återigen inte var det minsta farligt. Och det går alltid ut på att få honom känna sig fel, konstig, knäpp, helt sjuk i huvet och banka in i hans huvud att i hennes sällskap, som hennes partner ger man fan i ALL spontanitet och glädje för precis vilken skitsak som helst kan förstoras upp till att man begått värsta synden vilket ska ältas för all framtid.

Alltså ja, hon går för långt och verkar inte redo för att kasta sig ut i en relation med en främling och hon har många rädslor. Tycker synd om Agust. Men Carro är väl ingen elak person. Dålig matchning? Hade hon inte passat bättre ihop med ordningssamma, stillsamma och kontrollerade Axel?
Citera
2023-05-08, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Tro mig, det blir VÄLDIGT mycket värrre i slutet av avsnittet. Sjukt absolut. Tvinga dig nu att kolla klart 😁

Det går inte, det känns som att allt bara kommer vara en massa bråk från Carro nu och resten av paren kommer tappa intresset för varandra. https://youtu.be/MRBUDdGmiaA Kollade lite på detta istället, det roliga är att en av dom reagerar på Lina redan efter en sekund efter bröllopsnatten och säger att det ser ut som att hon vill misshandla Alex
Citera
2023-05-08, 18:10
Avslutad
Citat:
Alltså ja, hon går för långt och verkar inte redo för att kasta sig ut i en relation med en främling och hon har många rädslor. Tycker synd om Agust. Men Carro är väl ingen elak person. Dålig matchning? Hade hon inte passat bättre ihop med ordningssamma, stillsamma och kontrollerade Axel?

Hon är inte elak mot andra framför kameran, tex sina kompisar eller hans kompisar. Eller produktionen som hon fjäskar järnet för. Det är bara riktat mot Agust vilket jag tycker är ännu värre för då blir det så personligt, det är fel på dig. Och sådär har det sett ut bland dom jag känt som varit utsatta för tex psykiskt våld i relationer, partnern har varit urcharmig mot familj och alla andra och sen bakom stängda dörrar är det bara ”Hur KUNDE du lägga nyckeln i den hyllan, fattar du inte att hyllan kan gå sönder!! Jag har fått den av min mormor!! Har du inte köpt nån MJÖLK?! Du lovade ju det! Varför har du DEN klänningen på dig? Hur fan kör du egentligen det var ett gupp där, du är ju livsfarlig! Det var ett gupp där!
Citera
2023-05-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag håller med dig. Ida påminner om Maxine som gifte sig med Emil. Även han blev rätt snabbt trött på henne för att hon var så intensiv och oordnad.

Arvid påminner faktiskt om Emil. Maxine och Emil löste sina problem och har ju barn idag så får hoppas att det funkar även för Arvid och Ida i längden.

Tror ändå att det är bättre med ordningsam man och rörig kvinna än tvärtom. I alla fall om hon ser bra ut.
Intressant påpekande där om Emil och Maxine.

Rörande det fetade är det absolut så. Relationer där tjejen blir den tjatiga morsan och är på killen hela tiden om att han måste plocka upp kalsongerna från golvet, komma ihåg att köpa toapapper, betala räkningarna som gått till inkasso (trots bra lön och pengar på kontot) och omboka tandläkartiden är ju helt kört. Har en kompis som är så (spansk morsa som gjort allt tills han var 28 och flyttade hemifrån), tjejerna är supertända på hans bra utseende, spontanitet och avslappnade ”det löser sig”-attityd, sedan flyttar de ihop och vardagen kommer och de blir så jävla less på varandra när pirret släpper. Han ringer mig efter ett par-tre månader och berättar vilken tjathäxa hon blivit och hur de där spontana avsugningarna ersatts med tjat och tjafs när han bara vill chilla på soffan med en öl efter lång dag på jobbet.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2023-05-08 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in