2023-05-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Eftersom människor är väldigt komplexa och dessutom väldigt olika så är det generellt sett en jävligt dålig idé att dra slutsatsen att ett visst beteende måste bero på en specifik sak.

Jag har flytt från snuten en gång. Såg en skylt som var nedriven som jag försökte resa upp. När det kom en polisbil hade jag inte lust att bli misstänkt för något jag inte gjort. Jag hade heller ingen lust att diskutera med snutarna alls. Därför sprang jag. Det här var länge sedan, och jag hade förmodligen agerat annorlunda idag.

Märk väl: att känna skuld och att vara skyldig är olika saker. Att gäddorna skäms när de springer iväg på det där hjälplösa viset är inget långsökt antagande. Men det är klart, de kanske plötsligt kom på att de hade en tid hos tandläkaren allihopa ...
Citera
2023-05-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Än sen? Samhället består av idioter. Lagarna stiftas av Riksdagen. Riksdagen består av nollor. En högt utvecklad människa har sin egen moral och sätter denna mycket högre än samhällets, inte av narcissistiska skäl utan just för att hennes moral är högre utvecklad.

Det är den filosofiska biten av frågan, i verkligheten håller inte olika runkpellar på och funderar om de ska göra ett nietzscheanskt statement när de blir konfronterade av Dumpen, de ser bara till att minimera skadan (om de är smarta, vilket ju majoriteten av dem inte är).
Citera
2023-05-08, 13:55
Avslutad
Citat:
Märk väl: att känna skuld och att vara skyldig är olika saker. Att gäddorna skäms när de springer iväg på det där hjälplösa viset är inget långsökt antagande. Men det är klart, de kanske plötsligt kom på att de hade en tid hos tandläkaren allihopa ...
Jag kände ingen som helst skuld när jag sprang från snuten när jag hittade en skylt som vält. Ville bara undvika problem.
Citera
2023-05-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Skönt att höra att fler trillat av pinn!

Bäst vore såklart självmord, så slipper någon stackare straffas för det. (Även om det borde ses som en samhällsgärning).

Äcklen som sitter här på Flashback och frossar i goreforumet eller i trådarna om sexövergrepp på djur är tusen gånger större kloakmänniskor än flertalet av gäddorna på Dumpen.
Citera
2023-05-08, 13:59
Medlem
Citat:
Det där var intressant. Jag var naiv nog att köpa Dumpens skitsnack om honom.
News to me också, men är inte överraskad. Inte ett ord om det på dumpens facebook i alla fall (hans död alltså).
Men ja - nu har dumpen 3 avslurade liv på sitt samvete. Om det nu stämmer...
Citera
2023-05-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är den filosofiska biten av frågan, i verkligheten håller inte olika runkpellar på och funderar om de ska göra ett nietzscheanskt statement när de blir konfronterade av Dumpen, de ser bara till att minimera skadan (om de är smarta, vilket ju majoriteten av dem inte är).

Min poäng är att de inte alls minimerar skadan genom att bete sig desperat. Tvärtom går de ju rakt i den psykologiska fällan med sina komiska reaktioner. Du förstår väl hur frustrerade Sara och Patrik skulle bli om de inte fick den rätta underhållande förnedringen i sina filmer, och hur uttråkad deras moraliskt självdyrkande Swish-pöbel skulle bli?
Citera
2023-05-08, 14:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Föreningen dumpen är startad 22-07-21, men des stadgar är skrivna 23-03-21, 8 månader efter?
Citera
2023-05-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
News to me också, men är inte överraskad. Inte ett ord om det på dumpens facebook i alla fall (hans död alltså).
Men ja - nu har dumpen 3 avslurade liv på sitt samvete. Om det nu stämmer...

Jag antar att de firar med champagne. Och kanske en lina eller två.
Citera
2023-05-08, 14:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Min poäng är att de inte alls minimerar skadan genom att bete sig desperat. Tvärtom går de ju rakt i den psykologiska fällan med sina komiska reaktioner. Du förstår väl hur frustrerade Sara och Patrik skulle bli om de inte fick den rätta underhållande förnedringen i sina filmer, och hur uttråkad deras moraliskt självdyrkande Swish-pöbel skulle bli?
Så är det. Det finns en anledning till att "det går åt helvete med frugan" inte är glömd, trots att han enligt vad jag minns var icke-pervers. Vilka uthängningar var föregående respektive efterföljande? Jag tvivlar på att någon kan svara på det utan att kolla efter.
Citera
2023-05-08, 14:29
Avslutad
Citat:
Det där var intressant. Jag var naiv nog att köpa Dumpens skitsnack om honom.

Samtidigt tycker du inte att det är naivt att direkt köpa vad någon okänd snubbe skriver om situationen i ett anonymt flashback-inlägg?

Snacka om bekräftelsebias från ännu en gädda.
Citera
2023-05-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Samtidigt tycker du inte att det är naivt att direkt köpa vad någon okänd snubbe skriver om situationen i ett anonymt flashback-inlägg?

Du tror att alla som kritiserar Dumpen är gäddor. Det säger egentligen allt om vilken nivå du befinner dig på.
Citera
2023-05-08, 14:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning

Samtidigt som man inte kan utesluta hans handlande påverkat, så är det många fler som bidragit, så inte så säkert det gjort någon skillnad i utfallet. Det som förmodligen lett till hennes självskadebeteende är den fysiska våldtäkten tidigt i hennes liv. Sådana händelser kan konstigt nog göra att de vill upprepa situationen. Det är som om hjärnan inte förstår händelsen och vill klura ut vad det handlar om.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-05-08 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in