Citat:
Ursprungligen postat av
DeepDepp
Du är ju grovt psyksjuk om du drar den slutsatsen av kriget.
Det är ju precis tvärtom.
Det är plågsamt tydligt för alla (förutom efterblivna/psyksjuka) att USA är den goda beskyddaren som vi behöver ännu mer av.
Därför sprang Sverige och Finland (frivilligt, villigt) direkt in i USAs varma kärleksfulla famn och skickade in Natoansökningar. Och Ukraina gjorde det också (frivilligt, villigt).
Det kanske låter som att jag är ironisk när jag säger på det sättet men jag är inte det.
USA är verkligen frihetens beskyddare i världen. Vi vore helt körda utan USA.
Håller med dig i det mesta. Vad gäller det första...jag är inte läkare, så vem vet.
USAs roll i detta, är att de är garanten för oss i Europa och Ukraina, om vi själva så vill, att ställa upp och mota ärkefienden rys-land.
Även om jag hatar Trump, så hade han ett rätt. Europa måste f-n ta skärpa sig och bidra till sin egen arme och försvar. (att USA inte har skickat nota på sin ingripanden i världen, är för mig obegripligt)
USA erbjöd Zelensky, transport ut från Ukraina. Men Zelensky valde att stanna!
Att då påstå att USA styr och ställer i Europa, är inte bara naivt, det är jävligt korkat. För att inte säga att man glömt deras stöd under 2 VK.
De som hatar Ukraina/EU/Nato/USA/Nuland, ser förstås ingen hjälpande hand från USA, utan mera satan i väst.
Ukraina ska vara mycket tacksam över att framförallt USA, UK men Nato i allmänhet med Stoltenberg i spetsen står upp.
Inte minst är jag stolt över att vara svensk, som står upp för Ukrainas rätta att försvara sig mot invasionen av rys-land.
Folkrätten är på Ukrainas sida.
FN har röstat och är på Ukrainas sida. T o m Indien och Kina kritiserar rys-land.