2023-05-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vilken sjukdom? Paranoia?

Paranoia men också cancer jämte möjligen Parkinsons.

Mot Parkinsons finns bra bromsmediciner men ibland skakar fötterna på Putin, den riktige Putin alltså. Många tror att han är multisjuk.
Citera
2023-05-08, 13:15
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har funderat... ....och finner det tills vidare bäst att Kertjbron inte saboteras. Dom ryssar och pro-ryssar som vill lämna Krim, inklusive kyrkliga potentater, skall få den möjligheten.

Skräm iväg dom till Ryssland.

Halva den tiden det tar att besätta Krim bör Kertjbron vara i funktion. Sedan slår man ut den anser jag, oavsett fredsfördrag. Bron är en symbol som måste bort liksom allt där som påminner om Ryssland.
Precis som det är skrivet i Art of war

Citat:
“When you surround an army, leave an outlet free. Do not press a desperate foe too hard.”
― sun tzu, The Art of War
Citera
2023-05-08, 13:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Putins dubbelgångare brukar se lite gladare ut än originalet, gå lite raskare och uppfattas rent allmänt som mer gemytlig, folklig och tillmötesgående när han rör sig ute bland folk. Det ska bli intressant att se om man skickar kopian eller originalet imorgon bitti.
Det håller jag med om. Betydligt mer öppenhjärtig till sättet vilket fått stått tillbaka för utseendet. Sist sprang den leende kopian omkring och letade händer att skaka. Anmärkningsvärt olikt det tillknäppte nojjiga orginalet. Dock pluffsigare i ansiktet vilket blir tydligt i profil. Möjligtvis beror uppsluppenheten på att få spela den store Vladimir Putin. Frågan är om Putin vågar skicka kopian till röda torget i morgon? Tänk om han drar snuskskämt eller börjar kramas?
Senast redigerad av Taggad 2023-05-08 kl. 13:49.
Citera
2023-05-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det kommer! Ta det lugnt bara.

Det gäller att först hitta andra leverantörer. Om några år kommer vi inte köpa ett skit från den ryska gangsterstaten….

Sverige importerade rysk gas för 328 miljoner kronor i jan-feb. Förra året importerade man under hela året rysk gas för 650 miljoner kronor. Vi är beroende av den. Politikerna snackar om sanktioner, men i bakgrunden har handeln fortsatt. Vilka ska ersätta ryssland till ett rimligt pris? Saudi arabien köper rysk olja och säljer sedan vidare till ett högre pris. Venezuela är ochså sanktionerat. Afrika är pro ryskt. Var ska den enorma mängden gas komma ifrån?
Citera
2023-05-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Min GPS ritar en cirkel över området jag befinner mig i. Om jag har få satelliter så blir cirkeln större eftersom precisionen blir sämre. Den hoppar inte och behåller samma storlek om saker fungerar korrekt. Troligtvis så beror fenomenet på att en radiosignal från satellite studsar istället för att gå rakt. Systemet bygger på att signalen går rakt och inte fördröjs.

Man skulle kunna signera paketen som skickas med ssl certifikat. Jag vet inte om systemet har denna möjlighet i dagsläget. De har dock stöd för att kryptera trafiken helt eftersom detta användes tidigare där civilt okrypterat bruk hade 50m felmarginal.

Ryska plan använder antagligen bara den ryska konkurrenten till GPS. Då kan det vara bra men en GPS mottagare som referens.

Tekniska prylar som GPS för civilt bruk är vanligtvis minst lika bra som militärens. Civila har en tendens att byta ut till det senaste och bästa oftare än myndigheter där de behöver fleråriga upphandlingsprojekt för prylar.

Generellt så har civila saker bara en mottagare vilket gör dom känsligare. Militären använder två. Med det sagt så finns det civila produkter som också använder sig av två som på så sätt får lika eller ibland bättre (mer träffsäker) positionering än militären.
Citera
2023-05-08, 13:29
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Paranoia men också cancer jämte möjligen Parkinsons.

Mot Parkinsons finns bra bromsmediciner men ibland skakar fötterna på Putin, den riktige Putin alltså. Många tror att han är multisjuk.
Man har vid flera tillfällen sett personen med Parkinsons befinna sig i närheten av okända personer. Putins dubbelgångare börjar också bli till åren och har diverse åkommor. Det hjälper till att skapa den förvirrade bilden runt Putins hälsa. När man ser Putin med krämpor så bör man fråga sig om det verkligen är han. Putin som var i Ukraina och haltade är uppenbarligen inte det riktiga. Spekulationer runt varför han haltade är därför meningslösa.

Den riktiga Putin är antagligen den som håller extremt långa avstånd till alla. Troligtvis så tar han immundepressiv medicin. Anledningen till medicineringen är svårt att gissa men han verkar må bra så länge han inte utsätts för sjukdomar.
Citera
2023-05-08, 13:38
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Generellt så har civila saker bara en mottagare vilket gör dom känsligare. Militären använder två. Med det sagt så finns det civila produkter som också använder sig av två som på så sätt får lika eller ibland bättre (mer träffsäker) positionering än militären.
Man får som vanligt vad man betalar för. Ofta så använder man parallella kompletta enheter. Det gör jag med. Det är många fler saker som kan strula än bara positions angivelsen. Det är inte så kul om enheten slocknar i ett känsligt läge.

På det viset så är Ryska piloters metod en ganska bra ide. En mobiltelefon som använder GPS är en komplett enhet med egen energiförsörjning. Den har inget gemensamt med planets inbyggda system.
Citera
2023-05-08, 13:39
Medlem
Några hundra ukrainska soldater har fått offra sina liv senaste veckan bara för det symboliska värdet att inte släppa 3% av Artiomovsk till ryssarna nu till deras 8e maj.

Är den symboliska handlingen verkligen värt det? Ytterligare barn som förlorar sina pappor.
Citera
2023-05-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Några hundra ukrainska soldater har fått offra sina liv senaste veckan bara för det symboliska värdet att inte släppa 3% av Artiomovsk till ryssarna nu till deras 8e maj.

Är den symboliska handlingen verkligen värt det? Ytterligare barn som förlorar sina pappor.

Och du är säker på att det bara är en liten del av Bakhmut alltihop handlar om?
Citera
2023-05-08, 13:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Du är ju grovt psyksjuk om du drar den slutsatsen av kriget.
Det är ju precis tvärtom.
Det är plågsamt tydligt för alla (förutom efterblivna/psyksjuka) att USA är den goda beskyddaren som vi behöver ännu mer av.
Därför sprang Sverige och Finland (frivilligt, villigt) direkt in i USAs varma kärleksfulla famn och skickade in Natoansökningar. Och Ukraina gjorde det också (frivilligt, villigt).
Det kanske låter som att jag är ironisk när jag säger på det sättet men jag är inte det.
USA är verkligen frihetens beskyddare i världen. Vi vore helt körda utan USA.

Håller med dig i det mesta. Vad gäller det första...jag är inte läkare, så vem vet.

USAs roll i detta, är att de är garanten för oss i Europa och Ukraina, om vi själva så vill, att ställa upp och mota ärkefienden rys-land.
Även om jag hatar Trump, så hade han ett rätt. Europa måste f-n ta skärpa sig och bidra till sin egen arme och försvar. (att USA inte har skickat nota på sin ingripanden i världen, är för mig obegripligt)
USA erbjöd Zelensky, transport ut från Ukraina. Men Zelensky valde att stanna!
Att då påstå att USA styr och ställer i Europa, är inte bara naivt, det är jävligt korkat. För att inte säga att man glömt deras stöd under 2 VK.

De som hatar Ukraina/EU/Nato/USA/Nuland, ser förstås ingen hjälpande hand från USA, utan mera satan i väst.

Ukraina ska vara mycket tacksam över att framförallt USA, UK men Nato i allmänhet med Stoltenberg i spetsen står upp.
Inte minst är jag stolt över att vara svensk, som står upp för Ukrainas rätta att försvara sig mot invasionen av rys-land.

Folkrätten är på Ukrainas sida.
FN har röstat och är på Ukrainas sida. T o m Indien och Kina kritiserar rys-land.
Citera
2023-05-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso

Kul att du berättar för oss.
Har du något som styrker dina fantasier?
Citera
2023-05-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Sverige importerade rysk gas för 328 miljoner kronor i jan-feb. Förra året importerade man under hela året rysk gas för 650 miljoner kronor. Vi är beroende av den. Politikerna snackar om sanktioner, men i bakgrunden har handeln fortsatt. Vilka ska ersätta ryssland till ett rimligt pris? Saudi arabien köper rysk olja och säljer sedan vidare till ett högre pris. Venezuela är ochså sanktionerat. Afrika är pro ryskt. Var ska den enorma mängden gas komma ifrån?

Wow. 328 miljoner.
Det omsätter ETT av mina bolag..

Fattar du hur lite gas du får för 328 miljoner.

Jävla fattighjon!
Du tycker väl att ett huslån på en mille är mycket också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in