Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-07, 22:32
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jisses. Chris, som många i tråden ansett vara en elak jävel, är ju snäll jämfört med Pernilla. Hennes rant om Erik, avslutat med ett djävulskt skratt var ju nästan obehagligt att se. Tror de andra deltagarna fick avsmak för råttan om de nu inte redan hade det.
Jag tror och hoppas till 100% på att den djävulskt vidriga råttan Pernilla ryker så det stänker om det vid nästa omröstning.
2023-05-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nix, Dennis den äldre åker före Oscar, precis som förra gången. Syd går först.

Pernilla och Camilla tror att tjejer går först eftersom de har blivit manipulerade. Tror du att de bara kan stampa in i lag syd?

Mer eftertänksamhet tack!

Nej jag tror du missat lite, Dennis åkte före Oscar endast för att Oscar blev immun, det visades tydligt. Det enda som talade för Oscar var att han var duktig slav som samlade mat & fixade, inte saker man kommer prioritera nu.

Pernilla kan ryka för att alla ogillar henne, men annars vill garanterat pakten behålla både Camilla & Pernilla så långt som möjligt, två trötta tanter som man lätt slår ut. Det enda som är viktigt för pakten är att få ut de starka, så Marcus & Oscar är på the chopping board. De hade dessutom varit rätt korkade om de hade planerat att spara Oscar till ett eventuellt sista ö-råd iom att det är så kort tid kvar, då det är stor chans att han kan ta en immunitet. Att spara tex Camilla till sista ö-rådet är otroligt jäkla mycket mer safe & dessutom inte hela världen om hon tar sig till finalen, hon har trots allt en vagina.
2023-05-07, 22:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"Jag tror inte riktigt att han har ett rikt kompisliv och vet hur man ska göra". Vem säger ens något sådant? Vidrig människa.

Precis, så otroligt äcklig människa. Hoppas hon åker ut snarast. Nån immunitet vinner hon säkert inte eftersom hon suger på allt.
2023-05-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Precis, så otroligt äcklig människa. Hoppas hon åker ut snarast. Nån immunitet vinner hon säkert inte eftersom hon suger på allt.
Precis ;trodde liknande uttalanden skulle medföra att man blev utesluten i enlighet med reglerna i Robinson
.
2023-05-07, 22:47
Medlem
Zyxel04s avatar
Skrev ett tidigare inlägg kring deltagarnas förutsättningar

Glömde nämna dennis den äldre:

Asså... det är väl lite som med Chris egentligen. Han är i en pakt som uttryckligen sagt att dom vill att en tjej ska vinna och han verkar vara "fine" med det. Vill han ens vinna själv?

Är ju lite stor och förmodligen långsam med dålig kondition men har råstyrka när det kommer till tävlingar.
2023-05-07, 22:49
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Nej jag tror du missat lite, Dennis åkte före Oscar endast för att Oscar blev immun, det visades tydligt. Det enda som talade för Oscar var att han var duktig slav som samlade mat & fixade, inte saker man kommer prioritera nu.

Pernilla kan ryka för att alla ogillar henne, men annars vill garanterat pakten behålla både Camilla & Pernilla så långt som möjligt, två trötta tanter som man lätt slår ut. Det enda som är viktigt för pakten är att få ut de starka, så Marcus & Oscar är på the chopping board. De hade dessutom varit rätt korkade om de hade planerat att spara Oscar till ett eventuellt sista ö-råd iom att det är så kort tid kvar, då det är stor chans att han kan ta en immunitet. Att spara tex Camilla till sista ö-rådet är otroligt jäkla mycket mer safe & dessutom inte hela världen om hon tar sig till finalen, hon har trots allt en vagina.

De här tjejerna pratar om tjejpakt för att de skall veta vilka som är kärnan. Sedan tillkommer självklart Chris och Oscar och Dennis den yngre. Dennis den äldre var trevlig, glad och rolig och de gillar honom (även för att han valde pakten) men när det blev skarpt läge så skickade de honom och de gör det igen.

De försöker hålla sig väl med exakt alla och har lyckats så väl med det att de kan styra och ställa som de behagar. Största problemet de haft var första örådet där de lyckades få ut Christina (och Amanda)

Om du följt programmet borde du ha lärt dig hur de jobbar. De ändrar inte strategi. Det skall kännas supertryggt.

Sophie's kill list gäller fortfarande:

Marcus
Erik (Dead)
Pernilla
Camilla
Dennis d.ä

Sen måste jag se reaktionen lite innan jag avgör var Elin hamnar men kan inte tänka mig annat än att Sophie petar in henne precis efter Marcus. Även om hon inte var immun så hade Marcus åkt härnäst för det är praktiskt att få med Pernilla och Camillas röster när de röstar ut honom och det är inte ofta han inte är immun så bättre att ta chansen om den kommer.

Gamla sydare som ställt upp i ur och skur dvs: Oscar (kunskap och två röster till Carros förfogande) , Eric den yngre (red wedding) och Chris (red wedding) kommer självklart belönas.
Senast redigerad av greta75 2023-05-07 kl. 23:07.
2023-05-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hahaha! Ja, en runkande golvläggare vill man inte veta av Ett tag framstod han ju stundtals som nästan vettig. Sen spårade det ur rejält och blev slemmigt.

Tänk det här gänget på ett kontor, där kopiatiorn nyss gått sönder:

Amanda: "Whaat, är den trasig? My god, vad händer in the office?"

Alva: (gråtandes) "Uääh, ko-ho-piatorn, snyft, är tr-ha-sig"

Erik: "Jag går hem, jag blev kär i kopiatorn och trodde jag kunde lite på den"

Oskar: "Kopiatorn är trasig men jag ritar kopiorna själv"

Zeki: "Kopiatorn vill inte skriva ut, den är rasist, jag slår sönder den"

Pernilla: (går runt till alla på kontoret och ljuger) "Det var x eller y eller z som tog sönder kopiatorn dem måste få sparken"

Markus: "Det ska gå visst gå att dricka bläck, Dennis kom hit och smaka"

Dennis: Höhö, jag som tänkte kopiera snorren och skicka runt bilderna"

Chris: Hehehe, det var jag som tog sönder kopiatorn, jag är så slug"

Och så vidare, och så vidare.
Hahaha Markus och Amanda var jäkligt bra!
2023-05-07, 23:07
Medlem
Citat:
De här tjejerna pratar om tjejpakt för att de skall veta vilka som är kärnan. Sedan tillkommer självklart Chris och Oscar och Dennis den yngre. Dennis den äldre var trevlig, glad och rolig och de gillar honom (även för att han valde pakten) men när det blev skarpt läge så skickade de honom.

De försöker hålla sig väl med exakt alla och har lyckats mycket så väl med det att de kan styra och ställa som de behagar. Största problemet de haft var första örådet för de lyckades få ut både Christina och Amanda.

Om du följt programmet borde du ha lärt dig hur de jobbar. De ändrar inte strategi. Det skall kännas supertryckt.

Sophie's kill list gäller fortfarande och den lyder:

Marcus
Erik (Dead)
Pernilla
Camilla
Dennis d.ä

Sen måste jag se reaktionen lite innan jag avgör var Elin hamnar. Även om hon inte var immun så hade Marcus åkt härnäst för det är praktiskt att få med Pernilla och Camillas röster när de röstar ut honom.

Haha nej så är det inte, vet inte om du har sovit dig igenom säsongen? Varken Dennis den yngre eller Oscar var ens med i pakten, Chris där emot är det. Att man ville att en kvinna skulle vinna var man väldigt tydlig med redan i gamla lag Syd, som du ser om du kollar på dagens avsnitt så vet tom Chris om detta som varit med från dag 1 i pakten. Dennis den yngre blev svartsjuk när hans simpande för Amanda inte fungerade, därför var han lätt byte för Chris att bli en spelpjäs för pakten. Dennis den yngre är bara en spelpjäs & inte en del av kärnan, han har fel kön & hade dessutom förmodligen inte lagt sig som tex Chris eller Dennis den äldre. Oscar är inte heller en del av pakten utan endast bara en spelpjäs, han luffade på i gamla lag Syd men spelade initialt med Dennis & Amanda, hans resonemang är att om han bara är en duktig träl så ska det lösa sig, det kommer inte hända. Du kan ju kolla hur snabbt Sanna gick om både Oscar & Dennis i lag Syd, varför tror du det hände? Kolla mellan benen så får du svaret. Fattar inte varför du helt seriöst tror att Oscar kommer sparas till finalveckan, tror inte du kollar på samma program?

Jag ger dig ett tips att kolla på avsnittet där lag syd pratar om att skicka antingen Oscar eller Dennis innan Oscar fick sin immunitet som gjorde att Dennis rök. Från den tidpunkten tills nu har Dennis kommit ännu närmre alla i tjej-pakten medans Oscar har i mer eller mindre 100% av alla klippen agerat träl nere vid stranden & fångar mat. Oscar varken socialt närmre pakten än Dennis & dessutom är alla medvetna om att Oscar är ett bra jäkla mycket större hot.
2023-05-07, 23:15
Medlem
CS128s avatar
Imorgon lär väl Elin komma tillbaka och då får Tjejpakten prioritera om lite på sin ranglista
2023-05-07, 23:19
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Haha nej så är det inte, vet inte om du har sovit dig igenom säsongen? Varken Dennis den yngre eller Oscar var ens med i pakten, Chris där emot är det. Att man ville att en kvinna skulle vinna var man väldigt tydlig med redan i gamla lag Syd, som du ser om du kollar på dagens avsnitt så vet tom Chris om detta som varit med från dag 1 i pakten. Dennis den yngre blev svartsjuk när hans simpande för Amanda inte fungerade, därför var han lätt byte för Chris att bli en spelpjäs för pakten. Dennis den yngre är bara en spelpjäs & inte en del av kärnan, han har fel kön & hade dessutom förmodligen inte lagt sig som tex Chris eller Dennis den äldre. Oscar är inte heller en del av pakten utan endast bara en spelpjäs, han luffade på i gamla lag Syd men spelade initialt med Dennis & Amanda, hans resonemang är att om han bara är en duktig träl så ska det lösa sig, det kommer inte hända. Du kan ju kolla hur snabbt Sanna gick om både Oscar & Dennis i lag Syd, varför tror du det hände? Kolla mellan benen så får du svaret. Fattar inte varför du helt seriöst tror att Oscar kommer sparas till finalveckan, tror inte du kollar på samma program?

Jag ger dig ett tips att kolla på avsnittet där lag syd pratar om att skicka antingen Oscar eller Dennis innan Oscar fick sin immunitet som gjorde att Dennis rök. Från den tidpunkten tills nu har Dennis kommit ännu närmre alla i tjej-pakten medans Oscar har i mer eller mindre 100% av alla klippen agerat träl nere vid stranden & fångar mat. Oscar varken socialt närmre pakten än Dennis & dessutom är alla medvetna om att Oscar är ett bra jäkla mycket större hot.

Min sista replik. Du tar altså tjej-pakten för ett fladdrigt feministgäng som vill att en tjej vinner.

I verkligheten är det tillit, syd och uppoffringar som räknas och hackordningen är given.
2023-05-07, 23:26
Medlem
krachons avatar
Om en tjejpakt håller hela vägen och följande personer når finalen;

Carro, Sophie, Camilla, Amanda

Vem borde vinna och varför?
Senast redigerad av krachon 2023-05-07 kl. 23:35.
2023-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Min sista replik. Du tar altså tjej-pakten för ett fladdrigt feministgäng som vill att en tjej vinner.

I verkligheten är det tillit, syd och uppoffringar som räknas och hackordningen är given.

Tack för din sista replik. Egentligen är det mest en jävligt bra ursäkt, därför tex Pernilla gaggar sig hes om att "en tjej ska vinna", egentligen kunde hon skita i vilket men hon inser att det är den enda chansen hon har att vinna. Det samma gäller pakten, Sophie & Carro vet att deras chanser är riktigt små om tex Oscar kommer till final, därför kommer man helt enkelt skicka hem honom innan dess. Dennis den äldre däremot, han har lapat upp detta med hull & hår, så länge han kan vara lite sliskig & lukta på lite svettiga damer är han nöjd. Det är tex enda förklaring till varför han satte ihop lag syd så som han gjorde, det var ett katastrofalt korkat lag annars om man är där för att vinna. Men visst, vi får väl se vem de skickar först av Dennis eller Oscar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in