Citat:
Ursprungligen postat av
Ylisar
Nej jag tror du missat lite, Dennis åkte före Oscar endast för att Oscar blev immun, det visades tydligt. Det enda som talade för Oscar var att han var duktig slav som samlade mat & fixade, inte saker man kommer prioritera nu.
Pernilla kan ryka för att alla ogillar henne, men annars vill garanterat pakten behålla både Camilla & Pernilla så långt som möjligt, två trötta tanter som man lätt slår ut. Det enda som är viktigt för pakten är att få ut de starka, så Marcus & Oscar är på the chopping board. De hade dessutom varit rätt korkade om de hade planerat att spara Oscar till ett eventuellt sista ö-råd iom att det är så kort tid kvar, då det är stor chans att han kan ta en immunitet. Att spara tex Camilla till sista ö-rådet är otroligt jäkla mycket mer safe & dessutom inte hela världen om hon tar sig till finalen, hon har trots allt en vagina.
De här tjejerna pratar om tjejpakt för att de skall veta vilka som är kärnan. Sedan tillkommer självklart Chris och Oscar och Dennis den yngre. Dennis den äldre var trevlig, glad och rolig och de gillar honom (även för att han valde pakten) men när det blev skarpt läge så skickade de honom och de gör det igen.
De försöker hålla sig väl med exakt alla och har lyckats så väl med det att de kan styra och ställa som de behagar. Största problemet de haft var första örådet där de lyckades få ut Christina (och Amanda)
Om du följt programmet borde du ha lärt dig hur de jobbar. De ändrar inte strategi. Det skall kännas supertryggt.
Sophie's kill list gäller fortfarande:
Marcus
Erik (Dead)
Pernilla
Camilla
Dennis d.ä
Sen måste jag se reaktionen lite innan jag avgör var Elin hamnar men kan inte tänka mig annat än att Sophie petar in henne precis efter Marcus. Även om hon inte var immun så hade Marcus åkt härnäst för det är praktiskt att få med Pernilla och Camillas röster när de röstar ut honom och det är inte ofta han inte är immun så bättre att ta chansen om den kommer.
Gamla sydare som ställt upp i ur och skur dvs: Oscar (kunskap och två röster till Carros förfogande) , Eric den yngre (red wedding) och Chris (red wedding) kommer självklart belönas.