2023-05-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du får läsa mina inlägg i denna tråden eftersom det finns skrivit där.

Har läst dina inlägg tillbaks till ca mitten av april nu och hittar inget där du skriver detta. Orkar ärligt talat inte läsa igenom hela din historik, det är enbart drygt av dig att hänvisa till den. Skriv ut istället antingen vilket datum jag hittar det inlägget och vad jag ska söka på i historiken ELLER skriv på nytt varför du tror detta.
Citera
2023-05-07, 11:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Men nu pågick ju inte mordet under nästan en hel timme. Det måste du väl ändå ha insett.

Enligt rätten pågick mordet mindre än 2-3 minuter. Och inte under all den tid från strax innan två fram till innan kvart-tjugo i tre, när Majas telefon är orörd förutom under någon enstaka minut mitt i.

Så vad gjorde Maja under den timmen, om hon inte fipplade med sin telefon och hon inte var med Johanna och Tove? Johanna berättade ju att hon inte visste var Maja befann sig för att Johanna och Tove var själva.
Tja, det är inte alls orimligt att hon sov. Hon hade ändå sömnbrist från Göteborsresan, var påverkad av alkohol och klockan var två på natten. De flesta hade somnat rakt av, inget konstigt om Maja gjorde det också. Avsaknaden av aktivitet på mobilen är bara en sak som tyder på det.

Om M är delaktig är det enligt mig mellan kl 02:19 (ca) och klockan 02:43 (ca) som huvuddelen av mordet sker. Förmodligen är det omkring 02:30 dunsen hörs ( vittne granne FK). Det är inget sammanträffande att fyra mobiler visar på aktivitet 02:43 och minutrar som följer.
Citera
2023-05-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
har följt dina tekniska inlägg här i tråden med förundran (du råkar inte ha autism 1 (aspergergs?) )
Här tror jag dina kunskaper hade varit ypperliga för detta rättsfall, speciellt i Majas fall då jag tror det skulle kunna gynna henne.

Haha, I wish!

Tack för feedbacken. En koll i hennes mobil kan tala till hennes fördel om det hon sagt är sant. Annars kan det baktända åt andra hållet om det finns aktivitet och det är det ju upp till rätten att bedöma.
Citera
2023-05-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ha i åtanke då att Maja med facit i hand VET vad JJ är kapabel till, hon vet vad som står på tur om hon skvallrar.
Tänk dig att lägga dig i din säng varje kväll och inte veta ifall du vaknar upp i ett eldhav?

Samtidigt så var Maja helt beroende av JJ, vänskapen med JJ betydde allt för henne.

Kanske lite så jag misstänker vissa kvinnor kan känna om de lever med en destruktiv partner, så länge jag är tillmötesgående är allt bra.

Sen att Maja hela tiden försökt komma med undanflykter när JJ skulle göra saker som tex branden, :jag är sjuk. samtidigt som hon tillägger jag är inte rädd! (nått liknande)
Hon vill inte vara med på JJs onda planer så hon kommer med bortförklaringar men samtidigt behöver hon visa JJ att hon är tillmötesgående.

I förhören i början pratar Maja bra om JJ, då sitter fortf rädslan och beroendet kvar i henne, allt eftersom tiden går och JJs förtrollning börjar släppa öppnar hon upp sig för att till slut våga berätta om JJs tidigare tankar och planer, SAMTIDIGT som det är tydligt att hon är rädd för JJs hämnd nu när hon sviker hennes förtroende.

Jag tycker inte att man kan jämföra med en kvinna som bor ihop med en idiot till man (som man förmodligen är beroende av ekonomiskt/boende).

M hade möjlighet att försiktigt dra sig från J.s sällskap när hon blev varse om hennes sjuka tankar. Varför ska man utpeka M som ett viljelöst offer, som inte har förmåga att tänka själv? Är det så illa borde hon bli omyndigförklarad bums!

Nu var M medveten om J och hur hon fungerade... var med vid ett flertal tillfällen så TT var rädd även för henne.
Vid kvällen för mordet så var det M som gick in och kollade efter T trots att hon visste om bråket tidigare på kvällen.
Vad är det som säger att hon inte höll i T under den korta tiden det tog för J att ta T av daga i badrummet för att hjälpa sin kompis som hon är "så rädd för"?
Citera
2023-05-07, 11:27
Medlem
densistasovjets avatar
Leif GW Persson är med i TV4 just nu. Hävdar igen att 18 åringen är oskyldig och att tiden för mordet/döden är fel i utredningen.

Varför om hon är oskyldig var hon med att flyttade Tove efter att var avliden om hon är oskyldig? Jag får inte ihop Leif GW historia. Någon annan som kan förklara?
Citera
2023-05-07, 11:33
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Leif GW Persson är med i TV4 just nu. Hävdar igen att 18 åringen är oskyldig och att tiden för mordet/döden är fel i utredningen.

Varför om hon är oskyldig var hon med att flyttade Tove efter att var avliden om hon är oskyldig? Jag får inte ihop Leif GW historia. Någon annan som kan förklara?
oskyldig till själva mordet, dvs JJ och Tove var de enda som var inne på toaletten. Men gravfridsbrott kommer hon inte undan
Citera
2023-05-07, 11:34
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Han hävdar också att han vet hur det gick till... som alltid. Börjar lessna på honom.
Citera
2023-05-07, 11:35
Medlem
flashmaners avatar
Att Tove skulle vara rädd för Johanna och Maja motbevisade Tove själv när hon följde med just Johanna och Maja hem till Johannas lägenhet mitt i natten, utan annat sällskap.

Hade hon varit rädd för dem hade hon undvikit dem på Nöjet och definitivt inte promenerat hem till Johanna tillsammans med dem mitt i natten.
Citera
2023-05-07, 11:35
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
oskyldig till själva mordet, dvs JJ och Tove var de enda som var inne på toaletten. Men gravfridsbrott kommer hon inte undan

Det som talar emot är agerandet efter mordet. En normal person flippar ut.
Citera
2023-05-07, 11:36
Medlem
Är väl ingen som bryr sig vad den alkoholisten säger
Citera
2023-05-07, 11:38
Bannlyst
Mycket märkligt om 20-åringen ljuger om 18-åringens inblandning, då är hon ju fullblodspsykopat och det borde visats sig tidigare i hennes äckliga liv..
Citera
2023-05-07, 11:40
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
ja det vet man ju inte, men skulle nog mer gissa på Narcissism i hennes fall.

Offt:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in