De betalade tillbaka mina biljetter (till sist). De hade markandsfört en konsert som en Joni Mitchell konsert och jag köpte biljetter blixtsnabbt utan att tänka. Svindyra biljetter. När jag gick djupare in för att kolla vilka musiker som skulle vara med upptäckte jag att det var en tributekonsert, något som inte framgick vid köpet av biljetterna och något jag egentligen borde fattat om jag inte varit så uppspelt över möjligheten att se Joni Mitchell live i Malmö. Dessutom hittade jag flera sidor som sålde biljetter 5-6 gånger billigare än vad jag gav.
Jag kontaktede dem direkt och ville häva köpet men de kom med en massa skit om att de bara var andrahandsförsäljare och bla bla. Jag mailade deras kundservice men fick kalla handen. Jag kontaktade ARN. Efter ett par veckor får jag pengarna tillbaka av Viagogo och tänker att då funkade ARN. Men nån vecka senare så meddelar ARN att de inte kommer att ta ärendet. Så någonstans har Viagogo ändrat sig och betalat tillbaka.
Jag tror de blev nervösa för att de gått ut med falsk marknadsföring, som jag anklagade dem för, för när jag gick in på deras sida igen så stod det att det handlar om en tributekonsert.
Mycket snack men kontentan blir väl att Viagogo är lite shady och inte är helt lätta att ha att göra med.