Citat:
Hur jag än försöker tänka mig tiden för TTs död, så hamnar jag inte alls där åklagaren, rätten och grannen menar att mordet skedde, vid 02.43. Det är alldeles för snävt om tid att hinna med allt annat roddande runt om.
Nu är jag inte alls så bra på att i minnet hålla koll på tiderna men vet att MHs mobil rörde sig både 02.19 och 02.43. (Rätta mig om jag har fel).
Om MH var delaktig i att hålla fast TTs armar så tänker jag att det var just 02.19 som MH var JJ behjälplig att hålla fast, men jag börjar bli lite osäker på det. I så fall hade nog JJ redan hållit på ett tag.
Om MH INTE deltog så kan hon ha gjort vad tusan som helt vid den tiden, druckit vatten i köket kanske? Däremot var hon klarvaken 02.43, det är jag övertygad om. Hon hörde allt.
Att trion umgicks i nästan 45 minuter i lägeheten innan mordet skedde är i mina ögon osannolik. Grannens tidsuppgift måste vara fel, tror att allt skedde ca 15-20 minuter tidigare då han hörde dunsarna. Första höga dunsen tror jag skedde när TT fälldes av JJ. De övriga dunsarna kom från TT då hon slet som ett djur för att komma loss.
Nu är jag inte alls så bra på att i minnet hålla koll på tiderna men vet att MHs mobil rörde sig både 02.19 och 02.43. (Rätta mig om jag har fel).
Om MH var delaktig i att hålla fast TTs armar så tänker jag att det var just 02.19 som MH var JJ behjälplig att hålla fast, men jag börjar bli lite osäker på det. I så fall hade nog JJ redan hållit på ett tag.
Om MH INTE deltog så kan hon ha gjort vad tusan som helt vid den tiden, druckit vatten i köket kanske? Däremot var hon klarvaken 02.43, det är jag övertygad om. Hon hörde allt.
Att trion umgicks i nästan 45 minuter i lägeheten innan mordet skedde är i mina ögon osannolik. Grannens tidsuppgift måste vara fel, tror att allt skedde ca 15-20 minuter tidigare då han hörde dunsarna. Första höga dunsen tror jag skedde när TT fälldes av JJ. De övriga dunsarna kom från TT då hon slet som ett djur för att komma loss.
Oavsett vad åklagaren är villig att ta för beslut så skulle en kik i grannens mobil kunna avgöra när han avslutar den aktivitet han ägnar sig åt med och i mobilen. Alltså att skärmen låses när han lägger ifrån sig den eller om den app han använder stängs eller snarare slutar kommunicera data över nätet. Då iPhonen även registrerar knapptryckningar på de knappar ”utanpå” iPhonen så kan även det ihop med annan användardata faktiskt avgöra när han lägger ifrån sig mobilen och ägnar uppmärksamheten åt lägenheten ovanför istället.
Jag förstår att åklagaren kanske inte vill in i hans integritet och härja, och han kommer knappast göra en Folke Pudas utanför polishuset för att få den tömd, men ändå intressant att filosofera vilken skillnad det skulle göra just för att få en mer bestämd uppfattning om när han reagerar och när han ringer på.