2023-05-04, 18:12
Medlem
När det finns rykten i omlopp är det viktigt att vara försiktig med att ta dem för sanningar. Ofta sprids rykten snabbt och kan få stor spridning, trots att det inte finns någon grund för dem.

Det är viktigt att komma ihåg att rykten är just rykten, och inte fakta eller bevisade påståenden. Det är lätt att låta sig påverkas av rykten, speciellt om de handlar om något som är viktigt för oss, men det är viktigt att vara skeptisk och inte ta dem för givet.

Det är också viktigt att tänka på vad som kan ligga bakom spridningen av rykten. Ibland kan rykten spridas med syfte att skada någon eller något, eller för att skapa oro och missnöje. Därför är det viktigt att vara källkritisk och inte sprida rykten vidare om man inte har säkra bevis för deras sanningshalt.

Så när du hör ett rykte, ta det med en nypa salt och försök att undersöka saken närmare för att avgöra om det faktiskt stämmer eller inte. Det är bättre att vara försiktig och avvakta med att dra slutsatser tills man har tillräckligt med information för att kunna bilda en uppfattning på ett korrekt sätt.
Citera
2023-05-04, 20:30
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Snacket på stan är att det var 200g. Det är inte lite.
Citera
2023-05-04, 21:47
Medlem
Rykten uppstår oftast av en liten uns sanning…
Citera
2023-05-05, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Han sa att det stämmer att rykten säger att Pontuz åkte dit men också att en viss Mi*ael Å*lund var inblandad.
Jag fick googla M.Å då jag kände igen hans företagsnamn.
Citat:
Ursprungligen postat av Godis17kg
stämmer
De har åkt dit båda två, Åhlund även för rattfylla
Jag har varit klasskamrat med Micke Åhlund, jag minns honom som en fin kille både på in- och utsidan. Han var öppensinnad och man lärde sig faktiskt en del om acceptans inför andra människor när man lyssnade på honom. Själv var jag väldigt inskränkt på den tiden och han var långt före i mognad jämfört med många av oss andra i klassen. Om detta med rattfylla och andra drogproblem stämmer (vilket inte tycks bekräftat) så är det verkligen tråkigt.

Samtidigt kan jag förstå om Micke vantrivs i lilla Kalmar, jag tror den staden är alldeles för liten för honom. Han hör hemma i New York eller Paris med sin personlighet.
Citera
2023-05-05, 23:15
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbalainen2021
Kan bekräfta att det är herr Stormäklare som tagits med narkotika…
Han hade väl tråkigt
Stackars liten

Är krögaren MBN "Mycket Gutt" och Hansa-byggs VD också inblandade? Vilken jävla skandal bland eliten. Barometern har inte skrivit något om saken. Har de åkt dit, finns det ju offentliga handlingar på det.
Citera
2023-05-05, 23:50
Medlem
Varken PL eller MBN finns med i några handlingar hos Kalmar Tingsrätt. Inget åtal, ingen dom osv. Det dröjer ju tills det finns offentliga handlingar på sånt innan medierna kan rapportera. Om detta nu stämmer.
Citera
2023-05-06, 05:40
Medlem
De rykten jag har hört har kommit från varandra oberoende källor. Finns mer att tillfoga men det är bara för mycket. De har ju familjer.
Citera
2023-05-06, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHappyZouma
Varken PL eller MBN finns med i några handlingar hos Kalmar Tingsrätt. Inget åtal, ingen dom osv. Det dröjer ju tills det finns offentliga handlingar på sånt innan medierna kan rapportera. Om detta nu stämmer.

De finns inte med på LexBase heller.
Kan det vara att det bara är rykten? Annars torde de väl finnas något(ra) bevis?
Citera
2023-05-06, 13:50
Medlem
Tar nog ett tag innan detta kommer ut…
Citera
2023-05-06, 16:34
Medlem
Synd att JP inte ertappas med brallorna nere.
Citera
2023-05-06, 16:35
Medlem
De kanske köpt sig ” fria/tystnad” av ev åklagare.
Citera
2023-05-06, 16:50
Medlem
Exakt min tanke med

Citat:
Ursprungligen postat av wowe
De kanske köpt sig ” fria/tystnad” av ev åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in