2023-05-03, 21:29
Medlem
Jag blir stressad av den höga höjden och alla stentrappor. Hur blir det när barnbarnen kryper omkring och tultar runt där? De riskerar ju att falla och slå ihjäl sig. Går ju inte att hålla koll på småbarn där, då får man låsa in dem.
Citera
2023-05-03, 22:12
Medlem
densistasovjets avatar
Hur kan man välja en så dålig tomt när pengar inte spelar någon roll? Sedan valet av hus men noll anpassning till tomten. Sedan allt i rosa. Kan det bli mer takky?

Pojkvännen verkar inte ha skrivits in i manuset? ska vi gissa hur länge det vara med denna ADHD brud? Jag gissar max 2 år innan både sonen och pojkvännen dragit.
Citera
2023-05-03, 22:56
Medlem
Jag tittar inte på något program som familjen är inblandade i. Tycker att nästan hela familjen verkar dysfunktionella. Den enda i familjen som jag kan komma på är normal är väl Linus. Fast jag har inte full koll på familjen det finns kanske fler vettiga i släkten. Däremot kan jag inte begripa varför ni tittar på deras program. Vad ger det egentligen er i utbyte. Började titta på id'ebyrån på svtplay. Dagens avsnitt handlade om bland annat Wahlgrens. Varför somliga blir så fascinerade av dessa nyrika människor. Jag kan inte riktigt förstå att man blir så fascinerad att man sitter framför tv:n och följer denna idiotiska familj
Citera
2023-05-04, 18:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag måste säga att en så lite levande tomt, för så mycket pengar. Det är inte försvarbart.
Och en ”hyfsat påkostad” handikapphiss är ett par exempel på bakslag. Och mer lär följa.
Men. Jag tror nog att dom bor in sig på sikt.
Det är ju ett jävla fint hus. Men ….

Att allt bygglov är utnyttjat och att t ex inget garage mm kommer kunna byggas är illa genomtänkt. Självklart kommer nya behov upptäckas med tiden man bor i huset. Allt möjligt. Men då är allt bygglov utnyttjat.
Illa.

Citera
2023-05-04, 18:21
Medlem
VoktorDodkas avatar
Hissarna hon kollade på såg inte så hemska ut, hon skulle spränga in den i berget så dom är i nivå med högra hörnet och sedan ha terrass fram till porten.

Borde hon inte kunnat sprängt ner två våningar till och haft garage i källaren och sedan två våningar upp? Det skulle då bli en våning lägre men är det verkligen så storslagen utsikt från översta våningen? Poolen kan hon stryka, vi bor i Sverige och det är få dagar som lämpar sig för poolhäng, hon åker ändå utomlands så ofta att hon kan poola där.

Inuti såg det rätt okej ut fram till hon började välja färger och tapeter, det kommer dra ner helhetsintrycket från flådigt till LSD-tacky.

Och ja, jag har nedlåtit mig att se de två första avsnitten, ack ve ack ve.
Citera
2023-05-04, 18:21
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag tittar inte på något program som familjen är inblandade i. Tycker att nästan hela familjen verkar dysfunktionella. Den enda i familjen som jag kan komma på är normal är väl Linus. Fast jag har inte full koll på familjen det finns kanske fler vettiga i släkten. Däremot kan jag inte begripa varför ni tittar på deras program. Vad ger det egentligen er i utbyte. Började titta på id'ebyrån på svtplay. Dagens avsnitt handlade om bland annat Wahlgrens. Varför somliga blir så fascinerade av dessa nyrika människor. Jag kan inte riktigt förstå att man blir så fascinerad att man sitter framför tv:n och följer denna idiotiska familj

Finns det inte en bror som valde en normal tillvaro? Jobb framför kändisskap och rampljus. En normal person bland svennes version av Kardashians.

Jag trodde detta program var samma som det andra familjen är med i?
Citera
2023-05-04, 18:26
Medlem
exoticspices avatar
Varför valde Pernilla just den här tomten? Finns det så ont om mark att bygga på ute på ön eller hade hon bråttom och tog första bästa?

Det är inte fel på tomten i sig - felet är att det stora och vackra huset ligger på fel tomt.
Citera
2023-05-05, 01:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Nu har vi ju inte fastighetsskatt i Sverige sedan rätt många år. Hon kommer betala cirka 9000 i fastighetsavgift som alla andra.
Hon kommer säkerligen ha relativt låga driftskostnader de närmsta åren. Huset lär vara energieffektivt och billigt att värma.

Nej. Hon betalar ingen fastighetsavgift (”skatt”) förrän tidigast år 2038 eftersom man får 15 avgiftsfria år vid nyproduktion av privatbostad.
Citera
2023-05-05, 01:11
Medlem
Pinsamt.
Citera
2023-05-05, 01:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Sen lär hon byta kille snart. Men tanke på alla hon legat med lär det komma ett par säsonger av Wahlgrens trosor.

Dock tycker jag den familjen är skön. Dom gör bra tv.

Håller med! Skulle gärna se vad som hände med hennes första kille - Glen Spove. Han med hit:en ”Macho” på 1980-talet:

https://youtu.be/v4Pc-WYYrf0

Borde inte han få komma på besök i hennes nya mansion och dricka skumpa för att sedan kinesa på den där omtalade gamla rosa soffan hon propsar på att ta med sig från den gamla bostaden?
Citera
2023-05-06, 12:44
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Arkitekten är en hon. Sandell kom in senare som rådgivare. Låt ingen skugga falla på honom.

Visste inte att en kvinna var arkitekt. Det enda jag läst var om mannen som inte skulle ha designat ett sådant hus.
Citera
2023-05-10, 20:43
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Är designern i avsnitt 3 verkligen straight?

Väldigt ostraight att hålla inflyttningsfest btw
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-10 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in