2023-05-05, 21:11
Medlem
Tja

Ett vanligt larm med lite sensorer och kamera osv kostar kring 5000kr per år. På tio år 50LAX/

Om ni tänker er tanken att en tjyv kommer hem till er och letar igenom på tio minuter. Inte en chans att han finner saker han är intresserad av för ens en bråkdel av de pengarna. Och nej din gamla tv eller stereo är inte värd ett skit idag.

Kom inte och säg att du har det för att slippa inbrott för larm hjälper inte ett skit mot om tjuven vill gå in eller inte. och går dom in så hinner inte ens väktarna komma dit innnan tjyven tömt ditt hem på fem minuter sen stuckit.

Så nu är frågan till er idioter med larm. Vad tänker ni med?
Citera
2023-05-05, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja

Ett vanligt larm med lite sensorer och kamera osv kostar kring 5000kr per år. På tio år 50LAX/

Om ni tänker er tanken att en tjyv kommer hem till er och letar igenom på tio minuter. Inte en chans att han finner saker han är intresserad av för ens en bråkdel av de pengarna. Och nej din gamla tv eller stereo är inte värd ett skit idag.

Kom inte och säg att du har det för att slippa inbrott för larm hjälper inte ett skit mot om tjuven vill gå in eller inte. och går dom in så hinner inte ens väktarna komma dit innnan tjyven tömt ditt hem på fem minuter sen stuckit.

Hur vet du at larm inte hjälper? Är du själv en tjuv?
Citera
2023-05-05, 21:23
Medlem
En stor del av Sverige lär nog ha saker av värde hemma, även om du inte har det.

I övrigt vill jag tro att det kan underlätta med hemlarm för eventuell utredning och vid kontakt med försäkringsbolaget, om man har ett godkänt hemlarm med förhoppningsvis videoinspelat material på stölden.
Citera
2023-05-05, 21:24
Medlem
Det krävs ju bara att man avskräcker en eller två tjuvar vart 10onde år för att det ska vara en plusaffär, inte alls så orimligt egentligen? Lite beroende p var man bor antar jag.
Citera
2023-05-05, 21:26
Medlem
OptimismPrimes avatar
Har en tjuv författat denna tråd?
Nice try, tjuv.
Citera
2023-05-05, 21:27
Medlem
Jag har det för brand och vattenläcka kopplat till larmcentral, så funktionen för inbrott kan jag hålla med om att det är ju kanske lite overkill. Iallafall för en som mig som får lov o gratulera en ev tjuv om han hittar något av värde.
Citera
2023-05-05, 21:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag har larm. Kameran kostade en tusenlapp. Den spelar in om något händer, och en mobilapp ger mig en avisering så jag kan ringa polis.

Läste i dag eller om det var i går om några som trängt sig in i en lägenhet i Linköping, så jag kanske skulle vilja ha någon komplettering för något sådant.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-05-05 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Kanske avskräcker? Jag menar även om lite av värde så vill ju folk inte gärna ha påhälsning av pundare som stökar till och tar just förmodligen saker av lite värde men får de en hundralapp för det så är det bra för dom.

Sedan för folk som har saker av riktigt värde där tjuven också vet om det. Lär ju inte en varningsskylt räcka att det kanske kommer väktare om 30 minuter som inte får stiga ur bilen.
Citera
Medlem
Ett bra alternativ för 39:-
https://www.safe.land/se/butik/skyltar-dekaler/safeland-connect-larmdekal-4-st/
Citera
Medlem
vemsfels avatar
Om jag lyckas avvärja ett enda inbrott för att slippa stå där med trasiga rutor eller dörr, ringa runt till försäkringsbolag och jaga kvitton, köpa nya surfplattor och konfigurera, ny dator och förlorat allt som sparats på disk vänta in någon jävla låssmed att byta dörr och köpa nya cyklar, är det värt 5000kr/året. Men det är säkert smartare att köpa larmen och installera själv, än att abonnera hos ett säkerhetsföretag. Billigare framförallt.
Citera
2023-05-05, 21:30
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske avskräcker? Jag menar även om lite av värde så vill ju folk inte gärna ha påhälsning av pundare som stökar till och tar just förmodligen saker av lite värde men får de en hundralapp för det så är det bra för dom.

Sedan för folk som har saker av riktigt värde där tjuven också vet om det. Lär ju inte en varningsskylt räcka att det kanske kommer väktare om 30 minuter som inte får stiga ur bilen.

Min fetning. Det handlar typ om detta. Man vill inte ha något kräk som ramlar runt i ens hem och ställer till oreda.
Citera
2023-05-05, 21:31
Medlem
Citat:
Tja

Har inte heller förstått mig på dessa larm folk köper. Skaffar man en rejäl hemförsäkring så är man försäkrad och det räcker. Det finns inga larm som en svensson har råd med som skickar ut en styrka vid inbrott eller liknande då hade vi hört om detta varje dag i tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in