2023-05-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Nu ljuger du igen som vanligt. Visa något som styrker det.
Jag behöver inte bevisa ett skit. Jag är nämligen en individ som argumenterar baserat mina egna tankar och idéer.
Hade jag däremot varit en enfaldig person som du som inte kan argumentera själv utan hänvisar till andras tankar och idéer då är det en annan sak.

Fundera på det du.
Citera
2023-05-04, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Så du är alltså helt ok med att någon som egentligen är fullt kapabel till att sköta ett arbete ska vara sjukskriven och få pengar utan att jobba? tror du inte att det är ganska lätt hänt att många uthängda söker sig till likasinnade och bli ännu farligare?
1. Nej det är jag inte. Men det var inte det jag skrev heller. 2. Jo det kanske kan bli så i vissa fall, men i många andra fall tror jag det är ensamma människor utan kontakt med andra likasinnade som får sig en gigantisk tankeställare, och faktiskt inser att det är ett osunt och olämpligt beteende att leta efter unga under 15 på nätet för sex.
Citera
2023-05-04, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Dumpvisionen är genialt. Inga barn kommer till skada och gäddan får en andra chans att ta tag i sitt liv utan att hamna i fängsligt förvar.
Dumpen leder inte heller till att skapa farliga individer, det är bara trams.

”Gäddans” barn & anhöriga kommer visst till skada. Chans till att ta tag i sitt liv utan att hamna i fängsligt förvar? Hmmm okej.. vad är det för liv personen kommer att ha? Jag tror att de som hängs ut av dumpen inte har några möjligheter till att ta tag i sina liv och komma tillbaka i samhället. Det är ett problem, fast de tänker inte blodtörstiga sektmedlemmar på. De vill se blod och tårar och njuter av att se att folks liv går i spillror.

Nu skriver inte jag till minderåriga,fast vi leker med tanken att jag skulle missa fråga någon om ålder eller bli ditsatt av någon och sedan hängas ut på dumpen. Jag ska säga precis vad som hade hänt. I med att jag inte hade haft något jobb och blivit utfryst av samhället så hade jag inte fokuserat på något annat än att få till det på ett eller annat sätt. Jag hade sökt mig till likasinnade och allt som hade betytt någonting hade varit att hämnas och att regelbundet få det jag vill.
Citera
2023-05-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ja pedofiler anser att det borde vara lagligt att våldta barn. Och det gör du också, är du då inte en pedofil?
Dom gäddor som fastnar i Dumpens nät är farliga individer som aktivt söker efter barn att våldta och ska till varje pris stoppas.

Kan du vara vänlig att visa för mig någon som har hängt ut som har skrivit att de vill våldta någon?
Citera
2023-05-04, 18:09
Medlem
Citat:
Kan du vara vänlig att visa för mig någon som har hängt ut som har skrivit att de vill våldta någon?
Är du så här korkad eller spelar du bara dum?
Enligt svensk lag kan inte en person under 15 år delta frivilligt i sex.
Citera
2023-05-04, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
1. Nej det är jag inte. Men det var inte det jag skrev heller. 2. Jo det kanske kan bli så i vissa fall, men i många andra fall tror jag det är ensamma människor utan kontakt med andra likasinnade som får sig en gigantisk tankeställare, och faktiskt inser att det är ett osunt och olämpligt beteende att leta efter unga under 15 på nätet för sex.

Det är inte säkert att de få sig en gigantisk tankeställare.Många förlorar jobb, vänner, familj, inkomst med mera. Vad ska de göra nu? De kommer alltid ses som den där perversa gubben som vill träffa 14 åringar. Oavsett vad de gör för goda gärningar kommer inte väga upp det sociala stigmat de fått.

Kanske är det bara mesiga tillbakadragna personer som hittills hängts ut på dumpen. Fast vad händer om det är någon som inte är det? Den farligaste individen som finns är någon som inte har något att förlora. Dessa individer skapar S&P.
Citera
2023-05-04, 18:12
Medlem
Citat:
”Gäddans” barn & anhöriga kommer visst till skada. Chans till att ta tag i sitt liv utan att hamna i fängsligt förvar? Hmmm okej.. vad är det för liv personen kommer att ha? Jag tror att de som hängs ut av dumpen inte har några möjligheter till att ta tag i sina liv och komma tillbaka i samhället. Det är ett problem, fast de tänker inte blodtörstiga sektmedlemmar på. De vill se blod och tårar och njuter av att se att folks liv går i spillror.

Nu skriver inte jag till minderåriga,fast vi leker med tanken att jag skulle missa fråga någon om ålder eller bli ditsatt av någon och sedan hängas ut på dumpen. Jag ska säga precis vad som hade hänt. I med att jag inte hade haft något jobb och blivit utfryst av samhället så hade jag inte fokuserat på något annat än att få till det på ett eller annat sätt. Jag hade sökt mig till likasinnade och allt som hade betytt någonting hade varit att hämnas och att regelbundet få det jag vill.
Jag skrev inte att det saknas konsekvenser. Alla handlingar har konsekvenser, positiva eller negativa. Och söker man efter barn att våldta kan det ha vissa negativa konsekvenser och det är precis som det ska vara.
Citera
2023-05-04, 18:13
Bannlyst
Citat:

Inte enligt lagen kanske, fast dagens 14 åringar har sex och vet uppenbarligen vad de vill och inte vill. att kalla någonting för våldtäkt när det inte är det tycker jag känns väldigt skumt. Ska man nu ha det som en lag, så kan man iallafall kalla det för något annat.

Visa mig en av de uthängda som har beskrivit att de vill våldta en ung tjej eller kille? Kom igen fram med bevis!
Citera
2023-05-04, 18:15
Bannlyst
Citat:
Jag skrev inte att det saknas konsekvenser. Alla handlingar har konsekvenser, positiva eller negativa. Och söker man efter barn att våldta kan det ha vissa negativa konsekvenser och det är precis som det ska vara.

Nu säger du det igen. ” Söker man efter barn att våldta”

Jag tror inte det finns en enda uthängd som har haft som mål att faktiskt våldta någon. Tidigt 2000 tal så hette det inte ens våldtäkt utan bara sex med minderårig.
Citera
2023-05-04, 18:17
Medlem
Citat:
Korrekt. Men om vi vidgar begreppet lite - hur många gånger har dumpens fiktiva tonåring uttryckt något annat än att hen faktiskt vill träffa gäddan?
Ett annat perspektiv: Hur många av de fiktiva tonåringarna har uttryckt att de är tveksamma eller osäkra gällande träff?
Citera
2023-05-04, 18:26
Avslutad
Citat:
. Om det finns någon som har lyckats komma tillbaka till samhället eller om det är helt kört för varenda en. Skulle nog tyvärr säga att det sistnämnda stämmer in rätt bra .

Bra, för vi vill inte ha dem i samhället. Sponsrar gärna deras rep.
Citera
2023-05-04, 18:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Korrekt. Men om vi vidgar begreppet lite - hur många gånger har dumpens fiktiva tonåring uttryckt något annat än att hen faktiskt vill träffa gäddan?
Ett annat perspektiv: Hur många av de fiktiva tonåringarna har uttryckt att de är tveksamma eller osäkra gällande träff?
Man kan inte skylla på de unga.
Det är den vuxna som har ansvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in