2023-05-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kherson är för att splittra Rysslands trupper: Inte för att göra huvudanfallet mot Krim.

Det tror jag också.
Citera
2023-05-03, 22:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Kan tippa vågen i vissa länder.

I vilka länder kommer vågen att tippa?
Citera
2023-05-03, 22:18
Medlem
GustavAnders avatar
Det dom från början skulle bli en 3-dagars operation.. har nu 14 månader blivit
Det totala kriget för Ryzzland.
Hela deras samhälle är numera inriktat på krig, produktion politiken kulturen..
Det som tidigare var en floskel en propagandafras, att rössija slogs för sin framtid är nu sant ..
Men de slåss mot sig själv, dom förstör sig själv.

Jag måste säga att jag är förvånad, jag trodde inte hela deras ledarskap var så vansinnigt, var kom detta totala vansinne från?
Citera
2023-05-03, 22:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det tror jag också.

Men viktigt. för om Ryssland struntar i en flodövergång i Kherson så kan de få en offensiv i ryggen! Då kan Ukraina föra över mer trupper över floden långsamt och Ryssland får stora problem!
Citera
2023-05-03, 22:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ja, nu säger fyllskallen Medvedev att Zelenskiy skall ”utplånas”:
https://omni.se/medvedev-efter-pastadd-attack-utplana-zelenskyj/a/5BOP5b
Vilken ledare uttrycker sig på det viset?

En terroristledare. En kriminell galning som måste stoppas av den fria demokratiska världen. En livsfarlig dåre som är ett hot mot världen.
Citera
2023-05-03, 22:22
Medlem
Mera godis till Ukraina

Det amerikanska försvarsdepartementet röstade för ett donationspaket på 300 miljoner dollar för militärt bistånd till Ukraina.

inkluderar:
• ammunition för HIMARS;
• 155 mm haubitser;
• 155 mm artillerigranater;
• murbruksskal av kaliber 120 mm, 81 mm och 60 mm;
• TOW-missiler för pansarvärnssystem;
• pansarvärnsmissilsystem AT-4 och Carl Gustaf;
• flygmissiler Hydra-70;
• Striletska zbroya och ammunition till det;
• leverans av ammunition;
• innehav och transport av viktig utrustning;
• tillgänglighet för underhåll och reparation av transporter;
• Reservdelar och andra tillbehör.
Citera
2023-05-03, 22:30
Medlem
Har offensiven startat?
Rosvoenkors skriver massivt om attacken från Ukrainas väpnade styrkor på frontlinjen i Zaporozhye-regionen i Orekhov-regionen.
Citera
2023-05-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så det är okej om kriget ger nya gränser i RF? Att Ryssland delas upp i nya stater och att vissa områden tillfaller andra länder? Eller menar du egentligen att Ryssland skall få ockupera andra länder genom krig men att Ryssland aldrig skall förlora territorier?

det första du säger är ju planen varför detta sker ens, planerat och nu försöker man genomföra det.

finns ju även att moldavien rumänien och polen vill hugga in på ukraina.

rysslands ursäkt för detta är inte att ockupera (inte nödvändigtvis min slutsats) utan att befria och rädda ryska medborgare och kultur som är utsatta för folkmord. med ursprung i sovjetunionens upplösning och sedan kuppen 2014 med majdan osv.
Citera
2023-05-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, det är du som ska kolla upp saker och ting.

Du pratar hela tiden om etnicitet trots att du skriver "medborgare". Att det bor ett par miljoner personer på Krim som identifierar sig som etniska ryssar, det vet alla. Men du påstår att de är ryska medborgare, vilket är något helt annat. Kan du bevisa att det 2014 bodde ett par miljoner ryska medborgare på Krim? Jag kan ge dig källor som visar att det bodde ett par miljoner som identifierade sig som etniska ryssar där. Men kan du ge en källa som styrker att de var ryska medborgare?

man kan inte identifiera sig som en etnicitet.
ryska etniciteten är slaver isåfall. sedan kan du du kanske välja var du bor, elelr så bor man kvar och tillhör samma som familjen före.

kulturelt och historiskt är de ryska, med en slavisk etnicitet som alla delar.
Citera
2023-05-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det första du säger är ju planen varför detta sker ens, planerat och nu försöker man genomföra det.

rysslands ursäkt för detta är inte att ockupera (inte nödvändigtvis min slutsats) utan att befria och rädda ryska medborgare och kultur som är utsatta för folkmord. med ursprung i sovjetunionens upplösning och sedan kuppen 2014 med majdan osv.
Länk på att Polen, Rumänien och Moldavien vill ha delar av Ukraina
Citera
2023-05-03, 22:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
det första du säger är ju planen varför detta sker ens, planerat och nu försöker man genomföra det. finns ju även att moldavien rumänien och polen vill hugga in på ukraina. rysslands ursäkt för detta är inte att ockupera (inte nödvändigtvis min slutsats) utan att befria och rädda ryska medborgare och kultur som är utsatta för folkmord. med ursprung i sovjetunionens upplösning och sedan kuppen 2014 med majdan osv.

Ingen kommer stycka upp Ukraina. Ryssland kanske splittras vilket vore utmärkt men inga länder kommer att ta delar. Låt ryssarna förstöra sig själva som alltid under de senaste 800 åren. Ni behöver ingen hjälp i er eviga självdestruktion i vodkadimman.
Citera
2023-05-03, 22:44
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Sovjetunionens kollaps förblir ingenting mot Ryska Federationens upplösning….

Stay put!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in